Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard (lefty) Telecaster Jack & Danny vs Harley Benton?...

    Hallo allen!

    Ik heb de J&D-tele al gehad en was daar prijs/kwaliteit zeer over te spreken (heb al op heel wat gespeeld en had ooit een "echte" Fender-Tele) maar had ook al een HB-bas die in zijn segment eigenlijk niet moest onderdoen.

    De J&D kost 120, zelfde prijs voor de eveneens bleke "american ash"-HB maar HB heeft ook al een zwart "standard"-model voor 88 (wsslijk zelfde mechaniek, enkel andere houtsoort/afwerking).

    Iemand goeie raad bij de keuze tussen J&D en HB?... Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerth Bekijk bericht
    Hallo allen!

    Ik heb de J&D-tele al gehad en was daar prijs/kwaliteit zeer over te spreken (heb al op heel wat gespeeld en had ooit een "echte" Fender-Tele) maar had ook al een HB-bas die in zijn segment eigenlijk niet moest onderdoen.

    De J&D kost 120, zelfde prijs voor de eveneens bleke "american ash"-HB maar HB heeft ook al een zwart "standard"-model voor 88 (wsslijk zelfde mechaniek, enkel andere houtsoort/afwerking).

    Iemand goeie raad bij de keuze tussen J&D en HB?... Alvast bedankt!
    Bij beide merken zul je te maken hebben met exemplaren die niet goed afgewerkt zijn, maar ook met exemplaren die uitstekend zijn. Mijn ervaringen met beide merken zijn eigenlijk erg goed. Naast gitaren van veel duurdere merken speel ik net zo graag op mijn HB. (Mijn J&D heb ik niet meer, die heb ik cadeau gedaan aan iemand). Wel denk ik dat er bij de prijsverschillen binnen de merken zelf ook kwaliteitsverschillen zijn. Zo heeft mijn HB hardware van Wilkinson, maar hebben de hele goedkope exemplaren dat niet.
    Dus ik kan me voorstellen dat de J&D van 120 euro toch net iets beter is dan de HB voor 88 euro.
    Laatst gewijzigd door arcane; 4 december 2019 om 20:27

  3. #3

    Standaard

    Alvast bedankt voor jouw antwoord!

    De HB van 120 zou "vintage"-elementen hebben waar die van 88 "tele-style-elementen". Voor de rest is het verschil wsslijk enkel het design.

    Bij de J&D heb je idd Wilkinson-hardware.

    Pfff... moeilijke keuze :-). Op dit moment ligt de J&D toch voor. Ik had hem ooit al zoals ik al zei en die voelde en klonk héél degelijk!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik denk dat het in die prijsklasse om het even is. Zullen beide aardige beginners gitaren zijn, maar verwacht geen wonderen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top