Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20

Discussie: Inspraakprocedures

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oe, deze even gemist, maar nu dan toch.

    Gaaf.

    Ik hoor steeds meer melodie en structuur in de Gussongs, en de mix wordt ook al steeds beter.
    Waar gaat dit naar toe? Moet ik AT5 al op mijn TV programmeren voor het eerste live-optreden?
    Of ga je verhuizen naar Rotterdam om het daar ontstane culturele gat op te vullen?

    Nah ja, vooruit, doe maar dan. Tijd zat want op vakantie naar Turkije ging ik toch al niet.
    En het geld is gereserveerd voor een nieuwe gas-combiketel want nu kan het nog.
    Solidair, onniedan?
    Van jou vinnik heul veel dik OK, anders dan die dwaze Drent die net deed of ie bij de NAM in dienst was.
    Volgens mij aast ie nu op een baantje bij Schiphol.
    Fijn dat je hebt geluisterd ouwe reus!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Paris 1?
    Geen idee of ik precies snap waar je op doelt. Maar als je er een bedoeling mee hebt, hoop ik dat je het me even uitlegt.

    Dank voor je complimenten.
    Greatest hits? Heerlijk. Ik ben een writer met een geweldige toekomst achter zich. Wb dat wou ik graag zo houden.
    Bedankt gk2!!!
    Vriendelijke groet, Gus
    Nice is een stad in Frankrijk schreef je een tijd geleden alhier
    poging tot cabaretten

  3. #13

    Standaard

    Ahhhh., leuk! Had ik even gemist deze.
    Lachen hoor!
    Thanks.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #14

    Standaard

    Het leuke van dit lied vind ik het koor en de bas die daarin 'mee doet'...
    Bas is sowieso weer goed, lekker 'doorleefd' zal ik maar zeggen.
    De tekst is anders dan anders. In mijn herinnering zitten hier meer 'one-liners' in dan anders.
    Is wel zo leuk, moet je toch meer nadenken over de tekst als luisteraar.

    Dit lied als een protestsong, zou ik niet als zodanig herkennen.
    Zal wel door de invloed van ene Dylan (in zijn akoestische periode) komen.

    Het geheel is goed in balans. Gitaar overheerst hier minder sterk.
    Wel sterk..... maar minder.....
    Goe gedaan jochie.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Het leuke van dit lied vind ik het koor en de bas die daarin 'mee doet'...
    Dat dus, en als ik jouw gitaren hoor, krijg ik associaties met the Birds, en da's niet verkeerd.
    Ik heb te weinig met tekst om daar iets van te vinden; maar wel knap dat je zoiets kunt maken. Klasse.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Het leuke van dit lied vind ik het koor en de bas die daarin 'mee doet'...
    Bas is sowieso weer goed, lekker 'doorleefd' zal ik maar zeggen.
    De tekst is anders dan anders. In mijn herinnering zitten hier meer 'one-liners' in dan anders.
    Is wel zo leuk, moet je toch meer nadenken over de tekst als luisteraar.

    Dit lied als een protestsong, zou ik niet als zodanig herkennen.
    Zal wel door de invloed van ene Dylan (in zijn akoestische periode) komen.

    Het geheel is goed in balans. Gitaar overheerst hier minder sterk.
    Wel sterk..... maar minder.....
    Goe gedaan jochie.
    Ik heb weinig met voorschriften over hoe muziek moet klinken, dat zal je zeker zijn opgevallen in de loop van onze langdurige vriendschap en samenwerking.
    Dus wat de heer Dylan doet mag hij weten. Dat wij ons minder de wet laten voorschrijven heeft mogelijk iets te maken met dat wij de hypotheek niet hoeven te betalen. Van wat wij schrijven bedoel ik dan.
    Dus ja, alles kan een protestlied zijn eigenlijk hè?
    Dank voor het luisteren.
    Toen voor je commentaar. Dat wordt erg op prijs gesteld, zoals je weet.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Dat dus, en als ik jouw gitaren hoor, krijg ik associaties met the Birds, en da's niet verkeerd.
    Ik heb te weinig met tekst om daar iets van te vinden; maar wel knap dat je zoiets kunt maken. Klasse.
    Complipluim vanaf de matras, dat overkomt me ook niet alle dagen.
    En ach, je hoeft niet overal aandacht aan te geven. Als je het lekker langs je heen laat dobberen is dat ook ok wat mij betreft.
    Fijn dat je hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #18

