Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43

Discussie: Unchained

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Alles op een rijtje zettende kom ik eigenlijk maar op vier flangers uit, tot nu toe. De MXR M-117, of EVH-117. Vragen 18v, heb ik niet, maar is op te lossen op zich. Formaat blijft dan wel een dingetje. Dan heb je dus nog de MXR Micro Flanger. En de TC Vortex, waarvan ik eerlijk moet zeggen dat ie me in het filmpje waarin Unchained ook even voorbij kwam erg verraste. Valt me ook op dat als je richting dat Unchained-achtig geluid wil, dat deze pedalen eigenlijk automatisch overblijven, wat me wat verbaasde. Van de Mistress zijn tienduizend-en-één varianten. Dito voor de A/DA. Maar van de andere standaard in flanger land, de MXR M-117 eigenlijk helemaal niet, of je moet al richting multi-effect gaan.

    Heb ik nog eentje om toch nog wat te dromen te hebben, de Wampler Terraform. Zit echt alles in wat ik nu ook op m'n pedalboard heb staan aan effecten, waaronder een flanger, die ik aan de hand van wat filmpjes erg overtuigend vind klinken. Is midi aan te sturen, wat ik dan weer kan doen met m'n Musicomlab EFX MKIII+. Maar dat gaat in de papieren lopen, dus gaat 'm sowieso al niet worden. Bovendien ben ik dan weer meer aan het programmeren dan gitaar spelen, met al die functies. Daar ben ik denk ik te analoog (lees: 40+) voor. Wel een gaaf apparaat lijkt het. Maar voor dat geld kan ik dan net zo goed een tweedehands voeding met 18v aansluiting en een EVH-117 kopen, dan houd ik nog centjes over ook. Nee, ik ben voor nu niet geïnteresseerd in een andere voeding! Ik denk, ik zeg het er maar even bij...

    Ik heb nu een kleine voorkeur voor een MXR M-117, niet de reissue. Die kan ik sowieso niet voeden met 18v, want heeft een vaste stekker en kom ik automatisch aan de oplossing van een klein stekkerdoosje onder m'n pedalenboard. Niet ideaal, maar is te overzien. Alleen blijft dat formaat een dingetje... De andere drie die overblijven zijn zeker niet afgeschreven. Ik ga alleen nu niet meteen tot koop over. Momenteel zit ook ik even niet in een band, dus geen haast. Het is voor nu maar net welke redelijk goedkoop voorbij komt, mocht ik er onverhoopt tegenaan lopen en dat kan elke van de geselecteerde vier zijn.

    Bedankt voor de input voor zover.
    Laatst gewijzigd door Brum; 14 januari 2020 om 11:30

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Los van de interesse voor een andere flanger, heb ik al wat zitten schuiven op m'n pedalboard. Uiterst links is de FL-9, die gaat er dan dus af. De ISP Decimator zou nog iets omhoog kunnen. Eventueel een verhogertje om de twee delen van het pedalboard gelijk te maken wordt wel lastig, T-Rex schijnt ze niet meer te verkopen... Naar rechts is geen ruimte meer, da's al zo ver mogelijk nu, omdat ik krap kwam te zitten met een patchkabel. Wat ik al zei, misschien zou een M-117 passen met een beetje geluk. Pedaal verticaal plaatsen, omdat ik 'm toch aanstuur met de Musicomlab. Misschien... Ligt er ook heel erg aan of de pluggen van de patchkabels dan niet in de weg gaan zitten.



    edit: Bij Thomann hebben ze die levelling brackets nog wel zie ik.
    Laatst gewijzigd door Brum; 14 januari 2020 om 11:52

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Kut... Ben weer impulsief geweest... Ik kon niet dichter bij het Unchained flanger trucje komen, het is een MXR EVH-117 geworden. Kon het natuurlijk weer niet laten om alles van Marktplaats tot Ebay na te speuren. Kwam er eentje op Ebay tegen voor een redelijke prijs, ver beneden waar ze tweedehands voor worden aangeboden en met een 'beste voorstel' nog wat tientjes eraf kunnen peuteren (toen de verkoper enkel nog een dollar naar beneden wilde, kwam de hint wel over en was de grens bereikt) Ben akkoord gegaan. Alleen bedacht ik me, na even een blij gevoel, dat ik nog steeds niet weet of het pedaal wel gaat passen, waar ik grote vraagtekens bij heb. De 18v los ik wel op middels een stekkerblokje met twee ingangen, waar ik ook de Fuel Tank in hang, zodat ik nog steeds maar één stroomkabel uit m'n pedalboard heb lopen.

