Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard Velcro vs 3M "Hook & Loop" vs 3M "Dual Lock"

    Zoveelste ronde om mijn PT Pro op te tuigen. "visjes" van een fietsketting op een metal frame monteren is ook niet eenvoudig, tenzij je de boel vast gaat zetten met popnagels, maar dat is wel erg definitief. In het verleden gemerkt dat Velcro toch niet die stevigheid bood die ik verwachtte. Een board van 85 cm met pakweg >25 pedalen op zijn zijkant bewaren, de boel lijkt toch te gaan schuiven of soms los te laten. 3M heeft hun "Hook & Loop" variant van Velcro, same thing, maar wat goedkoper. En een tijdje terug kocht ik een paar 3M Dual Lock strips om uit te proberen. Geen male/female sides, maar gelijke zijden met een soort paddestoelachtige nopjes die in elkaar klikken. Schijnt volgens fabrikant 5x sterker te zijn om dingen op hun plek te houden. Maar het is een stuk dikker dan velcro. Pedalen lijken dan iets te zweven op het frame, ziet er niet zo strak uit. Maar werkte geweldig. Heb dus nu een rol van 5m besteld. Ik houd jullie op de hoogte...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat spul werkt fantastisch. Mijn rocktron all access midi controller zit met 4x 2cm2 vast met dat spul en gaat nergens heen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Binnen. Idd topspul. Geeft echt geen krimp.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Bij “That Pedal Show” op Youtube gebruiken ze Dual Lock (zij noemen het pedalbord tape) in combinatie met de zachte kant van klittenband. Dual Lock op de pedalen en de klittenband op het bord. Iemand hier ervaring mee?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Ik heb mijn board met tapijt wat ik over had bekleed. Ik gebruik de ruwe kant van standaard klittenband..
    Bij een wissel moet ik ze soms met een schroevendraaier loswrikken! Het zou stevig genoeg moeten zijn volgens mij.
    Of laat de lijmlaag tussen klittenband en pedaal los?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik gebruik het ook op mijn Pedaltrain! Werkt als een trein! Alleen jammer dat je niet even pedaaltjes kunt wisselen...
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik gebruik het ook op mijn Pedaltrain! Werkt als een trein! Alleen jammer dat je niet even pedaaltjes kunt wisselen...
    Want? Daar is het klittenband toch voor?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik gebruik het ook op mijn Pedaltrain! Werkt als een trein! Alleen jammer dat je niet even pedaaltjes kunt wisselen...
    Gebruik je Dual Lock in combinatie met de standaard klittenband/velcro of Dual Lock aan beide kanten?
    Het gaat mij juist om de combinatie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top