Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Goh........
    Had je meer verwacht?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als je clean speelt, hoor je jezelf toch wel, ook met reverb, tenzij het Twin is met de reverb op 10. Ik vind een beetje spring reverb op mijn cleane sound altijd wel lekker. Het inspireert ook meer als een gortdroog clean. 't Is net als griesmeelpudding, je kunt de bessensaus weglaten, maar het smaakt echt minder. )))
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Als je clean speelt, hoor je jezelf toch wel, ook met reverb, tenzij het Twin is met de reverb op 10. Ik vind een beetje spring reverb op mijn cleane sound altijd wel lekker. Het inspireert ook meer als een gortdroog clean. 't Is net als griesmeelpudding, je kunt de bessensaus weglaten, maar het smaakt echt minder. )))
    +1


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik vind een beetje spring reverb op mijn cleane sound altijd wel lekker.
    Thuis snap ik dat, en via koptelefoon al helemaal, maar gebruik je in een zaal ook reverb? Wordt dat dan niet te veel dubbelop?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Thuis snap ik dat, en via koptelefoon al helemaal, maar gebruik je in een zaal ook reverb? Wordt dat dan niet te veel dubbelop?
    Dat ligt aan de ruimte en deels ook aan de muziek. In een grote partytent gebruik ik wel wat reverb, in een galmbak van een zaal minimaal. Nu is de reverb op mijn Orange boven stand 1 sowieso bijna onbruikbaar, dus die komt niet boven 1 Op mijn Diezel Schmidt heb ik reverbvolumes op alle kanalen. Clean met een tikje tubedriven reverb is wel lekker hoor, ook in de zaal. Op de drivekanalen gebruik ik geen tot minimaal reverb.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2007
    Locatie
    de haag
    Berichten
    884

    Standaard

    Ik heb een haat/liefde-verhouding met reverb. Met name door de 'mix'-knop; te laag, en je hoort geen effect. Te hoog, en je droge signaal verliest aan volume. Waarom niet gewoon de optie om het droge signaal ongemoeid laten, pedalenmakers?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Had je meer verwacht?
    Ja, dit ligt wel erg voor de hand .
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ja, dit ligt wel erg voor de hand .
    Nou vooruit, ik heb ook het idee dat m’n eten beter smaakt.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nou vooruit, ik heb ook het idee dat m’n eten beter smaakt.
    Met een beetje sambal erbij smaakt alles beter...
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Ik heb niet veel ervaring met reverbs. Hield er nooit van en gebruikte liever digitale delays voor wat ambience.

    De meest recente ervaringen zijn met een Boss FRV1, Behringer RV600 en een Source Audio Ventris (in deze volgorde). Oudere ervaringen zijn vooral met multi effects (Boss GX700, Roland GP100, TC G-Force, Vox Tonelab SE, Adrenalinn III, Digitech RP350).

    Ik speel thuis in de bijkeuken op een transistor versterker van een paar watt en een 1x12" box met een hollow body gitaar.

    De Boss FRV1 vond ik niks. Ik hou misschien ook niet van mechanische reverbs (spring / plate). Ik kon er niet zoveel mee en vond het al gauw teveel. Ik vind die Fender tube tanks prachtig om te zien, maar als die FRV er een beetje in de buurt komt, zal ik er mijn geld niet aan besteden.

    De Behringer RV600 vond ik veel fijner werken dankzij de zeer bruikbare mix en tone knop. Het volume was wel vrij zacht als ik met de mix wat meer reverb indraaide. De trails gingen soms gepaard met wat bijgeluiden en klonken niet altijd even natuurlijk. Maar het was voor het eerst dat ik dacht; misschien is reverb toch ook wel leuk.

    Toen kwam de Ventris voorbij op marktplaats. Wat ik interessant vond was de dual engine en de mix en tone knop. Nou, die functies maken het dus een heel fijn apparaat. Met de dual engine heb je dus twee volwaardige pedalen in 1 doosje. Er zitten 4 presets op. Per presets kun je voor beide engines een reverb instellen. Met een schakelaar kun je dan 1 van beide of beide tegelijk kiezen.
    Ik heb voor alle presets dus 2 reverbs ingesteld die samen ook goed bruikbaar zijn. Waardoor je al legio mogelijkheden tot je beschikking hebt. Met de foot switchen van preset kan wel, maar je kunt niet selecteren of je reverb A, B of A+B gebruikt. Dat moet je met de neuro app instellen geloof ik of hij steeds switched naar A, of steeds naar B of naar A+B. Ook kun je met de app instellen of de A+B instelling serie/parallel ingezet wordt.
    In het begin was alles wat over de top ingesteld door mij en naar mate ik er meer mee speelde werden de instelling ook wat bruikbaarder afgesteld.
    Hele mooie trails. De leukste reverbs vind ik de lo-fi (die je met een beetje goede wil zelfs als overdrive kunt gebruiken), de modulation reverb waar een hele mooie tremolo in zet en een reverb waar een soort van arpeggiator aan hangt.
    De plate reverb vind ik leuk voor slap back rockabilly achtige dingen.
    De mix en tone knop zijn voor mij toch wel erg fijn. Ik vind reverb in het algemeen wel snel de directheid van je geluid weghalen. Daarom heb ik de mix ook liefst niet al te hoog (25% - 40%). Met de tone knop kun je mooi per delay wat fine tunen / compenseren.

    Als je multi reverbs zoekt dan is dit wel een mooie. Ook lekker compact en ontelbare mogelijkheden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top