Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Looper

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het kan zeker wel live, alleen moet je wel heel erg op elkaar ingespeeld zijn. Ik heb Russian Circles ooit live gezien. Dat is echt laag, over laag, over laag en alles blijft kneiterstrak. Toegegeven, ik zou het niet kunnen. Maar ja, dat is aan Outrage. Er zijn in ieder geval goeie pedalen aangedragen denk ik.

  2. #12

    Standaard

    Tuurlijk kan het live. Ideale geval is via clicktrack en alles gesynchroniseerd. Zonder die synchronisatie is goede monitoring essentieel. Wat dat betreft niet anders dan backing tracks.

    Beetje oldschool demonstruktie van het belang van monitoring

    Laatst gewijzigd door Harald; 6 januari 2020 om 19:58

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Tuurlijk kan het live. Ideale geval is via clicktrack en alles gesynchroniseerd. Zonder die synchronisatie is goede monitoring essentieel. Wat dat betreft niet anders dan backing tracks.
    Er is wel een groot verschil want bij looping moet je zelf ook nog perfect strak loopen, anders loopt het ook in de soep. dat heb je bij backing tracks niet.

    Als je zonder click werkt moet je een drummer hebben die jouw loops heel hard op de monitor heeft, anders overstemt de rest van het geluid de loops. Plus hij moet van zichzelf als heel strak zijn en niet in tempo versnellen. En dan moet hij zich ook nog continu op jouw loops focussen. Zonder koptelefoon wordt dat ook lastig. Het kan wel maar de omstandigheden moeten ideaal zijn anders gaat het geheid fout.
    Laatst gewijzigd door apekop; 7 januari 2020 om 13:59
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Ik had het issue ivm timing wat over het hoofd gezien. Ik heb het met de drummer al besproken en die ziet het helemaal zitten. Hij gebruikt vaak clicktraks in de band, we hebben enkele ideeën om met die timing aan de slag te gaan. Die ditto X2 jam lijkt me in dit opzicht erg interessant.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top