Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Solo Contest

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Solo Contest

    Mijn eerste inzending voor een solo contest.
    Leuk om te doen en leerzaam.
    Geen fancy recording, "gewoon" plug and play.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Leuk hoor! Mag ik kritiscih zijn? Naast de video- en geluidskwaliteit die een beetje so-so is, klinkt t nog een beetje als een aaneenplakking van zeer slordig uitgevoerde licks. Zonder echt verhaal, melodie, samenhang etc. En behoorlijk sloppy. Ik krijg wel t idee dat je veel beter kan, alsof je de laatste tijd niet veel hebt geoefend, zoiets.

  3. #3

    Standaard

    Tuurlijk mag je kritisch zijn hé :-)
    Eigenlijk is het net andersom, ik heb (te)veel geoefend.
    Wat ik merk is dat wanneer het rec. knopje van de camera aanstaat de wereld net wat anders is dan wanneer je lekker ontspannen aan het spelen bent. Maar goed, vanaf hier weer verder. Dank voor je feedback.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik ken dat fenomeen helaas. MAar ga rustig verder en post vooral de volgende weer!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Vind het wel meevallen wat sloppy betreft en ja zit wat slordige dingen in maar niet dat je zegt "wow wat klinkt dat slecht".
    Elke dag dat stukje vanaf 0:28 tot aan de bend goed oefenen en de volgende keer nail je m Dus niet meer "gewoon" plug & play maar echt aandacht geven aan je spel en met beleving spelen. Laat niet alleen je shredd kant zien maar vooral je muzikaliteit want dat is naar mijn mening waarmee je het verschil laat zien.
    En ik zou sommige licks met de neckpickup spelen voor variatie in tone en zodat het beter naar voren komt snap je.

  6. #6

    Standaard

    Dank voor je reactie Ateng.
    Ik begrijp je opmerking hoor.
    Denk ook dat ik mezelf vaker moet opnemen/terugkijken, dat zal ook helpen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Hoi Paul,
    Fusion heeft wel een beetje gelijk maar hij laat het hier een beetje klinken alsof het niet zo goed is. Ik hoor en zie echt wel dat je behoorlijk kunt spelen. En dat van die recording knop en dan "moeten" presteren herken ik helemaal. Met een betere opname methode wil ik het nog wel eens horen. Misschien kun je de backingtrack in een loop afspelen en de solo blijven meespelen en opnemen. Er zal dan heus wel een goede take tevoorschijn komen!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ja zoiets. Als ik mij post teruglees lijkt t net alsof ik t allemaal ruk vind en dat is zeker niet zo. Er zitten imponerende kicks tussen.

  9. #9

    Standaard

    Wij musici zijn maar een raar zooitje. Ik meen dat mij dat eerder opvalt omdat ik met allerlei disciplines ben opgegroeid.
    Wij wachten op inspiratie, terwijl schilders, etc er gewoon voor werken.
    Dat geldt ook voor de omstandigheden. We spelen ons de blaren op onze vingers en zijn dan verbaasd als het anders uitpakt op een podium.

    Mijn voorstel komt voor deze contest te laat, maar er komt altijd een andere:
    Speel iedere dag
    Op dezelfde tijd
    Dan maak je veel happy hormoontjes aan
    Je hersens leren dat ze er aan komen en zetten de deuren wijd open
    Zo heb je extra spelplezier
    Neem alles op wat je doet
    Dan is opnemen dus niet meer zoon issue
    Speel een serie (ik doe series van 10, maar jaaaa..., voor jou kan dat anders zijn)
    En luister pas naar die serie als de serie af is
    Als je na iedere foto de donkere kamer ingaat, kom je nergens toe
    Als je iedere take gaat evalueren, neem je geen afstand van je werk
    Dan valt wel op dat de foto van je liefje niet top scherp is
    Terwijl je later ziet dat ze weinig aan heeft en dat het allemaal errug aantrekkelijk eruit ziet
    Je hebt kennelijk last van stage freight (een beetje)
    Welkom bij de club
    Clean werken beats stoned of tipsy

    Ik hoor een heel behoorlijke gitarist waar het af en toe net niet uit komt
    Ook daarvoor: welkom bij de club
    Bij alle robot conformiteit zijn de rafels wat ons onderscheid
    Stop met oefenen, begin met genieten
    Want wij weten natuurlijk allemaal dat alleen genieten maakt dat je snel weer aan het werk gaat.

    Automatisch schrift, dus kijk door slordigheden heen.
    Op reis dus een gammele verbinding.
    Good hunting.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    On top of that, op dat andere gitaarforum hadden we eens in de zoveel tijd een solo contest. Iemand plaatste dan een backing, en plaatste ook een versie met zijn solo erover. Al dan niet met video erbij. Anderen volgden dan. Was altijd enorm leuk. Het heette dan wel 'contest' maar het was gewoon lekker samen op dezelfde bacxking spelen en contructief commentaar geven. Ik zal kijken of ik binnenkort een leuke backing kan vinden en een soortgelijke thread kan starten hier.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top