Ik heb heel lang (voelt als een jaart of 10 ) met een EW100 van Sennheiser gespeeld. Afgezien van dat kl#te plugje dat steeds sneuvelde, altijd probleemloos mee gewerkt totdat dat ding door steeds terugkerende storingen niet meer bruikbaar was.

Toen wat geëxperimenteerd met een Line6 Relay 30, maar die viel steeds weg, welke frequentie ik ook probeerde. Die weer verkocht en er een XVive U2 voor in de plaats gekocht, en ik moet eerlijk zeggen: ik vind het een geniaal systeem dat super eenvoudig werkt.... Totdat de zaal volloopt. Meerdere frequenties geprobeerd, maar helaas steeds volop storingen. Die daarom maar terug gestuurd en onder protest weer een tijdje met een ouderwetse kabel gespeeld. Dat valt niet mee als je al jaren gewend bent om draadloos te spelen.

Maar goed: daarom niet zo onder de indruk van 2.4MHZ band. We hadden op gegeven moment 2 Line6 draadloze microfoons en 2 line6 gitaarzenders in gebruik, maar die werden op gegeven moment allemaal te storingsgevoelig en zijn inmiddels allemaal weer vervangen door UHF systemen.

Voor mijn gitaar werd ik door mijn muziekboer getipt over een LD Systems U508BPG. Was door de oude inear systemen van LD helemaal geen liefhebber van dat merk. Maar wat een fantastisch ding is dat! Klinkt vele malen beter dan de Sennheiser/Line6/Xvive. Weliswaar UHF, maar geen gedoe met brom, kraak, ruis,storing of wat dan ook. Laag stroomverbruik (3 avondvullende optredens met 1 setje batterijen lukt) en een bereik van 30 meter in een volle zaal is echt geen probleem. Qua klank nauwelijks verschil met een goede kabel. Inmiddels al ruim 2 jaar wekelijks in gebruik. Echt een aanrader!