Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43

Discussie: Unchained

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Effect ! Unchained

    Dan weten velen wel waar ik het over heb denk ik. Ik ben geïnteresseerd in een soortgelijke flanger. Een logische keus zou dan de MXR EVH Flanger of de M-117 zijn. Maar dat past waarschijnlijk niet, ook niet als ik 'm verticaal op m'n pedalboard plaats. Althans, dat denk ik. Logische volgende keus zou, denk ik, dan de MXR Micro Flanger zijn. Maar erg ingeschoten ben ik niet in flanger land. Eén van m'n eerste pedalen, die ik zo ongeveer twintig jaar heb, is een Ibanez FL-9. Nooit over nagedacht om die te vervangen, want beviel altijd. Maar m'n smaak is in de loop der jaren veranderd en ik ben geïnteresseerd in een flanger die dieper gaat, meer straaljager. De FL-9 vind ik nog steeds een tof pedaal, maar is geen straaljager flanger zoals de MXR flangers. Mijn vraag is dan eigenlijk ook, zijn er nog meer pedalen met de grootte van de Ibanez FL-9, of de MXR Micro Flanger, die het Unchained trucje doen? Of die zelfs gebaseerd zijn op de M-117?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Niet allemaal tegelijk...

  3. #3

    Standaard

    EHX neo mistress?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Ik heb zelf de MXR flanger op mijn bord. Gave flanger, maar idd groot en hij werkt op 18v, voor mij ook twee nadelen aan dit pedaal.
    Hiervoor ben ik ook wel eens op zoek geweest naar een ander pedaal, maar het is lastig om iets te vinden wat dezelfde functies heeft als de flanger maar in kleiner formaat.

    Ik heb zelf de volgende getest:
    - Maxon FL9
    - EHX electric mistress
    - Boss FL3
    - TC vortex

    Die laatste kwam voor mij het dichtste in de buurt van de extreme flangers die je ook in de mxr terug kan vinden, terwijl hij ook subtiel kon als een chorus achtige (wat ook met de MXR goed kan). En schijnbaar kun je hier ook nog settings inladen via de pc, vertelde de beste man mij destijds, maar daar heb ik mezelf verder niet in verdiept. Misschien die eens uittesten?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De Mistress doet 't 'm niet voor mij. Zonder meer een mooie flanger, maar ook best subtiel zoals de FL-9. Het heeft niet dat straaljager Unchained-achtig geluid.

    Die 18V van de MXR EVH-117 en de M-117 is ook een dingetje wat me tegenhoudt inderdaad. Naast dat ie net wel/net niet past (kan nergens het formaat online vinden trouwens). Zou betekenen dat ik met een aparte adapter zit en mocht het pedaal net wel passen, dat ik dan weer zit te kloten met de lengte van de patchkabels, die nu op maat zijn gemaakt van pedalen naar loop switcher. Maar qua geluid hebben die twee pedalen wel het sterkst m'n voorkeur en zijn Unchained ten voeten uit. Vandaar ook mijn hoop dat er een kleinere flanger op de markt is, die gebaseerd is op de M-117. Dichtst in de buurt van de pedalen die ik ken komt dan dus de Micro Flanger.

    Die TC Vortex ken ik alleen van naam, maar ga ik wel 's even checken zo aan de hand van wat filmpjes.

    Bedenk me trouwens... Ik heb als voeding een T-Rex Fuel Tank Classic onder m'n bordje. Daar zijn wel van die voltage doubler kabeltjes voor dacht ik? Zou dat werken? Dan zit ik nog steeds wel met de lengte van patchkabels, maar heb ik in ieder geval al één van de probleempjes getackeld als het kan met zo'n voltage doubler. Stukje nieuwe patchkabel van Cordial of zo is dan ook nog wel te doen, ook qua prijs denk ik. Zit ik alleen nog steeds met de grootte van de M-117, die kan ik nergens vinden. Ook in de manual niet.

    Bedankt voor de input alvast!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb het antwoord op zo'n voltage doubler kabeltje al gevonden en gaat niet werken. Is niet bedoeld voor de 9V uitgangen helaas.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Andere voeding kopen waarbij dat wel kan, als je er geen voeding bij wilt leggen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb wat te besteden, maar zoveel nu ook weer niet. Wat ik me wel bedacht heb, ik zou een aluminium stekkerdoosje met twee stekkeringangen onder m'n pedalenplank kunnen monteren. Aan de fuel tank dan een kortere kabel naar die stekkerdoos en een 18v adapter voor eventueel een MXR M-117, of EVH-117. Dan heb ik maar één kabel vanuit m'n pedalenplank. Het is alleen wel weer meer kwetsbaar, zijn allemaal dingen wat toch wat beweegt en zo. Als ik de filmpjes zie, dan moet ik zeggen dat ik de M-117, of de EVH-117 (feitelijk dezelfde) wel beter vind klinken dan de Micro Flanger. Da's best kut, anders had ik de Micro Flanger meteen aangeschaft. Het hoeft ook echt niet 100% Eddie te zijn, ik ben niet eens echt fan, maar het welbekende geluid vind ik wel erg tof...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    https://youtu.be/hrMVdaT2WpY hier speelt hij ergens unchained...

    Afmetingen zijn *12,7 x 3,81 x 9,5cm van de flanger

    Btw, als je mxr flanger wat langer wil testen mag je best de mijne een paar weekjes lenen hoor. Momenteel toch geen band ofzo.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Tja, meer onderdelen is onder de streep minder betrouwbaar, op het geheel, maar dan kun je beter dat pedaal ook niet kopen, scheelt weer

    Maar kan prima, zo'n stekkerdoos achtig ding, ik heb dat bij mijn midi board ook gedaan en had er wel wat geklooi mee verwacht, maar nog geen problemen mee ondervonden. Ik heb overigens wel iets aangebracht waardoor de adapters fysiek niet uit de doos kunnen zonder een schroevendraaier te gebruiken; die van mijn midi controller is nogal zwaar, dus die kan er anders te gemakkelijk uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top