Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard HNAD - Marshall DSL1CR mini buizen amp review.

    Marshall DSL1CR:

    Handzame 1 watt comboversterker, terug te schakelen op 0,1 watt met 2 kanalen.

    Eerst wat specs: Celestion 8inch speaker, twee ECC 83 pre-amp buisjes, één ECC 82 eindtrap buis, gedeelde 3 bands toonregeling met Tone Shift, Classic Channel en Ultra Gain Channel schakelbaar op frontpaneel of met bijgeleverde footswitch, emulated output (Softube emulatie van een 4 x 12 inch).

    In de praktijk: zeer luid voor een één watt versterker, typisch Marshall :-) De klank is niet heel erg groots, maar wel heel redelijk voor zo'n kleine versterker, het klinkt groter dan het is!

    Ik vind vooral het classic kanaal heel mooi, van clean tot een randje, en een stapje verder bluesy overstuurd to classic rock. Het Ultra Gain kanaal gaat hier verder tot zeer heftig. Het Classic kanaal heeft alleen een volume knop, het Ultra Gain kanaal gain en volume.

    Zoals gezegd de toonregeling is gedeeld, maar wel goed uitgekiend en effectief. Ook is er een Tone Shift aanwezig, maar dat vind ik zelf niet bijzonder klinken.

    Er is een redelijk klinkende reverb op deze versterker, maar is meer “hall” dan “spring”.

    Op de achterzijde vinden we de mains in, FX loop, Emulated Out, Aux In, Footswitch In, Power Reduction Button en Speaker Out. Er moet altijd een 16 Ohm speaker worden aangesloten bij speakergebruik, bij stil oefenen moet voor de versterker wordt ingeschakeld de speaker plug ontkoppeld worden.

    De Emulated Out klinkt niet slecht, maar ruist redelijk – ik vind dit signaal bruikbaar om met een koptelefoon te oefenen, maar niet om op te nemen. Hier direct een koptelefoon aansluiten vond ik onhandig, dus ik heb de Emulated Out aangesloten op twee vrije inputs van mijn Focusrite Saffire Pro40 audio interface zodat het volume ook geregeld kan worden, en ik kan tegelijkertijd met audiobestanden of Spotify meespelen.

    Al met al een “echte” Marshall in mini formaat die ook best heel fijn klinkt. Ik heb een ABY switcher meebesteld, en zo kan ik schakelen tussen deze Marshall en mijn Fender Champ SF '73. Met mijn Harley Benton FXL 8 Pro kan ik buiten FX ketens selecteren ook meeprogrammeren welk kanaal er geschakeld wordt op de Marshall!

    Ik ben heel tevreden met deze setup voor in mijn homestudio, en kan lekker oefenen en opnemen met deze setting.

    https://marshall.com/marshall-amps/p...amps/dsl/dsl1c

  2. #2

    Standaard

    Is de 0,1 watt stand nog een beetje bruikbaar?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Oh zeker klink praktisch het zelfde, maar iets minder luid, maar nog altijd hard genoeg voor de huiskamer/slaapkamer en homestudio!

  4. #4

    Standaard

    Ah, leuk! Thanks!

    Was zelf oa geinteresseerd in de head versie (DSL1HR)... maar altijd een 16ohm cab? Is dat niet wat beperkt?

    Heb zelf de HB G112 vintage cab en die is 8 ohm, meeste heads staan 4-16 ohm toe voor zover ik weet. Wat is het gevaar van aansluiten van een 8 ohm cab eventueel?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Volgens Marshall dat je OT ( Output Trafo ) sloopt, maar er schijnt een 8 ohm tap te zitten op de print met een kabel, en er zijn gasten op youtube en internet die laten zien hoe je dat doet.

    Er zijn er ook die zeggen dat je rustig een 8 ohm cab op de head en combo kan aansluiten, maar info zoeken lijkt me het devies!

    Ik ben blij dat je de review leuk vond, er waren al een hoop lezers, maar nog maar weinig commentaar......

  6. #6

    Standaard

    Leuk die kleine versterkers, ik heb zelf een Blackstar 1 watt, maar ik zal die dsl1 eens gaan bekijken van dichtbij want zo te lezen heeft die wat meer mogelijkheden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    ...maar nog maar weinig commentaar......
    Ik heb je review gelezen; dank daarvoor maar ik was en ben niet into Marshall. Maar dat doet niets aan de inhoud en leesbaarheid van je verhaal af.
    Ik opteer zo goed als zeker voor de nieuwe Yamaha THR-30III.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Allen dank voor de waardering!!!! Stel ik zeer op prijs!!!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    Heb je de top nog steeds? En hoe bevalt deze na een jaartje?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Nou, het is niet de top, maar de combo met de eight 15 celestion erin. Bevalt nog steeds prima, zowel clean als high gain.

    Het blijft natuurlijk een 8 inch speaker, maar om een beetje te pielen in mijn mini homestudio mooi zat.

    Zit er soms wel aan te denken een ander setje buizen voor te kopen zoals deze:

    https://www.tubeampdoctor.com/roehre...mit-hall?c=215

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top