    Nou ja, een MXR EVH-117 dus!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Zou dit werken op een 9v uitgang van de T-Rex Fuel Tank? http://www.diago.co.uk/adaptors/18v.html Als ik de specs bekijk zegt het alleen maar dat het is aan te sluiten op elk 18v pedaal, mits 30 mA max. Zie ik iets over het hoofd? Als je dit kan aansluiten op een normale daisy chain, dan kan dat toch ook middels de Fuel Tank?

    edit: Laat maar... Ik heb wel wat over het hoofd gezien. De EVH-117 wil 35 mA. Staat alleen wel misleidende informatie op de site van Diago. Bij examples staat de EVH-117 wel genoemd.
    Laatst gewijzigd door Brum; 16 januari 2020 om 00:03

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Volgens mij halveert zo een voltage verdubbelaar ook nog eens het amperage van je fuel tank (weet niet wat die uitgangen zijn max?)
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De acht 9v uitgangen leveren 500 mA. Gedeeld, niet geïsoleerd. Maar ik ben bang dat die 35 mA van de EVH-117 teveel is.

    edit: Ik heb antwoord terug van Diago. Komt er op neer dat ik het gewoon moet proberen.

    Hi Brum,

    Thanks for your email.

    I know that some people have found that our 18V Adaptor will power the EVH-117. The published '35mA' is the maximum across all EVH-117s made. Due to the tolerances of electronic components each EVH-117 made will require a slightly different amount of current. In our tests, we have found that it can be as low as 28mA depending on the exact pedal that you have.

    So, the only way to know is to test the pedal you have. If you can test it and know that yours is under 30mA then you can use it.

    I hope that helps.
    Laatst gewijzigd door Brum; 16 januari 2020 om 16:39

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nou, de Diago adaptor heeft het ongeveer een uurtje volgehouden. De Fuel Tank vond 'm sowieso al niet leuk, wat in een flinke brom resulteerde, dus aan een losse 9v adaptor. Op een gegeven moment begonnen de leds van de EVH-117 te knipperen en begon ie te stotteren. Nog geprobeerd met een Dunlop adaptor, maar ook het ledje van de adaptor begon te knipperen. Diago adaptor te warm, dus overleden. Goed spul wel, dat Diago. Heb nu een Xotic Doubler besteld. Zelfde idee, maar levert 80 mA. Had ik die nou eerder ontdekt... Maar de EVH-117 klonk wel goed, zo lang als het duurde! Gek genoeg vond ik de Unchained vaste setting met het knopje niet erg mooi klinken, maar dat schijnt meneer Van Halen zelf ook te vinden meen ik ergens gelezen te hebben in een interview. Dus zelf lekker draaien aan de knopjes, mogelijkheden genoeg in ieder geval.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard Unchained

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb het antwoord op zo'n voltage doubler kabeltje al gevonden en gaat niet werken. Is niet bedoeld voor de 9V uitgangen helaas.
    De fuel tank classic kan dit inderdaad niet. De Fuel tank Jr kan dit wel, evenals elke Voodoo Lab . De Voodoo Lab Iso heeft een aparte 18V uitgang


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 9 februari 2020 om 19:19
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb wel 's zitten denken aan een Fuel Tank Chameleon. Die zou perfect passen bij m'n bordje. Maar voorlopig even niet, zit nu toch zonder band en heb even genoeg uitgegeven de afgelopen tijd. Vandaag is de Xotic Voltage Doubler binnen gekomen. De Fuel Tank vindt 'm niet zo fijn, begint ie enorm te brommen. Maar met een losse adapter gaat het prima. En wederom een toffe ervaring met de EVH-117, al moet ik nog even zoeken naar de juiste setting. Zal 's kijken of de Jerry Cantrell instelling werkt voor mij, da's toch een beetje waar ik wel 's leentjebuur van doe en in mijn straatje zit qua geluid. Mocht ik weer 's tijd hebben, dan wil ik wel 's een sampletje er aan wagen en hier 's posten. Maar voorlopig zie ik dat helaas nog niet gebeuren.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    (...) Vandaag is de Xotic Voltage Doubler binnen gekomen. De Fuel Tank vindt 'm niet zo fijn, begint ie enorm te brommen. (...).
    Is dat de Fuel tank classic?



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top