Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard Fender Player Stratocaster HSS

    Hallo allemaal,

    drie jaar geleden kocht ik een gitaarsetje Squier Stratocaster HSS. Ik ben nog steeds gemotiveerd zelfs nog meer dan voorheen en overweeg nu om een echt Fenderke te kopen met name de Fender Player. een upgrade dus maar wat mag ik verwachten van deze gitaar die bijna driemaal zo duur is als de squier. Ga ik er echt op vooruit wat bespeelbaarheid, kwaliteit, klank endergelijk betreft. Buiten mijn squier gitaar heb ik verder geen ervaring met andere gitaren.
    Oja ik speel dus heel graag klassic rock ter info,

    Bedankt alvast

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gypsy Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    drie jaar geleden kocht ik een gitaarsetje Squier Stratocaster HSS. Ik ben nog steeds gemotiveerd zelfs nog meer dan voorheen en overweeg nu om een echt Fenderke te kopen met name de Fender Player. een upgrade dus maar wat mag ik verwachten van deze gitaar die bijna driemaal zo duur is als de squier. Ga ik er echt op vooruit wat bespeelbaarheid, kwaliteit, klank endergelijk betreft. Buiten mijn squier gitaar heb ik verder geen ervaring met andere gitaren.
    Oja ik speel dus heel graag klassic rock ter info,

    Bedankt alvast
    Wat bevalt je niet (meer) aan de Squier? En als je de Fender Player wilt hebben, ga dan eens testen bij een muziekzaak en neem je Squier mee als referentie.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    De enige reden om vooralsnog voor die Fender te kiezen lijkt dat jij hem mooi vindt, want verder heb je kennelijk geen idee. Lijkt me geen goed motief. Dus: wat telerocker zegt + neem iemand mee die er verstand van heeft.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    De enige reden om vooralsnog voor die Fender te kiezen lijkt dat jij hem mooi vindt, want verder heb je kennelijk geen idee. Lijkt me geen goed motief. Dus: wat telerocker zegt + neem iemand mee die er verstand van heeft.
    Klopt wel deels wat je zegt. Echter toen ik drie jaar geleden zo'n beginnerssetje kocht riepen ervaren gitaristen en verkopers (zonder belang) dat ik zoiets nooit mocht kopen omdat het geluid bagger was..

    Nou ja drie jaar geleden kocht ik die Squier en er komt nu wel sleet op de fretjes ( beginnersfout te hard indrukken) Is de Fender kwalitatief beter?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gypsy Bekijk bericht
    Klopt wel deels wat je zegt. Echter toen ik drie jaar geleden zo'n beginnerssetje kocht riepen ervaren gitaristen en verkopers (zonder belang) dat ik zoiets nooit mocht kopen omdat het geluid bagger was..

    Nou ja drie jaar geleden kocht ik die Squier en er komt nu wel sleet op de fretjes ( beginnersfout te hard indrukken) Is de Fender kwalitatief beter?
    Kwalitatief in de zin van (iets) beter hout, betere afwerking, betere hardware, daar mag je wel van uitgaan gezien het prijsverschil. Belangrijker nog: hoe voelt de neck, de toets, de frets en resoneert de body lekker? Test hem dus eerst zonder dat ie is aangesloten op een versterker. Sla een akkoord aan en voel met je hand op de body of en hoe lang hij na vibreert. Dat is meestal een goede indicatie voor de hoeveelheid sustain die de gitaar bezit. Maar, neem je Squier mee en vergelijk. Dan weet je meteen wat het verschil is.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Kwalitatief in de zin van (iets) beter hout, betere afwerking, betere hardware, daar mag je wel van uitgaan gezien het prijsverschil. Belangrijker nog: hoe voelt de neck, de toets, de frets en resoneert de body lekker? Test hem dus eerst zonder dat ie is aangesloten op een versterker. Sla een akkoord aan en voel met je hand op de body of en hoe lang hij na vibreert. Dat is meestal een goede indicatie voor de hoeveelheid sustain die de gitaar bezit. Maar, neem je Squier mee en vergelijk. Dan weet je meteen wat het verschil is.
    Dank je wel telerocker.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik ben altijd zo benieuwd naar wat “beter hout” is.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik ook, maar er is (meestal) toch een verschil. Hebben ze bij Fender dan meer tijd gestoken in het matchen van bodies en necks? Of toch geselecteerd op klank van een body blank (kloptest)? Een Squier met Fender hardware is nog geen Fender, is mijn ervaring.

    Het kan toeval zijn, maar de lekkerste gitaren (die ik het fijnst vind klinken) hebben een dikke hals. Dus wellicht zou een Squier met een dikke hals ook beter kunnen werken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Beter is vaak ingegeven door arbitrair moverende redenen maar de een zijn redenen zijn vaak beter dan die van de ander.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik ben altijd zo benieuwd naar wat “beter hout” is.
    Duurder is natuurlijk beter dat weet iedereen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top