Hello allen,

Ik kocht net de Harley Benton GS Travel E LH, een heerlijk goedkope en toch goeie kopie van een Taylor GS Mini. Als lefty echter geen keuze: enkel het mahonie-model mét Bellcat active powerjack was beschikbaar.

Dit piëzo-systeem zonder voorversterker maar wél actief dient dus gevoed te worden door een batterij, waarvan het compartiment binnenin de gitaar tussen het klankgat en de bevestiging van de hals zit. De batterij is echter niet te vervangen zonder de snaren er af te halen, wat natuurlijk zeer omslachtig is en zelfs mogelijk rampzalig als je net voor of tijdens een gig met een lege batterij te kampen hebt.

Nu was ik wel al van plan om alle electronica er uit te halen, wat gelukkig zonder enige beschadiging van de gitaar kan, en deze te vervangen door een magnetisch klankgat-element, misschien een Artec MSP-50, zeer goedkoop (nog geen 30 euro) en met strap-jack, dus onzichtbaar te monteren én geen batterij nodig, maar ik had graag toch even jullie feedback gehad over dat principe van dat onbereikbaar compartiment...

Greetz!