Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Oefenversterkertje

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard Oefenversterkertje

    Momenteel toch wel gas naar een oefenversterkertje. Liefst zoveel mogelijk draadloos en de mogelijkheid muziek te streamen. Bij voorkeur ook met draadloze koptelefoon (tegenwoordig allemaal Bluetooth) maar vrees dat dat met latency lastig gaat worden.

    Iemand ooit eens de Katana air en Yamaha THR (II) naast elkaar gehouden?
    Zag ook de Waze air voorbij komen. Ook een leuk concept, helemaal als het gitaargeluid door koptelefoon echt verbeterd. Maar gevoelsmatig heb ik niet zo veel met dat soort dingen op batterijen en wil ik denk ik ook wel weer wat zonder koptelefoon gaan spelen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Blackstar Fly 3 misschien nog meenemen in het vergelijk?

    Of misschien zelfs je Kemper doorlussen naar (de aux van) een bluetooth/Wi-Fi speaker (systeem), alhoewel dat al snel weer een geklooi met kabels wordt.....Maar mogelijk heb je zo'n beetje alles al in huis om dit te kunnen proberen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Maar gevoelsmatig heb ik niet zo veel met dat soort dingen op batterijen
    Die had ik niet zien aankomen van jou
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 16 december 2019 om 08:31

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Blackstar Fly 3 misschien nog meenemen in het vergelijk?

    Of misschien zelfs je Kemper doorlussen naar (de aux van) een bluetooth/Wi-Fi speaker (systeem), alhoewel dat al snel weer een geklooi met kabels wordt.....Maar mogelijk heb je zo'n beetje alles al in huis om dit te kunnen proberen.
    Kemper heb ik aan gedacht. Ding is; ik wil het in de woonkamer zetten en dat blijkt nogal gevoelig te liggen
    Mijn in 19" fightcase ingebouwde Kemper is best een lomp ding. En dan met snoer voor gitaar en aux etc gaat 'm niet worden. Wat dat betreft is zo'n THR / Katana Air of idd Blackstar makkelijker ergens neer te zetten. Stuk kleiner. Helemaal met zo'n transmitter die bij dat ding hoort en standaard via het netstroom oplaadt.
    Heb ergens tussen de bank en de kast (waar nu al mijn akoestische gitaar staat) nog wel ruimte voor een bijzettafeltje waar zo'n ding op kan, haak eronder voor de koptelefoon en klaar. Valt bijna niet op maar wel altijd speelklaar om even m'n youtube playlist mee door te akkeren. En ook de mogelijkheid om zonder koptelefoon te spelen.

    Kan natuurlijk een Kemper Toaster bij kopen, maar dat vind ik rijkelijk buiten budget. En alsnog vrij groot en nog steeds niet draadloos spelen en muziek streamen.

    Nou zegt Arjan altijd dat Kempers kut zijn omdat ze op MP staan. Die heeft zelf een THR gekocht, dus ik denk dat zal wel beter zijn dan. Echter staat die van hem nu ook op Marktplaats dus dat moet dan ook een kutding zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Die had ik niet zien aankomen van jou
    Ik deze wel, maar niet van een specifiek persoon
    Maar juist met dingen als scheerapparaat, tandenborstel etc heb ik altijd dat ze halverwege op zijn

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb inderdaad m’n thr op marktplaats staan, goed opgelet.
    De reden dat ik hem wegdoe is dat ik thuis voor oefenen m’n akoestische gitaar pak.
    Maar is inderdaad een werelds ding alleen gebruik ik hem niet meer en staat ie in de kast.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.286

    Standaard

    Al jaren heppie met een Laney cub 10. Voordeel ervan is dat als de buren niet thuis zijn dat je ook nog echt hard kan ook
    Mwa...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Die laney mist wel de wife acceptance factor

    Indien het gelukt is om echt de koptelefoon ervaring te verbeteren lijkt de Boss Waza air me wel een mooi ding. Gevoelsmatig wel veel geld voor een (niet eens heel luxe ogende) koptelefoon en verder weinig opties. Maarja, compleet draadloos - ook met koptelefoon wat voor mijn sowieso 90% zal zijn - en uberklein. Zelfs geen stroomdraad. Wat dat betreft wel een gamechanger voor wat betreft overal eenvoudig in stilte kunnen spelen.

    De Positive Grid Spark lijkt me in de lijn van kleine oefenversterkers ook wel een leuk ding btw.

    Ben erg benieuwd naar de koptelefoon ervaring met de Waza, die zou wel eens doorslaggevend kunnen worden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top