Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21

    Standaard

    Feauteax! Feateaux! Feateaux!
    Yeah! Bands á la 2019 hebben meer electric 12-strings nodig!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Voor een enkel nummer tijdens een optreden kun je net zo goed een Rickenbacker kopie nemen van bv Indie. Kost een fractie van deze Fender en staat af en toe gewoon op MP. Heb er een tijdje eentje gehad in een sixties band. Byrds gaat er prima mee.
    Pao Ferro is een kwestie van smaak. Heb nooit iemand horen zeggen dat de SRV er niet uit zag..
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Voor een enkel nummer tijdens een optreden kun je net zo goed een Rickenbacker kopie nemen van bv Indie.
    De Rick en de Fender zijn wel echt twee heel verschillende gitaren met allebei hun eigen karakter. Ze hebben inderdaad allebei 12 snaren, maar daar is dan ook wel zo'n beetje alles mee gezegd. Voor het Byrds dingetje doet de Indie het vermoedelijk beter dan de Fender (speelt ook anders). Puur naar constructie kijkend denk ik echter dat de Fender een beter ontwerp is en wat makkelijker te stemmen en intoneren is.
    Overigens vind ik de Fender XII beslist niet duur hoor. 12 strings worden toch in een beperkte oplage gebouwd en als je een Tele of een Strat nieuw koopt zit je ook heel snel aan zo'n bedrag.

    McGuinn was trouwens een waanzinnige gitarist. Ik zat gisteren al die dingen te luisteren die hij speelde op 5D. Allerlei Coltrane achgtige dingen die hij er tussendoor gooit.
    Laatst gewijzigd door NLF; 31 december 2019 om 11:22

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    De Rick en de Fender zijn wel echt twee heel verschillende gitaren met allebei hun eigen karakter. Ze hebben inderdaad allebei 12 snaren, maar daar is dan ook wel zo'n beetje alles mee gezegd. Voor het Byrds dingetje doet de Indie het vermoedelijk beter dan de Fender (speelt ook anders). Puur naar constructie kijkend denk ik echter dat de Fender een beter ontwerp is en wat makkelijker te stemmen en intoneren is.
    Overigens vind ik de Fender XII beslist niet duur hoor. 12 strings worden toch in een beperkte oplage gebouwd en als je een Tele of een Strat nieuw koopt zit je ook heel snel aan zo'n bedrag.

    McGuinn was trouwens een waanzinnige gitarist. Ik zat gisteren al die dingen te luisteren die hij speelde op 5D. Allerlei Coltrane achgtige dingen die hij er tussendoor gooit.
    Precies, niet iedere 12 snaar is hetzelfde. Welke songs van 5D bedoel je dan precies? Ik niet super bekend met the Byrds, ken voornamelijk de hitjes.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    8 miles high is een ode aan Coltrane als ik me niet vergis..?
    Zelf wijk ik uit op mijn bouzouki wanneer ik dubbel strings zoek (geheel terzijde; na het ding te hebben willen verkopen heb ik er nu ineens weer heel veel plezier in; doorbraak schuilt erin dat ik het ding eindelijk weet te fixeren, speelt gemakkelijker).
    Anyhoe.
    Zo een XII ?
    Wie weet...
    Voel er wel iets voor.
    Tegen de tijd dat ik de eethoek & zithoek eruit gewerkt heb en weer gear kan stashen ?
    Ergens bovenaan de agenda.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik weet dat ze verschillend zijn, maar de prijs ook. Voor maar een enkel nummer is dat best te doen. Ook ik heb goedkopere instrumenten die maar voor een enkel nummer ingezet worden. De rest gaat wordt op de ,,normale,, instrumenten gedaan.
    Ik weet dat het niet van belang zal zijn, maar die XII schrijven sneller af dan een Lada..... Koop ze dan gewoon gebruikt na een tijdje.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Het is voor mij onvoorstelbaar dat je een gitaar maar 1 keer nodig hebt. <-- echt !
    Hoe beperkt ben je dan in je repertoire ?
    Zal eraan liggen dat ik geen hardcore coveraar ben.
    Je schrijft je materiaal juist rondom de fun die zo een apparaat oplevert toch ?
    Zelfs als je covert, dan arrangeer je de boel toch fijn rondom je gear...
    Anyhoe.
    Zou ik werkelijk een gitaar maar 1 keer nodig hebben (de F. why ? omdat ik stairway wil spelen ofzo ? ) dan zou ik een EHX POG kopen of een Dano 12 snaar.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 31 december 2019 om 14:24

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Bij mij was het in een cover band waar we sixties nummers speelden. Een enkele Mr. Tambourine man op een avond op de 12 snaar. Klinkt gewoon niet hetzelfde op een 6 snaar.
    Tegenwoordig speel ik in een rock n roll band op Gretsch en Telecaster. Neem altijd een ES 335 mee voor 1 of 2 nummers van Chuck Berry. Heb niks met met de 335, maar qua geluid hoort hij bij Berry. Klinkt gewoon niet met een telecaster vind ik. Ook de Gretsch haalt dat geluid niet echt. Dus maar weer een gitaartje extra mee....
    Zo, nu zit ik aan de 4000 berichtjes....... mooie afsluiting van 2019!
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Het is voor mij onvoorstelbaar dat je een gitaar maar 1 keer nodig hebt. <-- echt !
    Hoe beperkt ben je dan in je repertoire ?
    Zal eraan liggen dat ik geen hardcore coveraar ben.
    Je schrijft je materiaal juist rondom de fun die zo een apparaat oplevert toch ?
    Zelfs als je covert, dan arrangeer je de boel toch fijn rondom je gear...
    Anyhoe.
    Zou ik werkelijk een gitaar maar 1 keer nodig hebben (de F. why ? omdat ik stairway wil spelen ofzo ? ) dan zou ik een EHX POG kopen of een Dano 12 snaar.
    Inderdaad. Je bepaald toch zelf hoe vaak je hem gebruikt?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Ik weet dat het niet van belang zal zijn, maar die XII schrijven sneller af dan een Lada..... Koop ze dan gewoon gebruikt na een tijdje.
    Betwijfel het toch een beetje. Het is een beperkte oplage en de XII is altijd erg gewild geweest. De originele gitaren uit de jaren zestig zijn inmiddels echt onbetaalbaar. Ik denk dat deze reissue op den duur ook alleen maar in waarde zal stijgen. Wel is het zo dat er natuurlijk altijd mensen zijn die zo'n ding aanschaffen die al een grote collectie hebben en 'm dan na drie jaar weer verkopen (zonder er veel op gespeeld te hebben) omdat ze iets anders willen. Ik wilde in ieder geval graag zo'n XII hebben en geen Rick of imitatie Rick.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top