Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Looper

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard Looper

    Ik ben de enige gitarist in de band waarin ik speel en ik wel graag wat extra sounds toevoegen. Ik speel met het idee om wat keyboardlijntjes te spelen op gitaar. Ik ben in functie daarvan op zoek naar een looper. Ik heb wat zitten rondkijken (vnl. tweedehands) en ik kom de boss RC-3 tegen, de boss RC-30, EHX 22500, Dittolooper (X4, X2). Idealiter zoek ik iets waarmee ik live lijntjes kan opnemen die het hele nummer door herhaald worden en akkoordenschema's voor verse, prechorus en chorus. Kan iemand mij wat advies geven welke looper mij dit kan bieden? De meest uitgebreide uit mijn lijstje lijkt mij de EHX 22500, maar de prijs is daar ook naar. Ik weet niet of ik al die funtionaliteiten nodig heb. Misschien heb ik voldoende aan de boss RC-3, bijvoorbeeld. Ideeën en ervaring zijn welkom.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik heb ooit een Boss RC-20 gehad en vond em niet gebruiksvriendelijk genoeg. Nu heb ik een Palmer Encore Looper, en voor thuis te oefenen is het perfect. Maar... ik vind een looper in een band situatie gebruiken nog niet zo makkelijk. Dat heeft vnl te maken met het feit dat wij niet 100% steady zijn en we het ook niet nodig vinden om met click tracks te spelen. Dat betekent dat je het risico loopt om uit de maar te gaan ehh... loopen. Je band moet echt strakker dan strak spelen om je loopjes effectief te kunnen gebruiken.

  3. #3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    +1 voor de JamMan Stereo. Veelzijdig, snel, makkelijk te snappen en te bedienen, klinkt uitstekend.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5

    Standaard

    de grootste uitdaging met een looper live met een band is dat het tempo constant moet blijven. De TC ditto "luistert" mee
    https://www.tcelectronic.com/Categor...ogtrans(en|en)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    de grootste uitdaging met een looper live met een band is dat het tempo constant moet blijven. De TC ditto "luistert" mee
    https://www.tcelectronic.com/Categor...ogtrans(en|en)
    Inderdaad zonder click is het in een band erg lastig om je loops retestrak te krijgen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Inderdaad zonder click is het in een band erg lastig om je loops retestrak te krijgen.
    Mee eens. Onze band is het nooit gelukt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8

    Standaard

    Herkenbaar, haha. Tijdens een jam schema eerst als ritmetrack ingespeeld. Leek handig als geheugensteuntje. Al snel liepen de looper en ik niet meer gelijk met de rest. Kort overleg. Keyboard gaf 15 maten aan. We misten die andere eigenlijk ook niet echt. Looper toen maar uitgezet.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Cato van Dijck gebruikt live heel veel een RC-30.

  10. #10

    Standaard

    Synchronisatie met andere muzikanten is essentieel. Clicktrack werkt alleen als de looper ook op die click getriggerd wordt. Zet voor de gein eens een metronoom aan, en start hand/voetmatig een loop. Als dat ook maar minimaal uiteen loopt, ga je dat al heel snel horen. Wat dat betreft kun je, zonder midi synchronisatie, denk ik beter zonder click spelen. Maar, dan moeten je drummer en bassist die loops ook uitstekend kunnen horen.

    Tenzij jullie veel improviseren zou een backing track dan al snel meer voor de hand liggen. Loops live inspelen heeft ook zijn nadelen, tenzij het echt korte stukjes zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top