Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 99
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Alleen een Boss adapter kan geen probleem zijn voor twee pedalen. Het doet immers niks anders dan van stroom voorzien. De ene adapter is wat stiller qua bijgeluiden dan de ander, dat wel. Maar dat is hier het probleem niet. Die PSM-5 is ook echt een soort switch. Die zal dan ook ongetwijfeld iets meer doen dan alleen voeden.

    Er zijn sowieso al veel zinvolle dingen aangegeven. Lijkt me sowieso zinvol om alles 's los van elkaar te testen. Tot en met even een andere patchkabel proberen aan toe. En wat al is aangegeven, het volumeverhaal en afstellen ervan van de pedalen. Zo'n moeilijk verhaal kan het niet zijn met maar twee pedalen, met alle respect.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memyron Bekijk bericht
    Hallo mensen,
    ik ben in het bezit van een Vox TB35C2
    Met een hele fijne sound....maar nu valt het mij op dat zodra ik mijn pedalen aansluit het volume wat ik normaal heb drastisch daalt. Iemand tips voor instellingen?
    Het gaat om een Tokai TOD-1 en een Honey Pot Fuzz.
    Heb alles zitten lezen maar snap het niet helemaal. Is het zo dat je volume daalt als je de pedalen alleen maar aansluit? Of is dat het geval op het moment dat je de pedalen niet alleen maar aansluit maar ook aanzet?

    Volume drop door alleen maar pedalen aan te sluiten (en ze niet aan te zetten) heb ik zelf nooit meegemaakt. Wat wel kan is dat er een buffer in zo'n pedaal zit die je signaal verandert (dat kan irritant zijn, of juist het tegenovergestelde, in geval van irritant een ander pedaal zoeken, of als je gehecht bent aan het pedaal een true bypass box gebruiken maar dat lijkt me in jouw geval niet voor de hand liggen).

    Volume verandering bij inschakelen pedaal kun je helemaal zelf regelen met volumeknop op het pedaal. Dat is niet erg moeilijk. Kun je gewoon instellen zoals je wilt hebben.

    Wat wel kan zijn is dat je je pedaal niet alleen gebruikt om vervorming te geven maar ook om je amp te pushen (door de volume knop op je pedaal hoger te zetten werkt je pedaal als een voorversterker, en dat heeft natuurlijk tot gevolg dat je amp meer overstuurt en je tone wat meer body heeft, maar als je dan je pedaal uittrapt dan valt er een stuk volume weg natuurlijk).

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2014
    Locatie
    Emmer Compascuum
    Berichten
    134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Heb alles zitten lezen maar snap het niet helemaal. Is het zo dat je volume daalt als je de pedalen alleen maar aansluit? Of is dat het geval op het moment dat je de pedalen niet alleen maar aansluit maar ook aanzet?

    Volume drop door alleen maar pedalen aan te sluiten (en ze niet aan te zetten) heb ik zelf nooit meegemaakt. Wat wel kan is dat er een buffer in zo'n pedaal zit die je signaal verandert (dat kan irritant zijn, of juist het tegenovergestelde, in geval van irritant een ander pedaal zoeken, of als je gehecht bent aan het pedaal een true bypass box gebruiken maar dat lijkt me in jouw geval niet voor de hand liggen).

    Volume verandering bij inschakelen pedaal kun je helemaal zelf regelen met volumeknop op het pedaal. Dat is niet erg moeilijk. Kun je gewoon instellen zoals je wilt hebben.

    Wat wel kan zijn is dat je je pedaal niet alleen gebruikt om vervorming te geven maar ook om je amp te pushen (door de volume knop op je pedaal hoger te zetten werkt je pedaal als een voorversterker, en dat heeft natuurlijk tot gevolg dat je amp meer overstuurt en je tone wat meer body heeft, maar als je dan je pedaal uittrapt dan valt er een stuk volume weg natuurlijk).
    Zonder pedalen heb ik een mooi geluid (ingesteld) als ik nu met die zelfde settings de pedalen aansluit en speel (met de zelfde settings)
    Dan is de volume en/off dynamiek een stuk minder alleen al als ik ze aansluit....
    Met andere woorden de dynamiek/headroom verandert door alleen maar de pedalen te koppelen dan heb ik ze niet eens aan staan idd.
    Dat kwam mij apart voor... daarom mijn vraag.
    Ik ben nu dan ook bezig om de Tokai idd te gebruiken als Tone pusher... omdat de bijbehorende Macho pedaal alleen meer volume geeft en niet meer tone/body.
    Searching!!!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2014
    Locatie
    Emmer Compascuum
    Berichten
    134

    Standaard

    Oh en even een Positief dingetje...

