Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Squier Jagmaster

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard Squier Jagmaster

    Altijd leuk, een nieuwe gitaar van MP, bij mij in de buurt voor een leuk prijsje.

    Een Squier Jagmaster uit 2011. 24 inch scale, 9.5 inch radius, alder body, rosewood fretboard. Er zit een Dimarzio Super Distortion op de brug positie. De hals is satin en redelijk dik. Frets zijn een tikkie versleten maar kunnen nog wel even mee.

    Ik heb de gitaar even flink schoongemaakt en gepoetst, hals wat rechter gezet, en nieuwe snaren + intoneren, van 012 naar 010. De Super Distortion PU is top. Eventueel nog een PAF (b.v. Tonerider Alnico 4) op de hals positie, dat komt later nog.



  2. #2

    Standaard

    Nice.
    Originele Jagmaster kwam uit de japanse Squier Vista serie, die dan weer een soort antwoord wou bieden op de Fenders die tijdens de grunge populair werden. Deze Jagmaster is een soort "interpretatie" van de Jaguar van Cobain (hoewel er veel verschillen zijn).


    De bovenstaande is een "reissue", als ik me niet vegis de tweede reissue, want er zijn minstens twee reissues geweest, de eerste met een normale neck, de tweede met een short scale, zoals het origineel.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ja het is een fijne gitaar. Deze 2e reissue zal geen Vista kwaliteit zijn, maar de gitaar zit goed in elkaar. Ik ben wel blij met de alder body en rosewood fretboard, dat vind je nieuw niet meer in deze klasse.

    Er staat een 1e reissue te koop op MP zie ik.

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...eviousPage=VIP

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top