Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 61
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat zou je verwachten, maar meer processing power is niet per definitie beter klinkend.
    Ik weet in het geval van Kemper ook niet hoe ver de DSP al tot max gebruikt wordt.
    Ik heb laatst een klein rondje Kemper gehoord, en iets als de delays zijn er enorm op vooruit gegaan tov jaren geleden.
    Wonderlijk.
    Maar vooral heel gaaf dat ze met een hardware platform zo lang kunnen doen. Ik ben benieuwd of line 6 met hun Helix dat gaat evenaren, maar eigenlijk denk ik het antwoord al te weten.
    Omdat ze vorig jaar nog met de Stage zijn uitgekomen verwacht ik niet enorme wijzigingen dit jaar. Maar de Namm staat voor de deur dus we zullen zien.

    Zie de laatste tijd ook wel wat vaker de Axe FXIII bij de grote jongens. Mayer stond er een tijd terug al mee op het podium (die eerder al enthousiast was over Kemper) en zag laatst een (promo) filmpje dat die gasten van Deaf Leppard over zijn nadat ze bij de show van Petrucci erg enthousiast waren over het geluid dat daar uit bleek te komen.
    En onze eigen Rob Winter is ook al om.

    Echter lijkt de Kemper qua distributiebeleid wat makkelijker verkrijgbaar. Zou niet weten waar je de Axe FX kan kopen. Google biedt niet echt veel nieuwe inzichten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Een beetje out of the box, maar ver binnen budget: Impulse Responses. Een Two Notes Torpedo Captor zit ver binnen je budget. Paar niet al te grote monitoren (klinken wat mij betreft nog altijd beter dan 10 inch speakers) en een leuke audio interface en je zit nog steeds ver binnen budget. Bijkomend voordeel is dat je op hoog niveau kan opnemen als je zou willen.
    Zo doe ik het thuis ook, werkt prima. Voor metal heb ik een Peavey 6505mh en voor al het andere een Egnater tweaker 15.

    Een Hughes & Kettner tubemeister 40 of 20 zou ook nog kunnen. Deze hebben een attenuater die tot 1 of zelfs 0 Watt zijn terug te schakelen en er zit al een redbox (goede speakersim) in.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Echter lijkt de Kemper qua distributiebeleid wat makkelijker verkrijgbaar. Zou niet weten waar je de Axe FX kan kopen.
    Bij G66 alleen, toch?

    Wel flink wat duurder dan een Kemper ook, €2599,- voor de axe fx 3......en Fractal heeft al wat varianten gemaakt in de tijdspanne waarin de kemper ongewijzigd is gebleven (op het stukje tekst "profiling amplifier" dat nu "profiler" is op de unit na dan).

  4. #34

    Standaard

    En toen was het clippen van een line 6 .00000123 nier opeens het koelste geluid in gitaarland
    Whoopie vintage !!!

    Ut zal toch niet ?

  5. #35

    Standaard

    Ik speel thuis op een zoom gt9.2 pedaal rechtstreeks op 2 marchall bluetooth speakers.in stereo.de max....en zeker luid genoeg..

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    En toen was het clippen van een line 6 .00000123 nier opeens het koelste geluid in gitaarland
    Whoopie vintage !!!

    Ut zal toch niet ?
    Nou als je dat vindt: ik heb er nog één te koop, met floorboard (het longboard) erbij

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat argument hoor je bij elke nieuw model sinds 1996, maar NU zijn ze pas echt goed.
    Zolang processors nog niet uit ontwikkeld zijn zal dat ook wel zo blijven.
    Ja maar het is toch op gewoon zo? Je kunt toch ook niet een PC van nu met die van eentje uit 96 vergelijken? Het wordt ook steeds beter.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ja maar het is toch op gewoon zo? Je kunt toch ook niet een PC van nu met die van eentje uit 96 vergelijken? Het wordt ook steeds beter.
    Het probleem is dat die modellers alleen bestaande apparatuur nadoen. Het wordt ook hoog tijd dat er eens wat nieuws ingestopt wordt.

  9. #39

    Standaard

    Zoals de boss katana en blackstar silver line, die zijn wel redelijk uniek qua concept.
    Voor zover modeling uniek kan zijn natuurlijk.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Een beetje out of the box, maar ver binnen budget: Impulse Responses. Een Two Notes Torpedo Captor zit ver binnen je budget. Paar niet al te grote monitoren (klinken wat mij betreft nog altijd beter dan 10 inch speakers) en een leuke audio interface en je zit nog steeds ver binnen budget. Bijkomend voordeel is dat je op hoog niveau kan opnemen als je zou willen, plus dat de aangehaalde Two Notes Torpedo Captor ook een attenuator is, die 20 decibel (fixed) reduceert. Je zou dan eventueel zelfs gewoon over je versterker kunnen spelen, zonder verder aan te sluiten aan je interface. Die 20 decibel is best veel namelijk.

    Nog een ideetje, nog goedkoper. Een scheurpedaal over je clean kanaal. Als het toch voornamelijk om de scheur gaat lijkt me dat ook helemaal niet zo'n gekke optie. Op lager volume maakt het clean niet zoveel uit, als het scheurpedaal voornamelijk je geluid bepaalt.
    Precies! Met 1200 euro budget zou je zelfs nog kunnen kijken naar een Boss waza tube expander of een Universal audio OX amp top box. Dit is top of the bill attenuator/loadbox met IR.

    Maar anders inderdaad een two note torpedo, echter kun je deze niet als attenuator gebruiken volgens mij? Dus moet je altijd over monitoren spelen, dat is even wennen vond ik. Ik heb thuis ook een tijdje met modeling software over monitoren gespeeld, maar dat klinkt toch altijd platter dan een ampje met een 2x12 inch speakerkast eraan.

    Ik heb zelf thuis een blackstar HT-5 met 2x12 speakerkast. Prima dingetje met zeker goede sounds. Dat ampje voor 175 euro gekocht tweedehands. Enige is dat ik hem redelijk donker vond klinken, maar met twee greenbacks heeft hij al wat meer crisp gekregen. En de FX loop is wat vreemd, clean is de loop vele malen harder dan op het overstuurde kanaal.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top