Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 58
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    P90 bij de hals, splittable humbucker bij de brug.
    Zelf heb ik daar een Bo-El S03 Cateye voor.
    Fijn man, dat zal vast voor iedereen hetzelfde zijn.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Zou eerst eens kijken of een gibby sg en mex fenda strat niet enorme upgrades van je huidige arsnaal zijn
    Een upgrade van beiden zal er in toekomst afhankelijk van mijn spel zeker in zitten.
    Beiden klinken en spelen echter absoluut niet slecht.
    Ik koop dan liever eerst een wat betere als aanvulling, voor die anderen kan dat altijd nog.

  3. #13

    Standaard

    Bij de sg mis ik af en toe helderheid en bij de strat het volle geluid van een humbucker.
    De strat vind ik dan net iets wat flexibeler met tooninstellingen en geeft naar mijn idee wat meer variatie mogelijkheden.
    Ik heb nog nooit met een coilsplit gespeeld, zou zoiets kunnen geven, wat ik zoek?
    Een gitaar met redelijk veel variatie mogelijkheden, maar wat voller in geluid als de strat.

    Hoop dat ik me zo goed heb uitgedrukt.
    Laatst gewijzigd door Frans D; 15 januari 2020 om 00:39

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    P90 bij de hals, splittable humbucker bij de brug.
    Zelf heb ik daar een Bo-El S03 Cateye voor.
    Tnx voor de aanbeveling, zal als ik hem ergens tegen kom, zeker eens proefspelen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans D Bekijk bericht
    Bij de sg mis ik af en toe helderheid en bij de strat het volle geluid van een humbucker.
    De strat vind ik dan net iets wat flexibeler met tooninstellingen en geeft naar mijn idee wat meer variatie mogelijkheden.
    Ik heb nog nooit met een coilsplit gespeeld, zou zoiets kunnen geven, wat ik zoek?
    Een gitaar met redelijk veel variatie mogelijkheden, maar wat voller in geluid als de strat.

    Hoop dat ik me zo goed heb uitgedrukt.
    Wat jij beschrijft zijn de eigenschappen van een SC en HB. Ik heb altijd het karakter van een bepaald type gitaar geaccepteerd, sterker nog, omarmd.

  6. #16

    Standaard

    Dat doe ik zelf ook.
    Ze hebben allemaal hun eigen geluid.
    En je pakt wat je geschikt vind klinken bij hetgeen je wil spelen.
    Bij mij blijft een gitaar in ieder geval niet alleen aan de muur hangen.
    Ze komen allemaal wel eens aan de beurt.
    Daarom is het ook als aanvulling bedoeld, gewoon een anders klinkende gitaar erbij.
    Maar ja, wel het liefst 1 die ik in de toekomst ook nog steeds graag van de muur pak.

    Ik zal in ieder geval ook eens andere hollow bodies de kans geven.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oftewel..... wat mis je in jouw huidige gitaren, misschien moet je eens wat muziek noemen waar je graag beter in zou willen vallen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Lijkt mij ook een kwestie van probeer gewoon eens wat uit...
    Je voorkeuren lijken mij redelijk mainstream.
    Je geeft zelf al aan PRS.
    Zou ik proberen, omdat er in verschillende velden veel mee te tackelen valt.
    Zou ook eens tussen de conservatieve modelletjes van Musicman neuzen als ik jou was.
    Naar wat ik lees over je akoustische ervaringen zou dat halswijs weleens een treffer kunnen zijn voor je.
    Scala aan andere merken natuurlijk, maar begin eens met e.e.a van die twee te proberen.
    En natuurlijk eerst zorgen dat de gitaren waarop je speelt goed afgesteld zijn voor jou; actie, type snaren etc.
    Rest te zeggen dat als het puur om geluid gaat, er inderdaad waarschijnlijk meer winst te behalen valt op amp gebied dan op gitaar.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Heb net een nieuwe PRS. Met de gescheiden coilsplit op beide humbuckers kun je daar alles uithalen wat je wil.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Als de TS iets zoekt als aanvulling voor z’n strat en SG, dan denk ik aan iets met P90’s, of een telecaster met Texas specials. Meer ballen dan de strat, en een wat meer open geluid dan de humbuckers. Maar goed, ik ben zo’n sukkel met een zwak voor P90’s. Zit zelf te azen op iets als dit



    Of dit


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top