Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard River (Joni Mitchell)

    Beste wensen en een gelukkig 2020!|




    Een bijwerking van de reeks eindejaarsconcerten, waarvoor ik o.a. mijn oudere kerstarrangementen uit het hoofd moest leren is dat het arrangement voor dit jaar net te laat is voor kerst.




    Een prachtig nummer van het album Blue van Joni Mitchell: River




    Best wishes and a happy 2020!




    Whilst prepairing for a series of concerts featuring several of my christmas arrangements I came across this song by Joni Mitchell, and decided to arrange it as this year's seasonal greetings. As I was busy relearning my older arrangements for the December concerts I didn't get around to making the arrangement in time for christmas this year.




    So slightly after Christmas, here it is.A beautiful song from Joni Mitchell's album Blue. Arranged for acoustical guitar. (tuning CGDGBE) I hope you enjoy this years installment.

    https://www.youtube.com/watch?v=jYZyCWI9o8g

  2. #2

    Standaard

    Mooi gespeeld en mooi arrangement ook.
    Bijzondere stemming van de gitaar !

    En leuk ook die video, je zit er 'stemmig' bij op de achtergrond en de rivier kabbelt lekker mee met de muziek.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Dank je! Is best een handige stemming soms. Je hebt G G6 en Cmaj7 tot je beschikking als open akkoorden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Mooi nr en mooi gespeeld! Erg aangenaam zo op de vrijdagmiddag! Thanks!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    en ik als 18 jarige jongeman, internet was nog ver weg, maar met het album blue proberen mee te spelen, en denken... denken... jamaar... dit kan niet... huh?... wat?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    en ik als 18 jarige jongeman, internet was nog ver weg, maar met het album blue proberen mee te spelen, en denken... denken... jamaar... dit kan niet... huh?... wat?
    Zelfs met internet is het soms een puzzle. De dame heeft op heel jonge leeftijd polio gekregen en kan daardoor flink wat traditionele dingen niet doen. Daarom dat zij de stemming van haar gitaar laat afhangen van haar stemming. En van wat ze in haar hoofd heeft. Soms is haar gitaar tuned to nature omdat ze toevallig buiten was en geen zin heeft zich af te vragen hoe een bepaalde stemming genoemd zou moeten worden.

    Ik vind lang niet alles geweldig wat ze heeft gemaakt, maar op het gebied van vakmanschap en onderscheidend werken heb ik grote bewondering voor haar. Geloof dat ik haar in 1966 voor het eerst hoorde en ze is onverstoorbaar doorgegaan. Super speciaal.

    Maar in’t kort: leuk dat jij ook heb zitten uitzoeken wat ze nu weer allemaal aan het doen was.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7

    Standaard

    Thanks!

    Dat die rare stemmingen bij haar door polio kwamen is nieuw voor me. Ze heeft dus buitengewoon effectief van een nood een deugd gemaakt. Op zich kende ik heel lang vrijwel alleen Don Juan's Reckless Daughter (met geniaal baswerk van Pastorius) en Mingus.

    Dit nummer zou je ook prima in standaard stemming goed kunnen spelen, op de plaat is het alleen piano. Maar wilde het net wat anders laten klinken, en die lage C is toch ook wel heel fijn. Haar eigen gitaarpartijen is een heel ander verhaal. Daar begin ik niet eens aan. Maar lijkt me sterk dat er niet een paar afficionado's zijn die op dat gebied een redelijk goed idee hebben wat er gebeurt en die informatie op een site hebben gezet.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    ik zag pas een docu over bob dylan op netflix (ben de naam alweer vergeten) en ergens halverwege hoorde ik iemand twee of drie keer een accoord aanslaan en wist meteen dat Joni Mitchell eraan kwam. Zeer herkenbaar geluid!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top