Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Vraagje over gemolde wah

    Dag allemaal,
    Ik heb ene technische vraag over de Wah. Ik heb hier een Cry Baby wah met distortion (Dunlop sw95). Ik had hem vanavond even uitgeleend (dom, dom!) maar degene die hem probeerde had de kabels verkeerd om aangesloten.

    Er zitten 2 lampjes op: een rode van de distortion en een blauwe van de wah. Die blauwe doet het niet meer en de wah doet het alleen nog als de distortion aanstaat.
    Is er iets opgeblazen, kan dat? En zo ja, valt dit nog te repareren of kan ik beter een nieuwe kopen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Wah kan volgens mij niet stuk gaan van simpelweg gitaarkabels verkeerd om aansluiten. Wellicht is er meer voorgevallen maar niet verteld aan jou.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    Wellicht bedoelt ie de voedingskabel, dat die een verkeerde polariteit heeft gehad. Als dat het geval is zou het misschien zo simpel kunnen zijn als een paar diodes vervangen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Valt niet veel over te zeggen zonder de exacte feiten te kennen. Als alleen signaal kabels zijn verkeerd waren aangesloten kan dat geen wah vernielen lijkt me. Voeding verkeerd is slecht voor de maag en kan tot problemen leiden. Je moet je afvragen wat de dagwaarde van de wah is en dat afwegen tegen reparatie kosten.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coolchick Bekijk bericht
    Dag allemaal,
    Ik heb ene technische vraag over de Wah. Ik heb hier een Cry Baby wah met distortion (Dunlop sw95). Ik had hem vanavond even uitgeleend (dom, dom!) maar degene die hem probeerde had de kabels verkeerd om aangesloten.

    Er zitten 2 lampjes op: een rode van de distortion en een blauwe van de wah. Die blauwe doet het niet meer en de wah doet het alleen nog als de distortion aanstaat.
    Is er iets opgeblazen, kan dat? En zo ja, valt dit nog te repareren of kan ik beter een nieuwe kopen?
    Denk dat het wel mee zal vallen. Zelf heb ik een keer mijn 12v ac adapter op mijn 9 v dc wah aangesloten.. Natuurlijk meteen kapot, maar het defect was niet meer dan de beveiliging die erop zat die was doorgebrand (dit komt natuurlijk vaker voor). Kostte op zich niet veel, maar moest natuurlijk arbeidsloon aan mijn reparateur betalen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Je zou hem kunnen open schroeven en een hi-res foto plaatsen van de printplaat.
    Misschien kunnen we iets zien dat er is doorgebrand...?

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Wah kan volgens mij niet stuk gaan van simpelweg gitaarkabels verkeerd om aansluiten. Wellicht is er meer voorgevallen maar niet verteld aan jou.
    Sterker nog, David Gilmour draait de in- en output van zijn wah bewust om voor het beroemde zeemeeuwen geluid in Echoes.
    Maar ja, deze Dunlop SW95 is nu niet bepaald een standaard wah.

    @coolchick, laat toch lekker degene die je wah heeft gemold dit oplossen of een nieuwe kopen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  8. #8

    Standaard

    Degen die mijn wah heeft gemold is in ontkenning.
    Ik was erbij en ik had mijn eigen adapter mee. Het enige rare wat ik zag was dattie de kabels had omgedraaid.
    Ik heb een foto erbij gedaan

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik zie niks raars op de foto.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  10. #10

    Standaard

    Ik ook niet!

    Ik zoek een repairman in Amsterdam, iemand een idee waar ik hiermee terecht kan?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top