Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 70
  1. #1

    Standaard Problemen met geluid live optredens

    Ik heb regelmatig problemen op het podium die zich uiten in een piep op voornamelijk het scheurkanaal.
    Thuis en tijdens de repetitie heb ik er geen last van, hoe hard ik het volume ook zet.

    Live gelukkig ook niet altijd, maar af en toe is het weer zover.

    Kanalen terugdraaien en master omhoog of andersom werkt niet. Ander stekkerblok of stekker omdraaien ook niet.

    Als deze problemen zich voordoen moet ik tijdens het spelen erg vaak van kanaal wisselen (als ik niet speel steeds terug naar het clean kanaal om piepen te voorkomen). Handen op de snaren helpt niet als het scheurkanaal actief is.

    Waar zou dit aan kunnen liggen? Wij werken doorgaans met gerenommeerde geluidsbedrijven met goede apparatuur.
    Het is uiteindelijk hun stekkerblok waar ik mijn versterker en pedalboard op in prik.
    Monitoren heb ik niet overdreven hard en vaak is de piep er al met de soundcheck, nog voordat deze ingesteld worden. Dus feedback daarvan lijkt me uitgesloten.

    Ik lees ook dingen over stekkerblokken met hf filters, maar ook dat dat grote onzin zou zijn.

    Iemand die deze problemen herkent en heeft opgelost?
    Ik hoor het graag!

  2. #2

    Standaard

    Oh, ik speel met een Fender Telecaster Deluxe over een Koch Twintone II

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gaat jouw gitaar over de monitor?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Elementen met losse windingen?

  5. #5

    Standaard

    Nee, gitaar gaat niet over de monitor. Maar las ergens dat dat feedback kan veroorzaken. Dat de mocrofoon voor je versterker geluid van je monitor oppikt en dat het daardoor rond gaat zingen.

    Elementen van de gitaar zijn al een keer ge waxpot en afgeschermd. En het probleem doet zich niet altijd voor vandaar dat ik de oorzaak ergens anders zoek.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Ik zou een keer alles één voor één aanzetten op t podium. Beginnende met jouw gaat één voor één dan de rest. Komnje er als t goed is vanzelf Achter

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Je kan een probleem in de voeding hebben maar heb dan geen verklaring voor het stil zijn bij repetities. Of is het zo dat je op het podium echt veel meer van je amp vraagt. Kan het wel voor je nakijken maar het beste is als de klacht duidelijk op te wekken is. Vanzelfsprekend kan ik meer zekerheid geven dat het ook echt is opgelost.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Enige verschil wat ik zo lees tussen de ene kant thuis en repetitie en aan de andere kant live op het podium is het gebruik van monitoren.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ja inderdaad. Wat heb je verder nog in de keten qua pedalen ?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready Bekijk bericht
    mocrofoon.
    Grijns en proest.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top