Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 70
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Snap ik, maar zoals jij de vraag stelt, zo werkt een noise gate niet. Een noise gate zet je dan juist voor de power amp. Maar dan doet de noise gate wel erg weinig. Nou ben ik zelf ook verrot slecht in het technische verhaal uit te leggen, maar ik denk dat het filmpje dat wel prima doet.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij is een noisegate niets meer dan een gate.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Moet je dan ook eens de effecten schakeling van een djenter bekijken, die hebben soms wel 3 of 4 noise gates, I kid you not. Eentje als allereerste in de chain, eentje na de overdrive, eentje na de preamp en eentje op t eind van de chain.
    Dat is wel interessant, ik kan me er alleen nog geen voorstelling van maken hoe dat werkt. Hoe stellen ze dat af?

    Je zou denken (of eigenlijk, ik denk) dat de laatste gate maatgevend is, in die zin, als de eerste gate dicht gaat maar de laatste is nog open, dan hoor je nog steeds de ruis/brom uit de preamp en drive pedalen.
    Of gebruikt men de eerste gate om een "meer stricte" overgang te definiëren tussen wel en niet spelen, waardoor latere gates daardoor beter afgesteld kunnen worden?
    Iets wat misschien niet nodig is als je het droge gitaarsignaal pakt als trigger, en de gate zelf achteraan in de keten staat?
    Of werkt dit toch anders?
    Ik vind het wel opmerkelijk dat een gate als bv de Fortin Zuul gewoon alleen een in en out heeft, zonder die "lus" zoals hier boven beschreven, behalve als ik niet goed begrijp hoe de echte scheurneuzen dit toepassen.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De djenters gebruiken noise gates zo ongeveer als een effect en dan krijg je wel het idee van direct afkappen. Djent en dynamiek is niet echt met elkaar verbonden zeg maar.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Maar dat neemt niet weg dat die laatste gate nog steeds leading is en/of zou kunnen zijn, tenzij ik wat over het hoofd zie.

  6. #56

    Standaard

    Ik kom trouwens ook de ISP Deci-Mate tegen. Volgens de site hetzelfde schema als de Decimator (I of II??) in kleiner formaat met een mooier uiterlijk en een iets vriendelijkere prijs.
    Iemand hier ervaring mee?

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die Deci-Mate is nog maar net uit. Zullen weinig mensen ervaring mee hebben waarschijnlijk. Als ik de beschrijving van ISP en de reviews mag geloven is het wel een goeie, zou best wel 's wat voor je kunnen zijn. Het is alleen garantie dat het je probleem oplost natuurlijk, maar kwaad zal het ook niet kunnen. De suggestie van bijv. een rot buisje kan ook maar zo, je weet het nooit. Ik heb in het verleden ook al 's gekke klachten gehad, wat achteraf een verrot voorversterkerbuisje bleek te zijn. Zelfs spiksplinternieuwe.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Die Deci-Mate is nog maar net uit. Zullen weinig mensen ervaring mee hebben waarschijnlijk. Als ik de beschrijving van ISP en de reviews mag geloven is het wel een goeie, zou best wel 's wat voor je kunnen zijn. Het is alleen garantie dat het je probleem oplost natuurlijk, maar kwaad zal het ook niet kunnen. De suggestie van bijv. een rot buisje kan ook maar zo, je weet het nooit. Ik heb in het verleden ook al 's gekke klachten gehad, wat achteraf een verrot voorversterkerbuisje bleek te zijn. Zelfs spiksplinternieuwe.
    Bedankt, ik ga hem eens bestellen en testen. Mijn hele keten is normaal erg stil, zelfs met de gain en volume hoog dus ik zal hem normaalgesproken uit laten (denk ik, tenzij het erg veel toevoegt).
    Als ik weer eens tegen dit probleem aanloop, kan ik mooi kijken of de Decimate het probleem oplost.
    Zo niet, dan gaat ie de verkoop weer in.
    Voor mij dubbel en dwars het geld waard om te proberen. De frustraties over het geluid als het weer eens mis gaan zijn vele malen groter.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ah, ok. De enige noise gates die ik ken zijn die uit een tc electronic gmajor en uit Boss Gt fx units.
    Misschien hele matige tov de Decimator, could be.
    De Decimator nooit geprobeerd.
    Hahaha je kent ze van 2 units en dan zijn noisegates maar klote dingen?!!
    Inderdaad die zijn matig tov de Decimator ProRack G want die laat je sound intact en feedback no problem.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Martin, lees nog ff goed mijn post. Ik zeg niet dat ALLE noise gates matig zijn maar dat die 2 uit mijn apparatuur matig zijn.
    Lezen, vriend voordat je mij uitlacht. Ik zou de Decimator best willen proberen in mijn setup misschien best bruikbaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top