Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard Draadloos wifi betrouwbaar?

    Ik ben op zoek naar een nieuw draadloos gitaar systeem. Mijn Sennheiser heeft inmiddels veel last van storing. Nu ben ik wat aan het rondkijken en vraag ik mij af of de systemen op de 2.4 GHz-band betrouwbaar zijn, vooral in stedelijke gebieden.
    Daarbij de vraag wat hierbij goede systemen zijn (en welke ik beter kan laten liggen).

    Of kan ik beter weer voor een systeem via radiofrequenties gaan?

    Alvast bedankt voor jullie kennis.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Wifi voor een draadloos gitaar systeem zal niet (on)betrouwbaarder zijn dan iedere andere wifi verbinding.
    M.a.w. welke afstand ga je overbruggen en wat zit er allemaal tussen.

    Verder is de vraag hoe lang analoge FM nog bestaat en je de frequentie(s) voor dit soort systemen nog mag gebruiken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    De afstand is 'podiumafstand'. Aangezien er steeds meer via de 2,4 GHz gebeurt, vraag ik mij af wat de ervaring is met dit soort draadloze systemen in vooral stedelijke omgevingen.
    Wat er op de radiofrequenties zal gebeuren is inderdaad ook maar de vraag.
    Wat is wijsheid?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Wat wijsheid is weet ik niet, en mijn ervaring zal niet hetzelfde zijn als die van de rest van de wereld, maar ik heb nu sinds 2012 de line6 relay G90 (en daarvoor de G50) en die heeft me nog nooit in de steek gelaten.
    Maar, ik speel nooit dermate grote dingen dat ie tussen 30 andere wireless dingen staat (anders dan de mobieltjes van mensen), iets wat je bij de grote jongens nog weleens leest dat dat problemen geeft.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik gebruik al een jaar of 6 de line 6 relay g55. Prima ding.
    Wel 1x een beltpack moeten vervangen omdat ik met m’n stomme hoofd hem liet donderen op de grond.
    Hoe ver zijn ze eigenlijk met de 5,2gHz apparatuur ? Die frequentie schijnt nog stabieler door minder drukte op die band te zijn? Kan me voorstellen als je in de randstad speelt dat de boel gaat storen op 2,4gHz?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Hoe ver zijn ze eigenlijk met de 5,2gHz apparatuur?
    Wat bedoel je precies? Stageclix (om eens wat te noemen) gebruikt volgens mij al heel lang de 5-nogwat?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nou, ik vroeg me af of de relay serie op termijn naar een andere frequentie gaat want ook van ons geluidsbedrijf hoor ik dat alles naar 5,2 GHz moet om storingsvrij te zijn in de toekomst. Tot nu toe met m’n huidige zender geen last maar vroeg het me gewoon af.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    O zo.
    Geen idee.
    Als iedereen naar 5-nogwat gaat kan ik op 2-zoveel blijven

    Onze andere gitarist gebruikt nog steeds een sennheiser die al sinds 2011 of zo in verboden frequentiegebied zit.
    Ik vraag me weleens af of het niet gewoon een manier van omzet genereren is.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik speel met een AliExpress 2.4 ghz setje van 25 eur. Klinkt erg goed en nog niet één keer een storing gehad. Geldt trouwens ook voor m’n IEM met illegale frequenties. Iedereen bij ons speelt draadloos, beide mixers hebben WiFi.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    O zo.
    Geen idee.
    Als iedereen naar 5-nogwat gaat kan ik op 2-zoveel blijven

    Onze andere gitarist gebruikt nog steeds een sennheiser die al sinds 2011 of zo in verboden frequentiegebied zit.
    Ik vraag me weleens af of het niet gewoon een manier van omzet genereren is.
    Inderdaad. Kan maar zo. Ik blijf m’n oude setje gewoon gebruiken totdat die niet meer werkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top