Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik ben het geheel met orpheo eens. De eerste keer een goed resultaat met lakken is bijna onmogelijk. Je weet niet hoe dik je moet of kan spuiten, niet hoever je moet schuren enz enz. Kan je honderd boeken over lezen maar je moet het gewoon in je vingers krijgen door het te doen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ik onderschat het afwerken van een body zeker niet, het "lijkt" makkelijk maar is het verre van dat. Maar ik ben ook iemand van zelf ondervinden en doen. En ik verwacht van mijn eerste afgewerkte body geen pronk stuk maar zie wel waar het fout gaat. Heb wel in mijn kennissen kring een goede auto spuiter die ook bekend is met hout afwerken en denk dat ook deze persoon mij een handje kan helpen.

    We gaan het zien....

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Nu heb ik onderstaande foto's gevonden van een afwerking, misschien dat er meelezers zijn die zien wat voor een afwerking dit is? Is deze afwerking wel enigszins zelf te doen?




  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ja dit is wel te doen. Mits je wel essen als bidy neemt. Ik zou dan voor misschien zelfs voor danish oil achtige afwerking gaan. Maar of die er in het zwart is?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ja, dit is echt kinderspel

    Je begint met zwarte ecoline; ik zou het verdund testen (1 op 4, in de control cavity, pickup cavity, waar het niet echt uitmaakt omdat daar toch iets overheen komt) tot je de juiste dikkinggraad krijgt. Als je de juiste mix hebt, gewoon de hele body insmeren. Geen porefill gebruiken; niet nodig. Dan een bus colormatic matte lak pakken, en in 3, 4 laagjes aflakken. Wel echt heel dun lakken om druipers te voorkomen natuurlijk. Je kan schuren na de een-na-laatste laag om zo de laatste laag er echt strak op te krijgen. Hoe dunner je je laklaag laat, hoe makkelijker je dit voor elkaar krijgt.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Maar geen mahonie body nemen dan,

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Maar geen mahonie body nemen dan,
    kan ook prima op mahonie hoor. alleen dan krijg je niet zo'n dramatische grain als hier.



    dit effect. OK, toegegeven, dit is een Suhr en hoe strak en perfect Suhr lakt is bijna niet leuk meer.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het is wel erg hip momenteel, zo’n afwerking. Al dan niet sandblasted.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    jup, want het is spotgoedkoop om dit te maken. Als je je gitaar dus als bouwer gewoon strak bouwt (strak frezen, fretwerk perfect), dan kan je zo 500 euro goedkoper een gitaar op de markt zetten met een finish als dit.Ja, hoogglans is écht zo duur.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    500 euro....Pfff das hele sloot geld. Wat voor een kwaliteit afwerking mag men dan verwachten van gitaren van bijv. 200 euro?

    Ik was mijn gitaar assembly project een beetje vooruit aan het schuiven maar misschien gaat het toch komende maanden gebeuren. Een mat zwarte telecaster met gouden hardware...... Ga niet direct voor top spul maar voor mijn eerste projectje eerst maar eens kijken of ik iets rond de 300 euro in elkaar kan steken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top