    Samen met mijn LP uitgebreid de Vox aan het verkennen.
    Volume/Tone LP
    Volume/Master Volume Vox :-)

    Das ook wel vet!!!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memyron Bekijk bericht
    Zonder pedalen heb ik een mooi geluid (ingesteld) als ik nu met die zelfde settings de pedalen aansluit en speel (met de zelfde settings)
    Dan is de volume en/off dynamiek een stuk minder alleen al als ik ze aansluit....
    Met andere woorden de dynamiek/headroom verandert door alleen maar de pedalen te koppelen dan heb ik ze niet eens aan staan idd.
    Dat kwam mij apart voor... daarom mijn vraag.
    Ik ben nu dan ook bezig om de Tokai idd te gebruiken als Tone pusher... omdat de bijbehorende Macho pedaal alleen meer volume geeft en niet meer tone/body.
    Searching!!!
    Tonesuck in je pedalen en/of kabels.
    Check pedaal voor pedaal.
    Probeer andere kabels.
    Misschien een looper voor je pedalen.
    Of misschien een goede buffer ervoor/erna.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memyron Bekijk bericht
    Zonder pedalen heb ik een mooi geluid (ingesteld) als ik nu met die zelfde settings de pedalen aansluit en speel (met de zelfde settings)
    Dan is de volume en/off dynamiek een stuk minder alleen al als ik ze aansluit....
    Met andere woorden de dynamiek/headroom verandert door alleen maar de pedalen te koppelen dan heb ik ze niet eens aan staan idd.
    Dat kwam mij apart voor... daarom mijn vraag.
    Ik ben nu dan ook bezig om de Tokai idd te gebruiken als Tone pusher... omdat de bijbehorende Macho pedaal alleen meer volume geeft en niet meer tone/body.
    Searching!!!
    Aha. Ok. Nou ja, dat is herkenbaar. Ik heb zelf van alles en nog wat getest en altijd is het zo dat het eigenlijk allemaal het best klinkt als ik mijn gitaar rechtstreeks inplug.

    Ik heb true bypass pedalen en die doen het dan het beste maar ook die tasten op een of andere manier toch een klein beetje de sound aan. Buffer pedalen (bijvoorbeeld die van Boss) vond ik de dynamiek echt uit mijn sound vreten.

    Maar op zich: als jij met jou gitaar direct in jou amp een prima sound hebt, waarom zou je dan iets veranderen?

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2014
    Locatie
    Emmer Compascuum
    Berichten
    134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Aha. Ok. Nou ja, dat is herkenbaar. Ik heb zelf van alles en nog wat getest en altijd is het zo dat het eigenlijk allemaal het best klinkt als ik mijn gitaar rechtstreeks inplug.

    Ik heb true bypass pedalen en die doen het dan het beste maar ook die tasten op een of andere manier toch een klein beetje de sound aan. Buffer pedalen (bijvoorbeeld die van Boss) vond ik de dynamiek echt uit mijn sound vreten.

    Maar op zich: als jij met jou gitaar direct in jou amp een prima sound hebt, waarom zou je dan iets veranderen?
    Helemaal gelijk.... Maar voor een mooie solo vind ik een subtiele fuzz wel lekker...beetje SoulFuzz zeg maar.
    Maar de sound van mijn LP + Amp waardeer ik steeds meer.....

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Pedaaltjes bemoei ik me meestal niet mee maar werd toch nieuwsgierig door het langslepende effect van dit topic.

    Je probleem zou wel eens heel simpel kunnen zijn. Jouw amp heeft geen send/return toch dus pedalen voor de input van de amp. Vergeet dan niet dat de meeste pedalen een lage ingangs impedantie hebben, zeg even in de orde van 10K. Sluit je daar een gitaar op aan welke een veel hogere uitgangs impedantie heeft zal je signaal instorten en van de sound blijft ook niet veel over. De ingang van een amp zal ergens tussen de 500K en 1Meg zijn dus voor het gemak een factor tien hoger dan een pedaal wat gemaakt is voor gebruik in een FXloop. Logisch dat dit niet goed werkt.

    Oplossing kan zijn een loop in je amp laten maken of een preamp in je gitaar.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 12 december 2019 om 22:05
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memyron Bekijk bericht
    Helemaal gelijk.... Maar voor een mooie solo vind ik een subtiele fuzz wel lekker...beetje SoulFuzz zeg maar.
    Maar de sound van mijn LP + Amp waardeer ik steeds meer.....
    Dan moet je een fuzz zoeken die je signaal niet opvreet of m in een bypass looper zetten (maar zelfs zo'n looper kan verschil maken met het directe signaal...).

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2014
    Locatie
    Emmer Compascuum
    Berichten
    134

    Standaard

    [QUOTE=cluseau;3453121]Pedaaltjes bemoei ik me meestal niet mee maar werd toch nieuwsgierig door het langslepende effect van dit topic.

    Je probleem zou wel eens heel simpel kunnen zijn. Jouw amp heeft geen send/return toch dus pedalen voor de input van de amp.

    Geen send/return idd.... dat is een dingetje waarschijnlijk... mijn vorige Fender Champ had het wel... geen problemen mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top