Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard Happy New Old Stratocaster Day

    Hoi,

    Weer een opgeknapt oudje dat ik jullie wil laten zien.

    Dit is oorspronkelijk de eerste gitaar die mijn broertje kocht ergens begin jaren 90. Ik heb er de eerste gigs als gitarist in bandjes mee gedaan voordat ik zelf gitaren kocht. Er zit dus best een historie aan deze plank.

    Het is oorspronkelijk een The Fenix ST 20 van ergen tussen ’89 – ’91. Was best een goeie gitaar met een soort van Lace Sensor achtige pickups die het alleen niet zo lang vol hielden. Ik heb er vervolgens een andere slagplaat met Squier puckups op gezet om hem daarna in een tas 15 jaar onder mn bed te bewaren.

    In een opknapwoede heb ik er nieuwe pickups in gezet en de kop gespoten. Ik wilde al heel lang een soort ‘super’ strat en dit is hem dus. Ik wilde wel een klassiek uiterlijk, beetje SRV achtig is ie geworden maar dan met zwarte headsetock. Na lang twijfelen toch maar een Fender logo op geplakt maar om duidelijk te maken dat het er niet een is de gitaar omgedoopt tot PATATOCASTER. Ik vind dat grappig.

    De puckups zijn twee Dimarzio virtual PAFs en in het midden de brug PU uit een andere strat. Dat is een Fender Custom Shop ’69 die ik ooit vervangen heb voor een PU van forumlid Eugen.

    Mijn tone knoppen zijn geen tone knoppen maar lineaire coil splits. Ik kan dus beide humbuckers traploos van vol naar single coil draaien met alle standjes er tussenin. Dit werkt heel goed en is echt tof in bv solo’s die zachtjes beginnen en opbouwen. Ik speel vrij veel clean op mn brug pickup en dan een heel klein beetje extra power in een refreintje kan heel tof zijn. De SC sound is niet te dun, vrij glazig en een beetje scooped. Lekker contrast met mn ander strat die veel meer mid heeft.

    Tussenstadjes 2 en 4 klinken echt heel goed. Naar mijn idee willen die met een ‘gewone’ strat nog wel eens minder duidelijk door een bandmix prikken maar met deze gitaar gaat dat prima. Krijgen wat extra power in HB stand maar hebben, ik denk door de 500k pots en dus een vrij fel midden PU, nog genoeg sparkel. In SC stand hebje een prima 80ies kutsound.

    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

    Fotootjes:






    pictures hoster
    Laatst gewijzigd door Nellyrocks; 8 januari 2020 om 15:27
    prut...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Is toch nog gaaf om te hebben? Heb mijn eerste gitaar en bas ook nog.....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Waarom werken die foto's niet zoals ik wil. Gvr
    prut...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Mijn tone knoppen zijn geen tone knoppen maar lineaire coil splits. Ik kan dus beide humbuckers traploos van vol naar single coil draaien met alle standjes er tussenin.
    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Het lijkt me ontzettend gaaf om op die manier van de twee geëigende klanksoorten gebruik te kunnen maken.
    Voor zover te zien lijkt het me een heel geslaagd project.
    Compliments!

    Kun je trouwens wat klanken laten horen?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Leuk verhaal! Goed gelukt zou ik zeggen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6

    Standaard

    Geniale naam ook!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Geinig dit soort projectjes.
    Ik wou dat ik het zelf kon, zou mezelf ook uitleven met een reeks goedkope gitaren als ik wat handiger was.
    Verschillende snaardiktes, verschillende wiring, verschillende tunings.
    Leuk.

  8. #8

    Standaard

    Hahaha, moest 2 keer kijken voor je "patatocaster" Ziet er kek uit, met die zebra's valt het bijna niet op dat het humbuckers zijn! En slim gevonden zo, je tonepots als coilsplit!

  9. #9

    Standaard

    Gaaf, heel strak dat zwart en sunburst!

    Ze zeggen altijd dat je nooit je eerste gitaar weg moet doen. Mijn eerste twee waren hele slechte nylons. De brug vloog bij het stemmen van de eerste af en toen kreeg ik een nieuwe vol dode frets. Mijn eerste 'echte' was ook een Squier. Toen ik 'm wegdeed speelde ik er nooit meer op en kon ik niet modden. Nu had ik 'm graag nog gehad om er iets aparts mee te doen.

  10. #10

    Standaard

    mooi werk!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top