Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 45

Discussie: Jimi Hendrix

  1. #11

    Standaard

    Wat ook leuk is is om eens te kijken hoe de zang van Hendrix fungeerde als motivatie voor het ontwikkelen van autotune!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12

    Standaard

    Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
    Hier zal ik zeker wat aan hebben.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Frusciante is al genoemd als gitarist die zwaar geïnspireerd is door Hendrix. Maar bijv. ook een Mike McCready van Pearl Jam. En ook in de stonerrock hoor je veel Hendrix invloeden. Luister maar 's naar bands als Atomic Bitchwax of Earthless. Joe Satriani zou je ook zeker kunnen noemen. Zit 'm vooral in de manier van gebruik van bends en het spelen met feedback. En dat hoor je nog steeds overal, zit echt verweven door alles wat ook maar tegen rock aanschurkt, tot aan veel metal acts. Om maar niet te spreken over de grote Marshall stacks, wat zo ongeveer synoniem staat voor rock.
    Hij speelde ook vaak op Fender versterkers, vooral in de studio maar ook live (Monterey bijv.). Verder nog even op Sunn. Voor zijn sound ook belangrijk dat hij linkshandig op een rechtshandige strat speelde en een halve of hele noot lager gestemd. Verder ook nog op een ES335, Flying V, Telecaster, Strat met Tele hals. Is de Univibe al genoemd?

  4. #14

    Standaard

    Inderdaad zoals gezegd, zijn double stop techniek, en het experimenteren met nieuw materiaal.

    Check ook eens wat documentaires op Youtube.

    Ik kan me nog ergens een stukje herinneren dat hij een Britse band zag (ik denk The Animals) die op Marshall speelde, iets wat men in de US niet kende, en dat Hendrix ab-so-luut zo'n Marshall wou hebben omdat hij de met US amps op 10 niet zo'n ruw geluid kreeg. Ik dacht zelfs dat dat de reden was waarom hij er mee instemde in de UK te gaan touren, omdat hij dan zo'n amp kreeg.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij had Hendrix in de VS amper succes en in de UK was hij vrijwel direct een sensatie.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Brian Auger heeft er wel eens over verteld, hoe Hendrix aan zijn Marshalls kwam.
    Marshall is mede voor Pete Townshend ontworpen die vooral meer volume wilde dus dat Hendrix de eerste was die die amp opendraaide lijkt me een korreltje zout maar, entertaining nevertheless

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij had Hendrix in de VS amper succes en in de UK was hij vrijwel direct een sensatie.
    Na Monterey was hij ook in de VS een sensatie.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja ok, maar hij is naar de UK vertrokken vanwege geen succes.

  9. #19

    Standaard

    Chas Chandler had hem mee genomen naar de UK; die zag wel wat in hem. Als muzikant.

  10. #20

    Standaard

    Chas Chandler was de bassist van The Animals; later ook nog manager van Slade.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top