Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 45

Discussie: Jimi Hendrix

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja en de Eiffeltoren staat in Parijs


    Hendrix had een bandje "Jimmy James and the Blue Flames" en die speelden 6 dagen in de week bijna gratis/voor fooien. Daar kon de schoorsteen niet van branden. Het vriendinnetje van Keith Richards vond 'm helemaal te gek en stelde hem voor aan een aantal lui, waaronder Chandler, die diep onder de indruk was. Hij beloofde hem o.a. een ontmoeting met Clapton en toen zat Hendrix in een vliegtuig naar Londen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    ....en de rest is history 😉
    Gewoon die bio van hem lezen en daar staat alles in.
    Over Hendrix gesproken, ik kreeg van de kerstman deze:



    Een boek over alle 119 songs die Hendrix uitgebracht heeft. Ultiem boek voor de Hendrix adept als ik ben 😘

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij had Hendrix in de VS amper succes en in de UK was hij vrijwel direct een sensatie.
    Hij is groot geworden in de UK. In het begin wilde dat niet vlotten in de US. Maar bijv. Woodstock ligt toch echt niet in de UK.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    ....en de rest is history ��
    Gewoon die bio van hem lezen en daar staat alles in.
    Over Hendrix gesproken, ik kreeg van de kerstman deze:



    Een boek over alle 119 songs die Hendrix uitgebracht heeft. Ultiem boek voor de Hendrix adept als ik ben ��
    Ik kan mij niet voorstellen dat alles in één boek staat. Wel (heel) veel maar nooit alles. Lui zoals Hendrix zijn zo legendarisch; tijdgenoten waren idolaat, apestoned, jaloers, etc. waardoor het echte verhaal daar moeilijk en misschien wel onmogelijk te achterhalen valt. Zo'n überfan als Uli Roth is notabene met Hendrix' ex getrouwd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Hij is groot geworden in de UK. In het begin wilde dat niet vlotten in de US. Maar bijv. Woodstock ligt toch echt niet in de UK.
    Ja ok, ik schreef het wat minder puntig, maar bedoel hetzelfde. Dat 'ie dan als UK sensatie naar Woodstock gaat is niet zo apart, toch?

    Wat leuke wetenswaardigheden over JH op Woodstock


  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als ik die Woodstock foto van hem zo zie, valt me op hoe goed de beeld kwaliteit dankzij het daglicht, waarover ook in dat artikel gerept werd, is.
    Ik had deze man graag live gezien en zou compleet in tranen zijn als ik Jimi nu live zou zien. Deze gitarist betekende zoveel voor mij, niet normaal gewoon.
    Jammer dat ik 30 jaar te laat geboren ben, anders had ik hem zeker live gezien. Zou er een moord voor doen !

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Woodstock is in 35mm gefilmd en da's overweldigend qua definitie en kleur.

    Technisch gezien had ik erbij kunnen zijn, ik ben van '63 maar m'n ouders waren niet zo hip

    Weet nog wel dat ik als kind op de tv zag dat de Beatles uit elkaar waren, het zal rond '70 zijn geweest en m'n vader (die een wandelende muziekencyclopedie was maar dan qua klassiek, vooral Beethoven) zei dat dit een groot gemis was. Ik kende de band natuurlijk van de radio, we hadden net tv.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    En de Dom staat in Utrecht

    Allemaal bekend bij mij, maar wat verandert het aan het idolaat zijn van Uli? Dannemann maakte een carrière als de "laatste vriendin van" en was behoorlijk geobsedeerd, mild uitgedrukt. Ik denk dat die 2 elkaar daarin vonden. En Uli als fanboy vond alles goed.

    En voor wat betreft die "omstreden rol"... Hendrix en zijn hele 'hofje' zaten tot aan hun kruin onder de dope en hadden amper besef van de realiteit. Ik heb wel eens 'iets' meegemaakt in zo'n situatie en toen mocht het slachtoffer god op z'n blote knieën danken dat niet iedereen naar de klote was.

    Interessant om te lezen:

    https://www.independent.co.uk/life-s...f-1345098.html

  8. #28

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Eddie Kramer, ik kan ademloos naar die man luisteren als hij het over Hendrix en het opnemen in de studio heeft. Ook zo’n (nog levende) legende. 👌

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik ken de muziek van Hendrix al vanaf mijn kleuterjaren. Had drie vrij jonge ooms die er gek van waren, maar mijn Oma wilde de "herrie" niet in huis en dus brachten ze de platen mee naar ons huis, mijn ouders vonden het prima. Zo leerde ik al vrij vroeg Hendrix, Santana, Clapton etc kennen en was een mini hippie in die tijd. (ben van 65). Ik weet nog dat ik heel verdrietig was dat de Beatles stopten, en ben nog steeds fan van ze!

    Zo'n 20 jaar geleden ben ik tijdens een stadstrip in Londen langs het huis van Dannemann gereden, het huis waar Jimi is overleden. Dat vond ik erg indrukwekkend.

    Vroeger heb ik veel gelezen over Hendrix, maar zijn muziek verteld meer het verhaal over zijn ziel....... en ik vind Bold as love nog altijd mijn favo nummer, niet van deze wereld vind ik de solo's die er in zitten!

    Tja en dan Eddie Kramer - wat een genie ook!!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top