Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Octaver voor vuige leads & riffs.

    Er is weer een plekje vrij op m'n pedalboard en ja, dat kan natuurlijk niet. Daar stond tot voor kort een MXR Bass Octave Deluxe, die ik in bruikleen had. Het pedaal is inmiddels weer terug bij z'n eigenaar. Was een erg tof pedaal voor een vuige laag onder je leads. Nou ben ik maar weinig thuis in octavers en wil dus 's verder kijken dan de MXR. Kan best zijn dat ik 'm toch aanschaf, maar rond kijken kan nooit kwaad. Bovendien heb ik momenteel toch even de tijd om me 's wat in te lezen ivm blessure. Wat pedalen die, naast de MXR, hier al de revue zijn gepasseerd, zijn o.a. de Boss OC-3, TC Electronics Sub 'N' Up (al dan niet de micro versie), EHX Micro POG, Lovepedal Joker. En veel meer weet ik er eigenlijk niet. Doel is dus een vuige laag onder m'n leads en riffs, beetje stoner meets '70's. Geen octave fuzz, alleen octaver. Ook het formaat doet er wel toe. Mag iets breder, maar uitgangspunt is zo ongeveer de MXR. Veel meer ruimte biedt mijn pedalboard niet.

    Weet iemand verder nog een leuke octaver voor mijn doeleinden en het hoe en waarom en zo? Bij voorbaat dank.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Ik heb jou MXR 1 op 1 vergeleken met de Agullar Octamizer. Ik vond de Aguilar een iets betere tracking hebben en wat voller klinken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die Aguilar, is die ook geschikt voor gitaar? Kan natuurlijk prima, de MXR is eigenlijk ook bedoeld voor bas op zich. Heeft ie ook dat vuige van de MXR? Want dat is echt iets wat ik wel zoek. Ik zal 'm maar zelden gebruiken en dan voor een stukkie zo hier en daar wat flink vuig mag. Alleen niet fuzz vuig zeg maar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik kwam na wat filmpjes bekijken ook de T-Rex Quint Machine tegen. Klinkt aan de hand van filmpjes ook niet verkeerd. Misschien wat netter dan de MXR Bass Octave Deluxe.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard Octaver voor vuige leads & riffs.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Die Aguilar, is die ook geschikt voor gitaar? Kan natuurlijk prima, de MXR is eigenlijk ook bedoeld voor bas op zich. Heeft ie ook dat vuige van de MXR? Want dat is echt iets wat ik wel zoek. Ik zal 'm maar zelden gebruiken en dan voor een stukkie zo hier en daar wat flink vuig mag. Alleen niet fuzz vuig zeg maar.
    Wat is vuig? De Aguilar klinkt vol en vet, maar volledig clean. Bij de MXR kon je wat "dirt" toevoegen wat ik toch beschouw als een "heel licht overdrive randje". Dat kan bij de Aguilar niet. Hij moet haast wel geschikt zijn voor gitaar.

    Ze komen vaak 2e hands voorbij op MP, alleen nu ff niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De MXR deed het laag eronder grommen, terwijl het originele signaal intact bleef of zo, kan het moeilijk omschrijven. Dat vond ik in ieder geval wel heel erg vet. Die viezigheid in die octaaf eronder toevoegen ging met de 'growl' knop geloof ik en dan had je nog de 'grith' knop die wellicht wat gain toevoegd of zo. Die laatste stond bij mij altijd bijna op nul. Die mid+ knop deed de viezigheid weer wat anders klinken dacht ik en ik meen me te herinneren dat ik die ook ingeschakeld had. En dan de 'dry' knop even over de helft en de 'growl' knop ook. Het is geen makkelijk pedaal om in te stellen voor gitaar, maar had je eenmaal de juiste instelling, ja dat was wel lekker.

    Maar de Aguilar gaat mee in het rijtje. Ik zal ook 's kijken of er wat filmpjes over te vinden zijn met gitaar. Dankjewel!

    Echt slecht trouwens. Kwam gister die Lovepedal Joker tegen op Ebay. Goeie prijs ook, inclusief de verzendkosten. Ik had al bijna erop geklikt en gekocht, bedacht me nog net dat ik dat nu juist 's een keer niet zou doen. Maar ik was sterk, ik heb het niet gedaan! Eigenlijk hoef ik alleen maar de grote rieten kist op zolder open te trekken, om me even weer te laten herinneren aan al die impulsieve aankopen, die oh zo bruikbaar leken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Maar ik was sterk, ik heb het niet gedaan!
    Hulde! Heel knap

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Kwam zojuist ook de Fulltone Ultimate Octave tegen bij het kijken naar wat filmpjes. Is een octa-fuzz, geen octaver en dus eigenlijk voor mijn zoektocht niet zo geschikt. Ware het dat je de, zoals ik het begrepen heb, fuzz eruit kunt draaien. Een heel klein beetje fuzz voor net even dat viezige randje over m'n al flinke gain laag zou misschien nog wel 's kunnen werken. Iemand ervaring met dit pedaal?

    Ik loop alleen wel weer tegen het formaat aan... Misschien op z'n kant, of één of zelfs twee pedalen opofferen... Op zich heb ik met dat laatste niet zoveel moeite, wil toch de boel versimpelen. Dit is de situatie nu:



    Op zich kan ik de Mooer Trelicopter wel missen en eigenlijk de MXR Micro Amp ook wel. Waren beide op één hand te tellen dat ik ze gebruikte in m'n wijlen bandje. Oké, de bredere octaaf pedalen mogen ook.

  9. #9

    Standaard

    Volgens jouw beschrijving moet ik direct denken aan een boss oc2.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Da's inderdaad ook waarom ik de OC-3, de opvolger van de OC-2, in m'n lijstje zette. Ik ben helemaal niet thuis in de octavers, maar dat lijkt wel één van de standaards is octaver land. Is er veel verschil tussen de OC-2 en OC-3, behalve dat de OC-3 meer mogelijkheden heeft? Ik moet ook toegeven dat de OC-3, of eventueel de OC-2, tezamen met de MXR Bass Octaver Deluxe, mij nog steeds wel het meest lonkt. Ik heb alleen nu de tijd om me wat meer te verdiepen in andere pedalen op de markt, vandaar nu even geen impulsieve aankopen en flink overwegen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top