Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Nieuwe high end reverb pedalen

    Er wordt hier veelste weinig over gear gepraat. Daarom een topic over over high end reverbs. Ik zit er stiekem een beetje op te gassen, maar er is veel gaande op dit gebied. Behalve de Strymons zijn er nieuwkomers zoals de nieuwe Source Audio Ventris en Collider of GFI System Specular Tempus. Post daarom je ervaring, mening of vragen over deze pedalen hier.















    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Wat is high end? Ik heb vandaag de Fender Tre-Verb binnen gekregen en de eerste indruk is goed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    @Telecastermaster: ze zien er allemaal redelijk uitgebreid uit, en zullen ook best heel mooi klinken. Maar als je een goede reverb tank hebt is het ook vaak heel mooi, als die de goede afmetingen heeft vind ik. Zelf gebruik ik al jaren met veel plezier een EHX Holy Grail - zeker geen High End, wel veel speel plezier! Ennuh, super makkelijk in gebruik die Holy Grail......

  4. #4
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Een Holy Grail is wel wat anders dan dat deze pedalen doen.

    Ik vind het zelf wel gaaf die over de top effecten om hele soundscapes mee te maken. Alleen zo prijzig. Iemand tips voor een dergelijke onder de € 100?
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Ik kan me herinneren dat, toen ik nog maar net gitaar speelde, ik niet zonder Reverb kon leven.
    Kreeg van mijn ouders als kerstcadeau ooit een Holy Grail (de oude baksteen)

    Inmiddels ben ik steeds minder en minder reverb gaan gebruiken, maar als het nodig is, voor een bepaald liedje. Dan is het een T-rex Creamer die ik gebruik.

    Of het high end is? geen idee. maar het werkt voor mij.

    Vaak vind ik het gebruik van veel reverb de boel rommelig maken. en ik hou al helemaal niet van pedalen met extreem veel instelmogelijkheden.

    Mijn 2 centen.
    Got a quarter in my pocket.

  6. #6

    Standaard

    Ik Gas al een tijdje op een tube amp. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een amp die zelf geen reverb heeft (maar veder wel alles wat ik wil). Daardoor Gas ik ook direct op een Neunaber Immerse II. Oorzaak->gevolg-> pijn in de portemonnee

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Een Holy Grail is wel wat anders dan dat deze pedalen doen.

    Ik vind het zelf wel gaaf die over de top effecten om hele soundscapes mee te maken. Alleen zo prijzig. Iemand tips voor een dergelijke onder de € 100?
    Ik hoor goeie dingen over de T Rex Hall of Fame en de Digitech Polara. Als ik me niet vergis doen ze allebei shimmer dingen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik zei ook niet dat mijn Holy Grail het zelfde doet, alleen dat ik er blij mee ben...... En ik houd niet van teveel knoppen LOL

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fuchs Bekijk bericht
    Wat is high end?
    Goeie vraag. Ik zou zeggen, high end = vergelijkbaar met Strymon Big Sky.

    De grap is natuurlijk wel dat de processing power steeds meer toeneemt en dat budget pedaaltje ook steeds beter gaan klinken.
    Eigenlijk vraag ik mij het nut af van deze dure high end pedalen. Natuurlijk klinken de reverbs heel mooi maar over niet al te lange tijd zit Zoom ook op het niveau van Strymon Big Sky (oke die zijn dan weer nog verder met processing power).
    Maar een voorbeeld daar van is de NuX Atlantic die volgens veel reviews toch heel dicht bij Strymon in de buurt komt.

    Verder valt het mij op dat vrijwel alle reverb pedalen, ook de high ends, moeite hebben met het produceren van een goede spring reverb.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #10
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Leuk om daar ook even een review ervan bij te pakken op Youtube.

    Ik gebruik op m'n set deze pedalen samen
    - Mooer AnaEcho
    - Mooer Skyberb

    Werkt dan ook wel goed. Tot irritatie van andere bandleden als alles over de top gaat
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top