    Standaard

    Nu dat de herders eindelijk bij nachte liggen, heb ik tijd om nog eens rustig te luisteren. Luisteren en niet lezen kan je aanvankelijk op het verkeerde been zetten. Je geheel eigen dictie, metrum, klemtoon, staccato woordgebruik, zangstem en de inmiddels voor mij herkenbare maar toch steeds weer bijzondere opname van dat al schiepen aanvankelijk verwarring. Dus luisteren en lezen, en loslaten. Dat scheelt. De kerstachtige melodie zat direct gebeiteld, en toen ging het protest ook leven. Zelfs zonder klokkenspel en engelengezang (ofschoon, je eigen BG-vocals hebben wat weg van het laatste). Witte boorden en Den Haag onderuit de zak en de clown Alders z'n vet. En in het postscriptum de vliegende Groningers de maat. Ranting and raving, maar nu zonder aardbeving... En ja Gus, (ook) ik leef in de cynische overtuiging dat al die convenanten die voor weet ik wat allemaal aan problemen worden gesloten tussen de crimo's onderling geen ruk uitmaken. Die zijn meestal voor de schone schijn en de kat z'n viool. Dus met weinig licht in de duisternis en muziek om te huilen. Je protestlied kwam aan. Vrolijk kerstfeest.
    Laatst gewijzigd door Charlie McD.; 25 december 2019 om 21:41
    Een tweede jeugd, met een punt. Geen punt!
    Charlie McD Sr

    Lyrics & Music on Youtube

  9. #19

    Standaard

    Nu dat de herders eindelijk bij nachte liggen, had ik tijd om nog eens rustig te luisteren. Luisteren en niet lezen kan je aanvankelijk op het verkeerde been zetten. Je geheel eigen dictie, metrum, klemtoon, staccato woordgebruik, zangstem en de inmiddels voor mij herkenbare maar toch steeds weer bijzondere opname van dat al schiepen aanvankelijk verwarring. Dus luisteren en lezen, en loslaten. Dat scheelt. De kerstachtige melodie zat direct gebeiteld, en toen ging het protest ook leven. Zelfs zonder klokkenspel en engelengezang (ofschoon, je eigen BG-vocals hebben wat weg van het laatste). Witte boorden en Den Haag onderuit de zak en de clown Alders z'n vet. En in het postscriptum de vliegende Groningers de maat. Ranting and raving, maar nu zonder aardbeving... En ja Gus, (ook) ik leef in de cynische overtuiging dat al die convenanten die voor weet ik wat allemaal aan problemen worden gesloten tussen de crimo's onderling geen ruk uitmaken. Die zijn meestal voor de schone schijn en de kat z'n viool. Dus met weinig licht in de duisternis en muziek om te huilen. Je protestlied kwam aan. Vrolijk kerstfeest.
    Een tweede jeugd, met een punt. Geen punt!
    Charlie McD Sr

    Lyrics & Music on Youtube

  10. #20

    Standaard

    Mijn invloed is te gering om indruk te maken, maar misschien dat er mensen zijn die onder een aanvliegroute zitten of onder zo’n route slapen.
    Ik geniet met volle teugen van de relatieve stilte op Schiphol en ik weet zeker dat ik niet alleen ben.

    Dit is het moment om een beleid in te zetten dat niet puur gestoeld is op geld, bla bla en aannames.
    Dit is het moment om een week lang (roep maar iets) te meten welke vervuiling en geluidsinvloed Schiphol heeft.

    Het is niet alleen van belang voor Schiphol, zo’n meting, ook andere in gebruik zijnde vliegvelden kunnen hierbij zijn gebaat.
    Niet in de laatste plaats natuurlijk Lelystad, waarbij de kritische geluiden als bullshit opzij worden geschoven. Dit is het moment om vast te stellen waar de discussie precies over gaat.

    Tijd voor een eerlijke herijking nu we toch met onze duimen moeten zitten draaien.

    Is er hier iemand die die invloed heeft een wil inzetten?
    Een maatschappelijk relevant initiatief van GN.
    Weer s wat anders toch?
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top