Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard H&K Statesman el34 minder volume, minder mids

    Mijn 50 watt head heeft sinds een paar maanden merkbaar minder volume en minder middentonen op beide kanalen (dus clean en gain). Dus ook komt ie minder goed door de mix. Het volume moet nu ineens beduidend verder open om hetzelfde volume te behalen. Het klinkt ineens als "scooped mids".
    Ik heb al een aantal dingen gedaan om bepaalde oorzaken uit te sluiten zoals:
    -Alle buizen (pre en eind) vervangen voor nieuw en ook gebruikte geprobeerd die zeker weten nog goed waren.
    -De effects loop nagekeken op corrosie en schoongemaakt (lijkt me in eerste instantie al niet de oorzaak want is altijd in gebruik).

    De nieuwe buizen zijn er een 4 weken geleden in gekomen en afgesteld en de eerst volgende repetitie was het geluid weer in orde maar nu twee repetities verder is het euvel weer terug.

    Heeft iemand nog wat suggesties die ik zou kunnen proberen? Waarschijnlijk zal ik niet ontkomen aan een bezoekje aan een amp-dokter maar voor het zover is graag wat input

  2. #2

    Standaard

    Heb je al een andere gitaarkabel gepakt?
    Als mijn geluid slechter wordt, is het meestal dat.
    En laat evt pedalen even uit de keten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Buisvoetjes gereinigd?

    Verder zou ik m'n webcam afplakken en beamblockers plaatsen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De hele keten nalopen. Als het de amp zelf is, dan naar de ampdokter. Kan een buisvoet zijn zoals Erik aangeeft. Maar evengoed het board. Ik heb ook wel eens trammelant gehad met mijn Statesman head. Gelukkig is alles te repareren.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Je amp is gehacked! Ransomware! Eerst 200€ in bitcoins betalen voor ie het weer goed doet.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Nou....voor de geïnteresseerden en een beetje "shame on me" (dat ik hier nog in trap!): het was een slechte speakerkabel
    Het lullige was dat het geluid soms ineens weer in orde was en de repetitie erop weer k.u.t. met peren. Per toeval heb ik een andere speakerkabel gebruikt en nóg had ik niet meteen in de gaten waarom het geluid weer goed was!
    Anyway, versterker is wél weer voorzien van nieuwe buizen en daarnaast heb ik nu een hoop reserve buizen waarvan ik weet dat ze nog goed zijn
    @Napoje: Ik zou het fijn vinden als je die bitcoins weer netjes terugstort!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top