Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Oude vernis -> fijne korrel -> deense olie = ok?

    Ik probeer een oude hals terug tot leven te krijgen en zo snel als ik kan aan de frets beginnen. Maar vooraleer ik aan de frets ga beginnen moet ik wel de afwerking van de hals toch minimum herbekijken. Want die afwerking is een oude vernislaag die met een kwast is aangebracht inclusief loperdruppels en alles. Zelfs niet fijn om simpelweg aan te raken laat staan spelen.

    Maar ik heb nog zelf geen ervaring met lakken (nul komma nul om precies te zijnŕ, en daarom wil ik graag het houden bij schuren en olieën in plaats van al te leren fatsoenlijk lakken en dit zonder amateuristische ongelijkheden.

    Nou doe dat dan gewoon hoor ik u denken. Dat is inderdaad ook het plan, maar als het kan wil ik de voorkant van de kop niet helemaal afschuren, in tegenstelling tot de rest van de hals. Want de voorkant heeft nog het label van het obscuur merk (Dylon)dat het ooit was en liefst wil ik dat behouden om sentimentele redenen. En daarom vraag ik me dus af of het mogelijk is om met fijne korrel over de flinterdunne vernislaag te gaan en daarover gewoon simpel (Danish/Tung)-olie terwijl ik daar toch een relatief gaaf resultaat mee kan behalen?

    En BTW met flinterdunne vernislaag bedoel ik met een 3-4tal passages 150korrel is die laag helemaal foetsie.

  2. #2

    Standaard

    Korrel 150 is dan ook niet zo heel fijn te noemen, laat ons zeggen dat het ergens tussen grof (80) en fijn (240-320) zit.

    Kun je de vernis van de kop niet gewoon opnieuw gaan polijsten?
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #3

    Standaard

    Klopt 150 is helemaal niet ultrafijn, maar toch.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Kun je de vernis van de kop niet gewoon opnieuw gaan polijsten?
    Goed punt eigenlijk wel, maar de kop heeft echt wel extra dikte nodig vind ik, al is het maar om de spots te coveren waar de vernis ook weggechipt is. De huidige vernis is niet alleen erg dun maar lijkt ook zo ongelofelijk broos. Hopelijk kan ik op de foto's laten zien.





    En zo is de achterkant, geschuurd (80%)
    Laatst gewijzigd door Stratkerel; 4 december 2019 om 18:27

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top