Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 70
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Druk tijdens het fluiten de brugplaat van je Telecaster eens goed aan. Als het fluiten dan stopt, ligt het dus aan een meeresonerende brugplaat. Veel voorkomend probleem bij ashtray teles

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Het blijven piep en fluit planken, die Teles 😁
    Gewoon een les Paul pakken, daar knapt alles van op😉

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het is een Deluxe, dus geen ashtray. Ik weet niet wat er in de keten zit qua pedalen, maar feedback met gain, ik gok gewoon op een noise gate toevoegen. Met een goeie bak gain op een podium kan je bijna niet zonder.

  4. #14

    Standaard

    RMC wah, Boss TU2 tuner, TC Electronic Nova Repeater. Gebruik geen effect loop. Scheur haal ik uit mijn versterker.
    Alles gevoed door een Voodoolabs Pedal Power en gebruik George L kabels tussen de effecten.
    Tussen gitaar en pedalen een Klotz LAGPR0600 kabel. Pedalen naar amp is een Planet Waves kabel.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Probeer eens de tuner en de Nova repeater in de loop. De wah dus van gitaar naar input.
    Wellicht stuurt je Nova te hard door zodra je je gain kanaal intrapt. Zeker als je live harder op volume speelt, kan dat gaan rondzingen.
    Zet je je delay in de fx loop, wordt het signaal wat zachter en gecontroleerder doorgestuurd. Wellicht helpt dat.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb je eerste bericht nog eens goed gelezen maar het gaat dus om een pieptoon, die los staat van het volume en waarschijnlijk ook niet verandert als jij op een andere plek gaat staan?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dan zet ik m'n geld toch echt in op een noise gate en geen technisch mankement. Ik heb natuurlijk geen glazen bol, dus kan dat absoluut niet met zekerheid zeggen, maar het is wel erg herkenbaar. In een oefenruimte gaat het nog wel, maar op een podium met een goeie bak gain op behoorlijk volume, dat gaat aan alle kanten piepen en huilen. Nogmaals, ik kan een technisch mankement niet uitsluiten zo aan de hand van wat posts, maar ik adviseer toch een noise gate. ISP Decimator is tegenwoordig tweedehands erg goed te doen, of anders iets van een MXR Smart Gate. Ik haal ook m'n oversturing uit m'n versterker en ik kan echt niet zonder en dan zit ik nog niet eens in metal regionen.

    edit: De ISP Decimator die nu op marktplaats staat (ik heb snel even gekeken), niet doen. Die is minstens veertig euro te duur.
    Laatst gewijzigd door Brum; 8 december 2019 om 11:37

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Tenzij ik er overheen heb gelezen heb, is mij niet duidelijk óf en wanneer de piep ophoudt (anders dan de boel uitzetten). Zou mogelijk tot andere inzichten kunnen leiden.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dan heb je er overheen gelezen. Het was alleen op het gain kanaal en alleen op een podium.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik citeer:

    een piep op voornamelijk het scheurkanaal.
    dus niet alleen daar.

    Maar zoals ik al schreef zou het zomaar geen feedback kunnen zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top