Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Leuke docu!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik vond de Korg echt wel goed, eigenlijk beter dan de 30th anniversary en veel beter dan veel 70's Voxen. Geluid is wel wat anders, lastig om dat te omschrijven. Uiteindelijk deed ik hem weg omdat het te dik klonk (een argument dat je nooit ergens leest haha) en ik het warme transparante van een Fender miste.
    Met de latere Chinese Voxen en de de HW heb ik nooit vriendjes kunnen worden, te veel snerpend hoog, alsof ze te veel hun best deden om als Vox te klinken (en dat deed de Korg zeker niet, die had zijn eigen ding)
    Aantal jaren geleden heeft Tony Bruno zijn magic op een Vox mogen botvieren, dat is een soort agressive Korg lijkt het. En ik heb ook nog een Evil Robot amp, die zit in hetzelfde ballpark.
    Nou, komt toch nog de dag dat ik het volstrekt met je oneens ben
    Die Korg reissues zijn veel sterker gefilterd, waardoor ze veel cleaner blijven en staan in hun toonregeling juist iets scherp in het hoog. Dat ze hun eigen ding deden heb je gelijk in. De latere Chinese (nog steeds Korg trouwens) is dat grotendeels een stuk beter voor elkaar.
    Met "nergens op gebaseerd" doel ik vooral op constructie. De mensen die tegen allerlei amps zeggen dat het niets is omdat het moderne productie simpele alles-op-1-PCB is, zweren dan net zo makkelijk bij de Korg reissues "want made in UK" maar net zo hard de eindbuizen op de PCB...
    De Heritage serie had naast keus uit greenbacks ook de chinese variant alnico blue. Die was aantoonbaar iets scherper in het hoog en sowieso moeilijk ingespeeld te krijgen. Als die amps nooit op volume hebben gespeeld dan is het brittle city. Ik heb dus net zo'n woonkamer tijger gekocht en werkelijk de vullingen uit mijn tanden toen ik hem open draaide in de oefenruimte. Ik heb er nu maar mijn favoriet in gehangen, een ingespeelde M20. Qua klank vind ik dat sowieso breder inzetbaar dan een Blue met zijn hoogmid knauw, die wel mooi is, maar niet voor wat ik speel.

    Overigens denk ik dat je met die AC10 pech hebt gehad? Onze bassiste heeft er één en onlangs, toen ze in mijn andere band als gitariste figureerde deze ook gebruikt op een lekker buiten podium, ding klonk prima. Wel een closed back combo, dat kan binnenskamers al gauw puntig gaan klinken natuurlijk.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ik heb een Ceriatone/Matchless Lightning wat een soort basic versie is van een doorontwikkelde 60's AC30 en het is flauw maar dat is mijn favoriete Vox.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Die met EF86 voortrap? Welke speaker heb je daarin hangen?
    Just curious.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Volgens mij is het de normal channel van een Matchless DC30.

    Ik heb wat geëxperimenteerd met speakers destijds, vond de amp te bright... ik herinner me een Cannabis Rex (te muffled) en die Eminence versie van de Celes blue's (honky) maar uiteindelijk zit er een Celes 65 Heritage in.
    Die 65 smooth things out heb ik het idee maar ik heb toen tegelijk ook de treb cap eruit geknipt en dat maakte een wereld van verschil. Die cap is 180pF, wat veel is, en eigenlijk wilde ik hem verlagen naar 60pF (wat beter is) maar meneertje ongeduld had niks in huis en snap zei de tang.
    De treble moet nu naar 75% dus ik hou nog wat over.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    ik speel al 30 jaar (oei we worden oud) op een AC30 uit '65. zonder problemen. ik heb de inputs wel eens vervangen en verder valt het wel mee. ik heb wel een fan in gebouwd die altijd aanstaat want hij wordt wel heet. bij die oude voxen is de scherpte er wel van af, dat is echt wel anders als de nieuwere amps. plus dat ze geen bright caps hebben.
    nadeel is wel het gewicht, daarom heb ik ooit een AC15 gebouwd en die gebruik ik ook veel. met EF86 kanaal en topboost kanaal. maar ik gebruik toch altijd het topboost kanaal. ik vind een G12H30 een lekkere speaker in een VOX. en als het meer typisch VOX moet klinken een alnico gold, minder scherp en minder dun als een blue.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top