Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Strange love

  1. #1

    Standaard Strange love

    Lang niets meer geplaatst. Afgelopen week toch weer eens wat opgenomen in mijn studio. Het resultaat hier posten is misschien nog wat voorbarig (want een experiment), maar goed, iedere mening telt voor mij. En al is het dan een beetje van het hoofd en het hakblok: Strange love was waarmee ik in de weer was.
    Een tweede jeugd, met een punt. Geen punt!
    Charlie McD Sr

    Lyrics & Music on Youtube

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    nou weet ik wel dat dit een gitaristenforum is, maar mag ik zeggen dat dit erg lekker klinkt, en dan in het bijzonder de stem

  3. #3

    Standaard

    Verrassend nummer !
    Zowel de akkoorden, de melodie als (zeker) het einde.
    Wat mij betreft een zeer geslaagd experiment. Niets meer aan doen, in ieder geval.
    (I say yes, you say no en dan goodbye en hello er na.... deed erg aan the Beatles denken...maar dat ter zijde....)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Sluit me bij de vorige sprekers aan. Er zijn wat dingetjes die in mijn oren wat wringen, maar die ga ik niet benoemen omdat ze waarschijnlijk meer met mij hebben te maken, en omdat het als geheel gewoon zo lekker klinkt.
    Muziek hoeft niet perfect te zijn om perfect te klinken. Chapeau!!!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Rivella.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Rivella.
    Is dat een beetje vreemd, maar wel lekker, Mid?

    @Charlie
    Afgezien van dat ik het lekker vind klinken en dat je de context niet heeft (wat wil je ermee: geld, roem en willige vrouwen of een lekker lied schrijven; punt), heb ik een paar vragen:
    - ik heb de indruk dat je iets dichter bij de microfoon hebt gezongen dan normaal
    - daardoor een iets dikker geluid en iets verlies aan helderheid van de medeklinkers
    Vraag: is dat expreszo?

    - behalve bij tussenstukjes is er (ineens) geen bas
    - hierdoor zakt de bodem er een beetje uit, als je begrijpt wat ik bedoel
    Zelfde vraag

    Ik vind de fade out en wat daarin gebeurt iets minder, maar dat is smaak - of juist mijn gebrek daaraan.

    Quirky, misschien het best vertaald als artistiek eigenzinnig. Ik vind het een heerlijk lied.
    Ik zou er niet zo heel veel meer aan sleutelen. Maar ja, wat weet ik ervan?
    Leuk dat je 'm hebt gepost.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Zo wat is jouw zang vooruit gegaan zeg! Weer een erg fijn akkoordenschema, mooie, spaarzame edoch dragende tokkel, goede teksten. Ik vinnum goed.

    Als je er nét iets meer aandacht aan zou besteden (bijv drums, strijkers etc) dan zou t zelfs héél erg goed zijn.

    Goed bezig man!!

  8. #8

    Standaard

    Ik ben dankbaar voor al jullie commentaar. Midwolda vat met zijn vondst de teneur treffend samen.

    Budje, Ernest, Fobo en Fusion verwijzen naar het akkoordenschema. Daar begon het natuurlijk allemaal mee – voor wat betreft het couplet zat het (met de melodielijn) al een hele tijd in m'n hoofd. Met de gitaar in concert stemming (E), speel ik B, Gmaj7 en A in hogere posities, zonder barré's en dus met veel open snaren. Dat heeft iets ijls. Voor het refrein ga ik naar Em/G en gebruik ik nogal wat 6, 7, 7-9 en majeur akkoorden. De sequentie heb ik geleend van Paul Simons 50 Ways. Opgewekt verdriet, zal ik maar zeggen.

    De orkestratie dreigt bij mij snel uit de hand te lopen als ik eenmaal achter mijn keyboard zit. Daarvoor moet ik oppassen. Ook nu verdwijnt mijn gitaarspel soms wel erg naar de achtergrond. Gelukkig bleef Fusion 'm horen. Voor het couplet merkt Gus terecht op dat daar de bas mist. Ik probeerde van alles, maar kon er geen goede (dragende) melodielijn voor vinden. Om het niet al te zeer te laten inzakken heb ik er in de tweede helft een strijkbas onder gezet. Voordeel is dat het 'ijle' in stand blijft.

    En god, Gus, wat heb je toch een scherp oor als je zegt dat mijn stem dikker klinkt en iets verliest aan helderheid van de medeklinkers. Je begint me al aardig te kennen. Eigenlijk moet ik het nummer opnieuw inzingen en pas over een maand of twee... maar zolang wil(de) ik niet wachten. Dan maar met een fietsenrek als gebit. De context? Ik mis sinds een maand namelijk twee voortanden en twee andere zijn met een spalk vastgezet. Een overspurtende hond (achter een kat aan) en ikzelf op de fiets was een zeer ongelukkige samenloop. Ik werd gelanceerd en belandde met mijn gezicht plat op het asfalt, met werkelijk alles in de kreukels, gescheurd en gekneusd. Ik zal jullie de details besparen. In mijn zangopname probeerde ik veel te verbloemen, wat dus niet helemaal lukte. Ik hoorde het zelf natuurlijk ook, maar wilde zo graag weer 'aan de slag'... Gewoon, met een lekker liedje :-)

    O ja, en toen mijn broer mij er aan herinnerde dat Richie Havens zelfs zonder tanden beroemd was geworden, dacht ik 'moet kunnen'.

    Het fijne van al jullie mooie reacties en opbouwende kritiek is dat ik dat nu met des te meer plezier ga doen. Ik zal het nummer voorlopig laten staan, maar t.z.t. vervangen door een bijgewerkte versie.
    Laatst gewijzigd door Charlie McD.; 2 december 2019 om 14:15
    Een tweede jeugd, met een punt. Geen punt!
    Charlie McD Sr

    Lyrics & Music on Youtube

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top