Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 61
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard Nieuwe home gear? (budget 1200 euro)

    Hallo

    Met de opkomst van de kleine lage-wattage lampen amps, overweeg ik om zoiets te kopen voor thuis.
    Ik ben even uit het 'aankoop' circuit, dus ik ben niet op de hoogte wat er vandaag op de markt circuleert.
    Momenteel speel ik mijn mexican strat en Gibson SG door een Mark IV combo, maar dat ding is veel te luid.

    Ik speel soms clean, meestal rock, en mag ook wat metal inzitten. Ik heb een (t'is een gevoel) voorkeur voor lampen. Ooit een digitale amp gehad, maar dat was bagger.

    van mijn korte zoektocht langs youtube en co, onthoud ik als combo:
    - de Marshall DSL1CR of DSL5CR.
    - Blackstar HT 1R of 5R MKII

    Met een budget van 1200 euro, zou ik zelfs beide kunnen kopen, maar misschien is dat wat teveel van het goeie?
    Maaarr, misschien is het ook een optie om een speakerbox te kopen (2x12?) en dan enkele kleine low-watt heads. Ik denk dat dezelfde van hierboven of een Bugera, orange, ....dan zijn er precies meer opties. Ook om wat meer afwisseling te hebben. Alleen zou ik niet weten welke cab/speaker ik er best bij koopt.

    Dus: wat denken jullie?

    Bedankt voor de input!
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb een kleine week terug deze review gepost, wellicht over het hoofd gezien, misschien niet....... http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...zen-amp-review

    De Marshall is een goed ampje voor wat jij aangeeft te willen spelen, maar let erop als je de head versie koopt dat je een cabje nodig hebt met 16 ohm impedantie.

    De andere amps ken ik zelf niet, maar ik zou zeggen: zelf gaan luisteren bij een zaak die wat meer spullen heeft - jij moet er uiteindelijk op spelen!!!! Budget genoeg, dus dat is niet zo een probleem!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik begrijp uit je post dat je je budget wil spreiden over meerdere heads en een cabinet.

    Ik zou voor mezelf, als ik moet downsizen, de vele (budget en middenklasse) spullen die ik heb weg doen, en 1 kleine amp terugkopen, een Fender Princeton of ander kleinere amp.

    Dat is dan ook mijn advies, ipv veel gear kopen, 1 hele goede amp kopen. Ter inspiratie:

    https://www.thomann.de/nl/fender_65_...ton_reverb.htm

    https://www.thomann.de/nl/fender_68_...ton_reverb.htm

  4. #4

    Standaard

    Heb je wel eens iets met een volume knop (equalizer bv) in de FX loop gezet zodat je de boel daar zachter kan zetten?

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf (oa) de Blackstar HT-1RH (head versie van de HT-1R) en ben niet bepaald onder de indruk (qua sound en flexibiliteit). Mocht je toch voor de blackstar willen gaan zou ik de 5W versie aanraden ivm uitgebreidere EQ controls (de 1W versie heeft alleen de ISF knop) en 0.5/5W mogelijkheden (1W gaat al heel snel heel hard).

    Verder is hij erg moeilijk te openen (niet prettig icm evt vervangen buizen) en heb ik last van een ruis/hiss (niet gerelateerd aan gain, kan op een buizen-issue wijzen maar ja, moeilijk te openen). Oftewel, denk dat ik hem maar terug ga sturen.

    Zou liever voor de Marshall gaan maar zoals hierboven benoemd, alleen te gebruiken icm een 16ohm cab (heb zelf een 8 ohm).

    Voor thuis gebruik ben ik wel fan van head+cab... De head kan je binnen handbereik houden en de cab staat niet in de weg in een hoek. Ik merkte dat ik de Katana100 die ik eerder had bijv teveel gedoe vond, wilde hem niet continue in zicht hebben staan maar beetje spelen met instellingen was ook gedoe als hij niet binnen handbereik stond (en als hij te dichtbij stond was het qua geluid weer niet ideaal).

  6. #6

    Standaard

    weet niet welk "geluid" je zoekt ,dus aanraden kan ik niet iets of zo maar....

    Als je voor de Marshall gaat zou ik met jouw budget de dsl serie links laten liggen en voor een van deze gaan
    https://marshall.com/marshall-amps/products/amps/studio
    Allen schakelbaar naar 5 watt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb een blackstar ht5 met een 4x8 kast. Dat klinkt heel behoorlijk thuis al moet je wel heel nauwkeurig het volume regelen.
    Overigens kan een engl gigmaster 15 ook wel leuk voor je zijn. Kan teruggebracht worden naar 1 watt en ik vindt m heel aardig klinken.

  8. #8

    Standaard

    Ik ben heel blij met mijn Blackstar ht1r combo.
    Wel schrok ik even de eerste keer spelen, dat het toch wat klein klinkt, in vergelijking met de boss katana die ik ervoor had. Wel mooier klinkt de blackstar vind ik, ondanks de kleine speaker en ik ben er inmiddels aan gewend. Volume is thuis prima, de buurvrouw hoort het af en toe zegt ze.
    Kan lekker rocken en leuk clean akkoorden spelen, lees op forums dat het niet helemaal sprankelend clean is ofzo, maar ik vind het mooi.
    Enige wat je kan veranderen is de isf knop, daarmee veranderd het geluid zeker, maar is misschien wat beperkt als je uitgebreidere amps gewend bent.
    De Dsl1 bv heeft meer knopjes.
    Als je 300 euro te besteden had, zou ik hem zeker aanraden, voor een budget van 1200, zou ik zelf verder kijken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Laney irt 15, is er in 2 uitvoeringen. Heb zelf de studio die ik gebruik om rechtstreeks op te nemen. Op de 1 watt stand is ie eigenlijk nog te hard voor in mijn gehorige doorzonhut. Goed geluid, goeie toonregeling, alleen digitale reverb aan boord.

    Sinds kort heb ik een Katana mk2 100 watter. De eerste modeling amp waarbij ik speel ipv an de knoppen draai. Prima geluiden, veel effecten. Goeie speaker. Als je metal speelt (die ik ook) zou ik persoonlijk sowieso een 12 inch speaker willen en zeker geen breedband. Met de 12 inch katana speaker is makkelijk een mooie chug te halen.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Tegenwoordig speel ik eigenlijk veel meer via mijn mooer ge 200 modeller die ik rechtstreeks aan een set powered speakers heb gekoppeld. Veel beter om het volume te regelen en klinkt behoorlijk goed op laag volume. Zit ook een drumcomputer en een looper in. Via de computer guitar pro aangekoppeld. Ideaal om dingen mee te spelen. Voor mij dan...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top