Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 61
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb al vrij vroeg van alles geprobeerd zoals de A/DA Mp1 preamp, miste vooral dynamiek, sound was best ok.
    Veel tranny's ook, vooral van fender die verbazend goed klonken. Daarna de Boss GX-700 multi van alles. De effecten waren prima en de simulaties van amps waren zo slecht dat ik ze tijdens een optreden nog ingewisseld heb voor normale buizen preamp geluiden. VG-800 of zo viel al direct door de mand. Overdonderde door de hoeveelheid van sounds en stelde teleur door de kwaliteit.
    Line6 allerlei amps van geprobeerd (niet gekocht dat was ik wel afgeleerd) en ook mee in een band gespeeld. Andere (prima) gitarist had er een behoorlijk kutgeluid mee op z'n PRS. Inmiddels ben ik, net als jij, wat minder enthousiast maar heb bijvoorbeeld op de pc (Mac uiteraard) wel in de vorm van Bias Amp 2 iets gevonden dat prima werkt en klinkt. Gewoon zo put of the box zonder eindeloos gekut.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ik ben juist andersom, van sceptisch naar gebruiker. Wel in de studio en dan voor partijen die wat effecten hebben, voor een grommende Princeton sound gebruik ik toch liever een echte Princeton.
    Voor live niet alstublieft.
    Ik heb een paar jaar geleden een tourneetje door Griekenland gedaan en kreeg een vox moddeling mee terwijl ik juist heel specifiek een simpele buizen of transistor had gevraagd. De man begreep er niks van, hier zat van alles op, veel beter!
    Maar goed, veel Metaxa gedronken, dat hielp inderdaad.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dus toen je niet meer sceptisch was maar een gebruiker vond je de modeling van die Vox niet ok...??

    Metaxa doet veel met een mens

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Het gaat niet over techniek, het gaat over bruikbaarheid.
    In een studio ga ik vaak uit van een main partij en dat vul je aan met allerlei secundaire lijntjes en fills.
    Die secundaire zijn vaak effecten, delay pingpongs, leslie of vibes enzo, en dat kan je best met modeling af maar die main partij moet ik zelf echt lekker vinden, dat is je geluid.

    Die Vox had 1 clean geluid, californian of zoiets en dat was alsof je door een hifi versterker met Wharfdale speakers speelde, echt heel depri werd ik daar van.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 12 januari 2020 om 02:08
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het ging over geluid THUIS. Op (heel) laag volume vindt ik modelling vaak beter klinken dan een buizenbak met het volume op 0’5.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een beetje out of the box, maar ver binnen budget: Impulse Responses. Een Two Notes Torpedo Captor zit ver binnen je budget. Paar niet al te grote monitoren (klinken wat mij betreft nog altijd beter dan 10 inch speakers) en een leuke audio interface en je zit nog steeds ver binnen budget. Bijkomend voordeel is dat je op hoog niveau kan opnemen als je zou willen, plus dat de aangehaalde Two Notes Torpedo Captor ook een attenuator is, die 20 decibel (fixed) reduceert. Je zou dan eventueel zelfs gewoon over je versterker kunnen spelen, zonder verder aan te sluiten aan je interface. Die 20 decibel is best veel namelijk.

    Nog een ideetje, nog goedkoper. Een scheurpedaal over je clean kanaal. Als het toch voornamelijk om de scheur gaat lijkt me dat ook helemaal niet zo'n gekke optie. Op lager volume maakt het clean niet zoveel uit, als het scheurpedaal voornamelijk je geluid bepaalt.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal maar ik vind een klein buizenampje met wat pedaaltjes ervoor het lekkerste werken thuis.
    Ampje met een randje en dan het pedaaltje de gewenste soort/hoeveelheid gain laten bepalen.

    Bij mij in de huiskamer staat een Marshall JCM800 5Watt combootje met een Direct Drive en een Dirty Bomb ervoor.

    Correctie: JCM1C Een 1 watter dus.
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 12 januari 2020 om 08:03
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal maar ik vind een klein buizenampje met wat pedaaltjes ervoor het lekkerste werken thuis.
    Ampje met een randje en dan het pedaaltje de gewenste soort/hoeveelheid gain laten bepalen.
    Dat dus...... doe ik met mijn DSL1CR......... Helemaal mee eens Jan Buurman!

  9. #29
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    En een loadbox er tussen hangen?
    Gezocht: Ibanez DE7

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Is de Kemper the one to beat of is die al weer achterlangs ingehaald?
    Die is van 2011 dus eigenlijk pre historie in digitalland.
    Dat zou je verwachten, maar meer processing power is niet per definitie beter klinkend.
    Ik weet in het geval van Kemper ook niet hoe ver de DSP al tot max gebruikt wordt.
    Ik heb laatst een klein rondje Kemper gehoord, en iets als de delays zijn er enorm op vooruit gegaan tov jaren geleden.
    Wonderlijk.
    Maar vooral heel gaaf dat ze met een hardware platform zo lang kunnen doen. Ik ben benieuwd of line 6 met hun Helix dat gaat evenaren, maar eigenlijk denk ik het antwoord al te weten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top