Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Strat en SG, wat er bij te nemen

    Ik bezit wat elektrisch betreft momenteel;
    Epiphone G400 Worn Cherry
    Stratocaster Jay Sound

    De SG heeft twee humbuckers, terwijl de strat 3 enkele elementen heeft.
    Qua geluid klinkt de SG vrij vol en de strat wat helderder.

    Ik moet het budget nog aanvullen, dus het is niet per direct.
    Maar ik zit al wat rond te kijken, naar een eventuele aanvulling.
    Zoek iets er tussen in qua geluid en bij voorkeur looks.

    Ben al een tijd gecharmeerd van PRS, maar hoor daar gemengde geluiden over.
    Verder heb ik altijd een Gibson Les Paul mooi gevonden en vind de houtsoort Koa heel mooi om te zien.
    Bij een akoestische gitaar vind ik echter dat het wat minder sprankelend is in toon en vraag me af, of het een soortgelijk effect heeft op een elektrische gitaar. Ik sta uiteraard open voor andere merken en modellen.

    Ik zit nog in de beginfase van elektrisch, dus ben benieuwd naar meningen van gevorderden.
    Heb wat beginnetjes gemaakt, met Santana en Dire Straits nummers en zal dat ook wat uitbreiden richting Blues.

    Budget zal rond de 1500 - 2000 euro komen te liggen en dan is een goede gebruikte of een nieuwe mij om het even.

    Ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Dat koop je niet voor 2000 euro. Persoonlijk zou ik voor dat geld een Epiphone Les Paul Standard Plus Top Pro en een of andere tweede hands hollowbody body kopen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat voor versterker(s) heb je?

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een Boss Katana 50.

    Verder heb ik ooit eens op een Epiphone hollow body gespeelt.
    Vond het geluid wat te jazzy naar mijn zin en hij was behoorlijk zwaar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Tja, ik heb nog nooit op een Katana versterker gespeeld.


    Waarschijnlijk een redelijk uitgekauwd antwoord, maar waarom ga je niet eens bij een paar gitaarwinkels/muziekzaken langs om het een en ander te proberen?

  7. #7

    Standaard

    Zou eerst eens kijken of een gibby sg en mex fenda strat niet enorme upgrades van je huidige arsnaal zijn

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Zou eerst eens kijken of een gibby sg en mex fenda strat niet enorme upgrades van je huidige arsnaal zijn
    Een upgrade van beiden zal er in toekomst afhankelijk van mijn spel zeker in zitten.
    Beiden klinken en spelen echter absoluut niet slecht.
    Ik koop dan liever eerst een wat betere als aanvulling, voor die anderen kan dat altijd nog.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Als de TS iets zoekt als aanvulling voor z’n strat en SG, dan denk ik aan iets met P90’s, of een telecaster met Texas specials. Meer ballen dan de strat, en een wat meer open geluid dan de humbuckers. Maar goed, ik ben zo’n sukkel met een zwak voor P90’s. Zit zelf te azen op iets als dit



    Of dit


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Omdat je een gitaar hebt met humbuckers en Gibson mensuur en eentje met singel coils en Fender mensuur heb je de "belangrijkste" twee dingen eigenlijk al. Een LP lijkt best wel wat op een SG (qua sound). Je zou kunnen denken aan een junior of special met p 90's of een tele die toch echt een heel eigen karakter heeft. Hangt allemaal een beetje af van jou voorkeur. Hollowbody Gretsch zou ook kunnen als dat iets voor je is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top