Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard Volume level instellen (Mooer Radar en Zoom GF1X)

    hallo Forum,

    een vraag over volume levels.

    Ik heb hier wat pedalen liggen, o.a. Bogner XTC blue (analoog Amp in a box pedaal), en die gaan in een Mooer Radar, en dan in een mixer met powered monitors.

    Als ik de Radar overstuur gaat er een pijltje knipperen bij de signaal ingang. Oversturen van de uitgang kan ook, zelfde principe. Master volume van de Radar staat op 30%.

    Ik heb de Bogner even uitgeleend, en verwisseld in het signaalpad voor een Zoom GF1X. De amp sim van de Zoom zonder cab simulatie gaat naar de Radar, met een V30 IR, alleen de CAB aan, geen EQ en power amp.

    Ik kan nu op veel plekken in het signaalpad in de Zoom volume instellen, in een pedaal sim voor de amp, op de amp sim zelf, en het master volume van de Zoom.

    Hierboven even de setting, lang verhaal, ik vraag me vooral af hoe je bij modeling in het algemeen met interne volume levels omgaat. Heeft hoog of laag volume effect op de kwaliteit van de modeling zelf? Moet ik alles op unity gain instellen (volume level op bypass gelijk aan level van de modeling), of kan ik gewoon oppompen net onder het punt dat de Mooer Radar gaat oversturen? Of krijg je met hoge volume levels meer digitale bijgeluiden, of digitale ruis?

    Bij een analoog signaal snap ik het redelijk, signaal moet sterk zijn om ruis te onderdrukken, maar mag niet (onopzettelijk) vervormen. Bij digitaal en dan 2 x AD naar DA in het signaalpad niet echt.
    Laatst gewijzigd door raabje; 30 november 2019 om 21:27

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top