Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik ben wel fan van deze Franz pu. Vind er echt goed mijn sound mee. Zijn wel wat hotter dan de originelen. Sommigen gaan dan ook op zoek naar originelen of laten ze herwikkelen.

    Enkele maanden geleden heb ik in de guitar bar in Antwerpen een echte oude Guild Aridtocrat gehoord. Dat was echt de mooiste gitaarklank die ik ooit gehoord heb !

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Overigens staat bij de reissues van de x 175 de brugpickup een fractie verder van de brug dan de originele gitaren. Vermoedelijk om de brugpickup iets meer punch te geven op zich maar die-hard fans van de originele Guilds menen dat de sound met 2 pu dan weer iets minder mooi wordt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Zitten deze ver van de DeArmond 2000 modellen af? Die zaten eerder al in de Gretsch Electromatics.
    Blijf de blonde versies toch mooier vinden, maar ben daarvoor ook fan van Dave Gonzalez ( Paladins )..
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, je zou verwachten dat ze een P90 versie van zouden uitbrengen, de Dave Gonzales mod.
    Hebben ze ook gedaan maar een USA versie, die was destijds 4500 euro dus ik paste, zoals iedereen eigenlijk.
    Door er dearmonds op te zetten krijg je de Duane Eddy mod maar ach, Fender/Guild zullen terecht niet op de marketing kracht van Eddy & Gonzales rekenen, het zal meer een kwestie zijn van, we hebben nog een zooi dearmonds liggen en misschien leuk voor een Guild.




    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 januari 2020 om 23:42
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Fender? Guild is al sinds 2014 niet meer van Fender maar van Córdoba.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Blijf een blonde toch mooi vinden met de zwarte P90. Als Gretsch al jaren goed verkoopt met wannabee Setzers, waarom dan niet zoiets gedaan? Dikke 3 inch body en bv compton bridge.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top