Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Eindelijk een medestander.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Bij (scheur)pedalen ligt het nogal aan hoe het pedaal is opgebouwd. Als het pedaal bestaat uit 1 of meerdere versterkertrappen die over hun nek gaan betekent een hogere spanning een ander moment waarop dat gaat gebeuren en da's dus hoorbaar/merkbaar. Heeft je pedaal echter een vastgelegde clipping (bv met clippingdiodes) dan zal dat clippen altijd op hetzelfde level gebeuren en ga je dus van die spanningsverhoging weinig merken.
    Het is geen kwestie van vóór of tegen, het werkt gewoon per pedaal anders, zie boven.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Het is geen kwestie van vóór of tegen, het werkt gewoon per pedaal anders, zie boven.
    Ha dat begrijp ik. Maar dat iemand uberhaubt al een blinde test wil uitvoeren (om het placebo effect eruit te filteren) ben ik blij om. Mijn voorstel is om eens een blinde test te doen op 9V/18V mogelijkheden en buffers vs true bypass


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Ik heb een SD pickup booster die 9 en 18v optie heeft. Echter niet heel erg veel verschil. Heb het dus bij de standaard 9v gehouden.. scheelt weer een extra adapter.....

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    We hebben het vroeger wel eens gedaan hoor, 9/18V test. Niet blind, maar daar had je doof voor moeten zijn om het verschil niet te horen
    Maar het verschilde absoluut per pedaal. Grappigste was de Fulltone OCD, waarbij een versie 2 een groot verschil had tussen 9/18V en de versie 4 nauwelijks.
    Catalinbread DLS versie 2 hebben we toen ook geprobeerd, behoorlijk groot verschil. Vooral in dynamiek, maar door de mindere compressie maakt het ook voor de klank redelijk wat uit in je beleving. Versie 3 heb ik later ook gehad, ook redelijk veel verschil. Recent nog de SL drive van Xotic. Veel verschil in dynamiek. Maar ook deze paste in het rijtje "op 9V vind ik het niet veel soeps, op 18V wel lekker" maar uiteindelijk niet genoeg om te houden. Om alles weer in perspectief te plaatsen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #25
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 december 2019
    Berichten
    13

    Standaard

    ''Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik kan niet voor dit pedaal spreken, maar ik heb nooit echt een immens verschil gemerkt tussen 9 volt en 18 volt bij pedalen. Te verwaarlozen wat mij betreft (...) .''


    +1

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Omdat ik om het hardst riep dat ik nog nooit echt een immens verschil heb gemerkt tussen 9v en 18v, vind ik dat ik deze ook even moet melden. Ik heb een Maxon VOP-9, die ik als booster voor een Splawn Quickrod/Pro Mod gebruik. Het pedaal heeft een interne switch, wat 'm omzet van 9v naar 18v. Achteraf wist ik dat, maar eigenlijk nooit echt bij stil gestaan. Vandaag even omgezet. Hij bleek op de 18v stand te staan, wat ik waarschijnlijk ooit zelf heb gedaan. Omgezet naar 9v en warempel, het is bij dit pedaal echt hoorbaar. De 9v vind ik in dit geval dan ook beter klinken, maar da's dan voorkeur en zo. Zoals eerder in dit topic gezegd, dat het wel verschilt in hoe het pedaal is opgebouwd moet ik bij deze onderschrijven. De Maxon VOP-9 is kennelijk zo'n gevalletje. Weer wat geleerd.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Ik heb een Royal Overdrive gehad, op 18 V. Volgens van Weelden echt wel een verschil. Hij heeft het ook niet voor niets gedaan en bij een vergelijking met 9 V. vond ik het pedaal "opener" klinken met 18 V.
    Wat overigens niet wegneemt dat ik het na een maand of wat weer verkocht heb. Ik kon er niet zoveel mee, terwijl ik er veel van verwachtte. Dat lag aan mij denk ik. Het is ook meer een pre-amp dan een pedaal, dingen zijn erg interactief en ik kreeg er eigenlijk maar één fatsoenlijke sound uit, terwijl al die gitaarhelden op YT er Plexi, Dumble en weet ik niet wat uithaalden. Maar, ik ben tevreden met mijn sound en gelukkig de mensen met wie ik veel speel ook!
    En die vonden me ook minder klinken met de van Weelden... Ach, ik klink eigenlijk altijd hetzelfde, wat ik ook pak... Soms fijn, soms ook niet!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #28

    Standaard

    Als het intern tot 24 omgezet wordt, kan het geen verschil maken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top