Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Van weelden royal overdrive

    Ik heb vandaag dit pedaal binnen gekregen, mooie sound! Hij doet het op 9 volt, maar ik las dat je er ook een 19 volt adapter op kunt aansluiten. Hebben jullie ervaring wat dat met het geluid doet?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wellicht dat Peter van Weelden dat weet.

  3. #3

    Standaard

    Ik vermoed dat je 18V bedoeld? Een hoger voltage op (analoge) drives geeft doorgaans meer headroom. Verzeker je echter wel dat je pedaaltje het hogere voltage aan kan, anders kan het je pedaaltje kosten. Even mailen naar de fabrikant is weinig moeite....

  4. #4

    Standaard

    sorry 18 volt. Dank voor de antwoorden. Betekent meer headroom hetzelfde als bij buizenamps, dus langer clean? En wat is daar precies het nut van? Of is er ook een verschil in geluid, dynamiek, helderheid, etc.?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Meer headroom is in mijn beleving dat je sound wat opener, brighter wordt minder donker, minder gecomprimeerd.
    Dus extra voltage kan zeker nut hebben als je van die sound houdt.

  6. #6

    Standaard

    ik vind hem inderdaad wat geknepen klinken, ga het eens proberen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik kan niet voor dit pedaal spreken, maar ik heb nooit echt een immens verschil gemerkt tussen 9 volt en 18 volt bij pedalen. Te verwaarlozen wat mij betreft. Bij een versterker ligt dat dan weer even anders, maar dan zijn de verschillen in vermogen ook wel even groter. In theorie zou je meer dynamiek moeten krijgen en een wat ander verloop van je gain.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik kan niet voor dit pedaal spreken, maar ik heb nooit echt een immens verschil gemerkt tussen 9 volt en 18 volt bij pedalen. Te verwaarlozen wat mij betreft. Bij een versterker ligt dat dan weer even anders, maar dan zijn de verschillen in vermogen ook wel even groter. In theorie zou je meer dynamiek moeten krijgen en een wat ander verloop van je gain.
    Bij (scheur)pedalen ligt het nogal aan hoe het pedaal is opgebouwd. Als het pedaal bestaat uit 1 of meerdere versterkertrappen die over hun nek gaan betekent een hogere spanning een ander moment waarop dat gaat gebeuren en da's dus hoorbaar/merkbaar. Heeft je pedaal echter een vastgelegde clipping (bv met clippingdiodes) dan zal dat clippen altijd op hetzelfde level gebeuren en ga je dus van die spanningsverhoging weinig merken.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ja? Toch nog wat te wensen?
    Je zou verwachten dat je wel klaar was bij zo'n super expensive state of the art boutique dinges?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ben wel benieuwd wat Van Weelden erover zegt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top