Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Omdat je een gitaar hebt met humbuckers en Gibson mensuur en eentje met singel coils en Fender mensuur heb je de "belangrijkste" twee dingen eigenlijk al. Een LP lijkt best wel wat op een SG (qua sound). Je zou kunnen denken aan een junior of special met p 90's of een tele die toch echt een heel eigen karakter heeft. Hangt allemaal een beetje af van jou voorkeur. Hollowbody Gretsch zou ook kunnen als dat iets voor je is.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Omdat je een gitaar hebt met humbuckers en Gibson mensuur en eentje met singel coils en Fender mensuur heb je de "belangrijkste" twee dingen eigenlijk al. Een LP lijkt best wel wat op een SG (qua sound). Je zou kunnen denken aan een junior of special met p 90's of een tele die toch echt een heel eigen karakter heeft. Hangt allemaal een beetje af van jou voorkeur. Hollowbody Gretsch zou ook kunnen als dat iets voor je is.

    Inderdaad een leuke suggestie, een hollow body van Gretsch! Let wel, hogere regionen op de hals zijn beroerd te bereiken. Ze hebben er wel frets op gezet, maar uit voorzorg vast de laatste twee of drie positie markers weg gelaten 🙈

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Met zo'n budget zou ik zelf gaan verlangen naar een B&G Little Sister Crossroads. https://www.youtube.com/watch?v=gtVvWnIqNlA

    Een heel mooie gitaar verdient denk ik wel een wat mooiere versterker dan een Katana 50 denk ik. Die is fantastisch binnen zijn prijscategorie (250 euro), maar wordt natuurlijk wel een keer limiterend. Maar eerlijk gezegd: wat meestal echt de beperkende factor is, dat is degene die speelt, niet het spul. Ik denk dat we vaak te weinig uitgeven aan muzieklessen.

  4. #24

    Standaard

    Het merendeel van mijn lessen waren meer akoestisch gericht en deels elektrisch.
    Ik heb daarbij ook al een keer mijn versterker meegenomen, zodat ik daar meer uit kon halen.
    Momenteel staan helaas de lessen on hold, vanwege gezondheidsproblemen.

    Ik heb deze versterker gekozen, omdat hij me goed geschikt leek voor een beginner.
    Ik kan ermee experimenteren met verschillende geluiden en effecten en wat meer feeling krijgen.
    Dat vereenvoudigt dan hopelijk het beoordelen van een toekomstige aankoop van een andere versterker met losse pedalen.

    De strat heb ik ooit van een goede kennis gekregen, ten samen met een goedkoop versterkertje.
    Later heb ik de SG erbij gekocht en de Katana.

    Mijn muzieksmaak op elektrisch gitaar gebied is best breed, dat kan van metal tot blues variëren.
    Het is wel zo dat ik veel gebruik maak van finger picking, ook op de elektrische (als ik daar mee weg kan komen).
    Ik ben altijd groot fan van Mark Knopfler geweest, maar ook artiesten zoals Santana en Stevie Ray Vaughan kunnen mij bekoren.
    Verder zijn er genoeg andere nummers van andere artiesten die ik goed vind (Eagles, Clapton, Led Zeppelin etc.).

    Voor mij als beginner op elektrisch (ik voel me nog steeds een beginner, ondanks dat ik nu een betere ondergrond heb), is het wat lastig uit te leggen, wat ik als ander geluid erbij zou willen hebben.
    Simpelweg gezegd; klinkt de SG af en toe te vol en de SC af en toe te leeg.
    Veel nummers zijn prima te spelen op één van beiden.
    De SG voldoet redelijk goed bij nummers waar humbuckers nodig zijn.
    De SC lijkt af en toe wat te kort te komen op het gebied van sustain en wat meer bite.
    Bij nummers waar Knopfler bijvoorbeeld op de SC speelt, klinkt zijn geluid veel rijker.
    Met de SG kom ik beter in de buurt als hij op zijn LP speelt.
    Bij Santana is het ook weer moeilijk om het geluid goed te benaderen.

    Maar goed, al het bovenstaande zou ook te maken kunnen hebben met de kwaliteit van mijn huidige gitaren.
    Wellicht dat ik met een betere SC of SG al een rijker geluid en meer variatie mogelijkheden zou krijgen.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Met zo'n budget zou ik zelf gaan verlangen naar een B&G Little Sister Crossroads. https://www.youtube.com/watch?v=gtVvWnIqNlA

    Een heel mooie gitaar verdient denk ik wel een wat mooiere versterker dan een Katana 50 denk ik. Die is fantastisch binnen zijn prijscategorie (250 euro), maar wordt natuurlijk wel een keer limiterend. Maar eerlijk gezegd: wat meestal echt de beperkende factor is, dat is degene die speelt, niet het spul. Ik denk dat we vaak te weinig uitgeven aan muzieklessen.
    Apart zo'n elektrische met slotted headstock.
    De nek lijkt wat beperkingen te hebben.
    Is dat nog een beetje goed te bespelen, als je bijvoorbeeld richting de 17e fret gaat?
    Wel interessant in ieder geval, tnx.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.322

    Standaard

    Santana moet qua geluid met je SG toch eigenlijk aardig lukken, lijkt me; flink mid erin draaien op je amp ?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.322

    Standaard

    Saint Blueusje ?
    P90 & string through, gegarandeerd sustain.


    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr

  8. #28

    Standaard

    Als ik al je wensen hoor.......Ik zou zeggen....koop je een goede multipedaal van Boss of zoom. daar kun je enorm veel mee doen op gebied van geluid !!!!!!!!! ...gitaar speelt geen rol...een gitaar moet goed in de hand liggen en voelen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    je zou bij de SG ook kunnen kiezen voor een andere vol tone regeling.
    ik heb op mijn stratlike met humbucker de G&L PTB gebruikt
    1 = highcut
    2 = basscut

    bij mij dan 1 master volume, jij zou daar dan elke pickup ook nog eens zijn eigen volume potmeter hebben.

    heb je trouwens ce chrome kapje op de humbuckers? die eraf en je krijgt helderheid terug die door de kapjes eraf gesnoept worden.
    bevalt je dat geluid, maar mis je de look?
    koop dan nickel silver kapjes die dat effect niet hebben.

    verder, heb je al gespeeld met de pickup hoogte? daar valt soms ook heel wat te winnen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Getver, nu denk ik dat het best leuk is om een strat-achtige te hebben....
    Ik wil niet meer dan 4 gitaren!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top