Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard GUILD X 175 Manhattan Special

    https://youtu.be/2g9EZsOQ9Yo

    Guild brengt de x175 nu ook uit met Dynasonic pu.

    Klinkt erg goed vind ik ! Ik heb de X 175 B met de Fransz pu en dat is een erg goede gitaar. Ik ben een fan van de gehele Manhattan reeks. Ik heb ook nog enkele aristocrats ( goldtop versie , zwarte met guildsby en dan één met flatwounds en houten brug) en een Starfire st.

    Deze versie van de 175 vind ik dus ook erg aantrekkelijk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    IK zag hem inderdaad ook al geïntroduceerd worden als zijnde nieuw maar die was er toch al?
    Althans, ik ken hem als X-160 rockabilly, van een slordige 20 jaar geleden maar die liep niet zo lekker, zag ze nog wel eens op MP verschijnen. Maar is dit USA? Lijkt me toch niet? Zal wel onder de Asian line verschijnen om het betaalbaar te houden.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Korea... Maar wel een fraaie hollow body.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Inderdaad Aziatisch maar die Manhattan reeks is echt prima. Misschien dat de pots en switch wat minder robuust zijn maar zelf nog geen last mee gehad en uiteindelijk relatief gemakkelijk te vervangen.

    Die X 160 kende ik niet. Interessant om te weten !

  5. #5
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Fraai model.

    Alsof pots uit Azië anders zijn dan die in de USA serie. Zou me niets verbazen als dat gewoon bulk wordt ingekocht.
    Gezocht: Ibanez DE7

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Fraai model.

    Alsof pots uit Azië anders zijn dan die in de USA serie. Zou me niets verbazen als dat gewoon bulk wordt ingekocht.
    ja, de pots zijn absoluut, zeker weten, gegarandeerd anders. In de koreaanse lijnen van Guild zitten koreaanse pots, gemaakt door een koreaanse electronicafabrikant waar ik even de naam van ben vergeten. In de (oude) USA lijnen (geen USA electrics meer sinds Cordoba Guild overgenomen heeft in 2014) zat CTS en Switchcraft.

    Ik heb de luxe gehad om USA en Koreaans 1 op 1 naast elkaar te vergelijken. Er is echt geen kwaliteitsverschil in bouwkwaliteit. De USA had wel betere pups en betere electronica maar dat is redelijk goed te vervangen als je goed zoekt. Ook had de USA een iets mooiere koffer maar niet heel veel béter perse. Qua sound unplugged en bespeelbaarheid was het verschil nihil. OH, ja, de USA's waren gelakt in nitro en de Koreanen in polyester (!) maar qua lakdikte had de USA dan weer wel een dikkere laag lak.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Waarom brengt Guild deze versie eigenlijk uit? De Franz p.u.`s zouden ook single coils moeten zijn. De Dynasonics zijn dat ook. Ik zou eerder de blanke versie van de Guild uitvoeren met de zwarte covers op de Franz p.u`s. Meer dogears...
    De uitbreiding met de kleuren doet hem wel goed trouwens. Altijd al gek geweest op dit soort gitaren. Speel op Gretsch........ maar wil niet zeggen dat zoiets er niet bij zou passen.
    Vind ze trouwens wel mooier dan de electromatic serie van Gretsch. Die blijven maar proberen om er goedkopere versies van de USA p.u.`s in te prakken. Wat zon succes is dat ze er ieder jaar een andere versie van ontwerpen..... Doe dan hetzelfde als wat Gibson met de Epiphone Elite of Premium doet. Gewoon de USA pu.`s er in. Iedereen blij....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Waarom brengt Guild deze versie eigenlijk uit? De Franz p.u.`s zouden ook single coils moeten zijn. De Dynasonics zijn dat ook..
    De originele Dearmonds dyna's zijn echt wel anders. Niet de reissue's van Fender, dat is enkel cosmetisch, dan moet je bij Duncan zijn maar is top dollar.
    De ene singel coil is de andere ook niet hè, de originele Dyna klinkt als een Staple met twang, clean en diep ondanks de enorme output, een Franz pickups is meer een soort mild gewonden P90, perfect voor jump blues.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Die ronquillo weet ook wel hoe die het uit zo’n gitaar moet halen.
    Klinkt heel fijn.
    Ga het stiekem toch in de gaten houden.
    Leuk dat je m hebt gepost.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De huidige Franz pickups zijn ook 'echte' singlecoils. Klinken redelijk. Helaas andere maatvoering dan een echte p90 (iets kleiner) dus zoeken naar vervangende pups is lastig. Ze zijn wel redelijk trouw aan 'echte' Franz pups maar dan wat goedkoper gemaakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top