Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 58 van 58
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Jij komt toch oorspronkelijk bij mij uit de buurt? Nahja waar ik nu woon dan. Destijds m'n brommert overgereden naar hier en daar was 'ie wel de sensatie. Tom Peperkamp, die hier een tijdje terug nog voorbij kwam, kan daar over meepraten

    Over mooie Haagse Dapps gesproken:



    Zo mooi dat het bijna pijn aan je ogen doet

    50cc waterkoeling joh....!!!

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Past ook wel een beetje bij deze tijd van internet kopen. Dan probeer je weinig tot niets uit en ga je je drukker maken over specs. denk ik zo.
    Ja, zeker weten. Je kunt eindeloos reviews lezen, youtube filmpjes bekijken, hier op het forum advies vragen, op de websites van winkels en producenten rondneuzen die allerlei marketing verhalen op je afvuren. Zelf uitproberen blijft dan achterwege. Terwijl het uiteindelijk de enige proef op de som is: werkt het (in de praktijk) wel of niet?

  3. #53

    Standaard

    2 weken (gratis) tetsen ?
    Niet meer afhankelijk van aanbod van je lokale muziekhut ?
    mmmm......

  4. #54

    Standaard

    Nouja, je kan natuurlijk een stukje reizen ervoor. Uurtje onderweg, voor een gitaar waar je jaren plezier van kan hebben?
    Misschien loop je zelfs de deur uit met een heel ander model, maar een prachtig geluid.

  5. #55

    Standaard

    Ach
    Wat me is opgevallen alhier, dat mensen die ee post maken met van wekke gitaar of whatever raden jullie me aan, meestal de gitaar kopen die ze al eigenlijk wilde hebben en dat tig posts met goed bedoelde tips geiggied wordt

  6. #56

    Standaard

    Blijft leuk spul die brommertjes.

    Zoals aangeven wil ik de tips hier gebruiken om het e.e.a. later proef te gaan spelen.
    Dus het is niet per definitie zo, dat ik aan de hand van deze topic, iets blind via het internet wil gaan kopen.
    Ik heb tot zoverre al mijn gitaren eerst proef gespeeld, op de laatste Taylor na.
    De prijs was er echter naar, om het op die manier te doen.
    En mocht ze totaal niet bevallen, dan kon ik altijd achteraf de koop nog ongedaan maken.
    Echter heb ik wel al eerder op zo'n type gespeeld, in de tijd dat ik mijn GS mini heb aangeschaft.
    Toen heb ik richting de 3 uur veel proef gespeeld om goed te kunnen vergelijken.
    En daarbij een maat meegenomen, voor zijn opinie en om hem ook te laten spelen, zodat ik zelf goed kon luisteren.
    Ik was toen op zoek naar een short scale (in een bepaalde prijsklasse), maar heb toen wel op de Taylor afdeling bijna alles van de muur afgetrokken.

    Dat is echter akoestisch, wat ik zelf veel makkelijker vind om te beoordelen.

    Bij aanschaf van een elektrische gitaar ben ik bang dat ik te weinig kennis en ervaring heb om goed te kunnen beoordelen.
    Ik snap dat alleen erover discussiëren niet ideaal is, het is veel makkelijker om die ondersteuning te hebben in een gitaarwinkel terwijl je het e.e.a. gaat uitproberen. Maar goed, ik heb niemand die fanaat is in elektrisch, alleen akoestisch.

    Ik ben nu ik dit schrijf benieuwd hoe jullie zelf een elektrische uitkiezen in een winkel.
    Sorteer je dan zelf eerst uit op bespeelbaarheid en neem je dan het e.e.a. de geluidscabine in om uit te proberen?
    Of weet je al vooraf gericht wat je wil uitproberen en gaat het gelijk mee de cabine in.
    Laatst gewijzigd door Frans D; 18 januari 2020 om 13:51

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans D Bekijk bericht
    Ik ben nu ik dit schrijf benieuwd hoe jullie zelf een elektrische uitkiezen in een winkel.
    Ik geloof niet dat ik ooit een winkel ben binnengestapt met het voornemen een gitaar te kopen. Het is meer dat je iets interessants ziet en daar wat droog op gaat pingelen en als ik na een tijdje het ding in een amp prik weet ik dat ik al halverwege ben.
    Daarna ga je onderhandelen met de verkoper, daar kan ook nog van alles mis gaan en meestal gaat het daar ook mis wat eigenlijk betekent dat ik de gitaar niet leuk genoeg vind.
    Maar de meeste gitaren heb ik uit het buitenland gehaald en dan gaat het hele verhaal niet op.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #58

    Standaard

    Heb je al wat leuks gekocht?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top