Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 58
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Same here geweest, voor lange tijd.
    Maar ik heb de oplossing gevonden.
    Ik heb zitplaats voor 8 of meer als het nodig is.
    De tijd dat dat nodig was is voorbij.
    De meubels staan er nog en nemen veel ruimte in beslag...
    Als ik hier nog woon na een aankomende renovatie; dan strip ik de hele boel en ga ik het zo aanpakken dat ik een muurtje gitaren kwijt kan.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Santana moet qua geluid met je SG toch eigenlijk aardig lukken, lijkt me; flink mid erin draaien op je amp ?
    Dat lijkt mij ook. Ik heb trouwens de Saint Blues Mississippi Bluesmaster met BKP Mules, een soort tele meets Les Paul. Daar kan ik ook zonder meer een Santana geluid uit toveren. Overigens is de Santana sound op zijn vroege platen wel anders dan toen ie aan de PRS ging.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Inderdaad een leuke suggestie, een hollow body van Gretsch! Let wel, hogere regionen op de hals zijn beroerd te bereiken. Ze hebben er wel frets op gezet, maar uit voorzorg vast de laatste twee of drie positie markers weg gelaten 
    Maar dan speel je toch gewoon niet in de hogere regionen? Of je koopt er (ook nog) een Firebird bij. Klinkt ook weer net anders en die speelt nou juist weer niet zo fijn in de lagere regionen
    Laatst gewijzigd door NLF; 17 januari 2020 om 01:08

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Als je voor hollow body gaat zeker de guild reeks niet vergeten ( X 175 en M75). In mijn ogen toch wel een klasse hoger dan de Gretsch electromatic. Hoewel die laatste ook niet slecht zijn.

  5. #35

    Standaard

    Iedereen hartelijk dank voor de reacties zoverre.
    Ik ga met de aanbevelingen aan de slag en zal het e.e.a. gaan proefspelen.

    Nog een laatste vraag;
    Veel grotere merken hebben tegenwoordig een fabriek erbij in Tjechaslowagypte voor de goedkopere modellen.
    Hoe groot is het verschil in kwaliteit, tussen laat maar zeggen de premium modellen en de goedkopere modellen?
    Ik neig zelf meer naar een goede gebruikte premium, als een nieuw exemplaar uit de goedkopere serie.
    Is dit een goede gedachte, of is het verschil tussen beiden niet zo groot?

    Mocht het zover komen, dat ik richting een gebruikte premium op zoek ga, dan hoop ik dat jullie tegen die tijd mij nog wat van advies kunnen voorzien en dan met name welke van een bepaald model en merk de betere gitaren zijn.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.457

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans D Bekijk bericht
    Veel grotere merken hebben tegenwoordig een fabriek erbij in Tjechaslowagypte voor de goedkopere modellen.
    Hoe groot is het verschil in kwaliteit, tussen laat maar zeggen de premium modellen en de goedkopere modellen?
    Veel te globaal om daar een eenduidig antwoord op te kunnen geven, dat hangt van een aantal factoren af. Afgezien dat een betere gitaar niet persè een leukere gitaar oplevert. Uiteindelijk gaat het er niet om hoe duur een gitaar is maar hoeveel lol je er van hebt.
    Je moet je ook niet zo blind staren op specificaties, er zijn gitaren waar je totaal niet mee uit de voeten kan ergonomisch en soundwise en een aantal die je als een handschoen zullen passen en die vinden, dat is de uitdaging.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #37

    Standaard

    Hangt af wat de bedoeling is...ik heb o.a. een chinese fender jaquar modern...topgitaar..staa er zelfs mee op podium...later verkopen..jahhh..tis ne chinese..niemand wil daar geld voor geven...maar dit is een topje..je kunt daar een topje in lukken..maat uitproberen is de boodschap

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Kijk eens bij de artiesten die je goed vind hoe ze hun geluid hebben opgebouwd. Welke pedalen worden er gebruikt? Gebruik van compressor of niet maakt nogal uit op sustain. Zoiets haal je niet uit een kale gitaar en een amp. Kijk en leer eens wat je kunt doen met een toonregeling op je gitaar en op je versterker. Klinkt stom, maar die zitten er niet voor niets. Snaren maken een wereld van verschil op een gitaar, ook daar is veel over te vinden op Youtube.
    Je hebt al een gitaar met HB en eentje met SC. Je zou de wereld aan geluid moeten kunnen produceren. De Katana kan heel veel. Probeer dat ook eens.
    Laatste tip: ga eens met anderen samen spelen. Je leert zo sneller en krijgt een beter idee hoe geluid past bij anderen en hoe je zelf klinkt zodra het volume iets omhoog gaat. Ook dwingt het jezelf om gerichter te oefenen en te zoeken naar bepaalde geluiden. Zo vindt je waarschijnlijk ook je eigen geluid....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Veel te globaal om daar een eenduidig antwoord op te kunnen geven, dat hangt van een aantal factoren af. Afgezien dat een betere gitaar niet persè een leukere gitaar oplevert. Uiteindelijk gaat het er niet om hoe duur een gitaar is maar hoeveel lol je er van hebt.
    Je moet je ook niet zo blind staren op specificaties, er zijn gitaren waar je totaal niet mee uit de voeten kan ergonomisch en soundwise en een aantal die je als een handschoen zullen passen en die vinden, dat is de uitdaging.
    Past ook wel een beetje bij deze tijd van internet kopen. Dan probeer je weinig tot niets uit en ga je je drukker maken over specs. denk ik zo.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.457

    Standaard

    Ja.
    Er was een tijd dat je niks van specificaties af wist, je ging erop spelen en dan moest het klikken. Wat omslachtig allemaal! Moet je naar buiten, jas aan, op de fiets, regen, naar een winkel, jas uit want geen krassen, gitaar op kut versterker, stemmen... gedoe...
    Is nou veel makkelijker, youtube filmpje, even de specs doornemen... klaar!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top