Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard behringer xr18 recording ervaring

    Hoi,
    Is er iemand die ervaringen heeft met de Behringer air XR18, en met name multitrack recording.
    Ik zit eraan te denken om deze aan te schaffen om live optredens van ons op te nemen.
    Punt is dat het niet mag haperen in de opnames.
    Ik heb een i7 processor laptop met genoeg geheugen.
    greetz

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Zou gewoon prima moeten werken. Je zou een dagje een kunnen huren en kunnen testen. Ik heb geen multitrack ervaringen met de xr18 dus kan niet echt je vraag beantwoorden. Beetje rondzoeken op het internet leert me dat het in principe goed gaat.

  3. #3

    Standaard

    ik heb zo'n ding voor allerlei gebruik. Ik heb hem twee keer aan mijn cubasis PC set gehad om wat multitrack te doen. (oude I7)

    het werkt goed maar 16 kanalen tegelijk maakt dat je alles wel retestrak moet inregelen. Dat is overigens waar voor alle grote track-count toepassingen natuurlijk

    de geluidskwaliteit is gewoon ok. Mijn normale steinberg/yamaha twee-kanaals interface is net schoner. Voor homestudio's is het natuurlijk sowiso meestal handiger om gewoon een dure twee kanaals te kopen in plaats van een goedkope 18kanaals. kwaliteit/kwantiteit verhaal.

    Maar als je er aan denkt dat je 18 kanalen prima digitale conversie tegelijk doet voor 400euro. En dat het geluid "CD kwaliteit" is in plaats van "high definition"….. ja. Ergens is het goed genoeg wat mij betreft.
    Voor live opnames is dit ding vele malen beter dan de 16 microfoons/DI's die vrijwel alle bandjes plachten te gebruiken … de zwakste schakel is daarom meestal niet deze XR18. Maar de kabels en microfoons. Voor je aan de grens van de mixer komt heb je echt een vermogen aan andere apparatuur uitgegeven.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Net als Showband. Ik heb er ook 1 en de kwaliteit is prima. Ik heb ook mijn losse kaart (24 sporen cymatic) verkocht.
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik weet niet hoe het met de X18 werkt, maar 'normaal' gesproken kun je toch de gains goed inregelen en een droge opname maken pre-eq en pre-effects? Kun je daarna in de DAW van jouw keuze een goeie mix maken.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe het met de X18 werkt, maar 'normaal' gesproken kun je toch de gains goed inregelen en een droge opname maken pre-eq en pre-effects? Kun je daarna in de DAW van jouw keuze een goeie mix maken.
    Ja, je tapt alle inputs af na de gain.
    als er een fractie kleuring is in de pre-amps, dan zul je met 18x die kleuring erbij in je mix dat een beetje gaan merken.

    de XR18 is best ok. en eigenlijk extreem goed als je de 22euro per kanaal prijs mee rekent

    de meeste bands zullen inderdaad gewoon alleen bij optredens de audio naar een PC streamen en uiteindelijk thuis afmixen in de PC zonder de mixer. Maar de sound van de pre-amps heb je dan al opgenomen natuurlijk. De 200euro extra voor de midas-versie is alleen om die reden verklaarbaar

    @harry beton ik heb in het liverek van ons overigens de cymatic laten zitten. omdat je bij de XR een laptop nodig hebt om naartoe te streamen terwijl de al ingebouwde cymatic alleen een stick nodig heeft. Ik vind dan een PC meenemen te onhandig en kwetsbaar. Die cymatic was nieuw overigens ooit 275€ dus als ik die verkoop krijg ik een paar tientjes waarna ik een PC van honderden euro's moet gaan meenemen...
    Laatst gewijzigd door showband; 7 januari 2020 om 09:20
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top