Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat is met amps sowieso. Van voxen gaan m’n kiezen uit m’n bek vallen, zo schel.
    Ik ben meer een Marshall/Engl man en alles wat daarmee qua geluid overeen komt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    In de 80-er jaren heb ik twee AC-30 (niet tegelijk) gehad. Nooit geconfronteerd met problemen. Twee nadelen voor mij waren het gewicht en de noodzaak om op hoog volume te spelen om de amp te laten 'zingen'.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Met die oude Voxen is mijn ervaring dat, meer dan bij Marshall of Fender, leeftijd en dus slijtage, onderhoud en vervanging, enorm veel impact kan hebben. En in die amps lopen, door hun constructie, temperaturen hoog op en ik heb het idee dat ze daarom ook gevoeliger zijn voor afstelling en prestaties.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Met die oude Voxen is mijn ervaring dat, meer dan bij Marshall of Fender, leeftijd en dus slijtage, onderhoud en vervanging, enorm veel impact kan hebben. En in die amps lopen, door hun constructie, temperaturen hoog op en ik heb het idee dat ze daarom ook gevoeliger zijn voor afstelling en prestaties.
    Class A is eigenlijk inefficiënt en de buizen worden gloeiend heet. Op mijn Diezel Schmidt (ook class A) kun je na een avondje spelen een eitje bakken. Maar hij klink wel heel erg lekker.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15

    Standaard

    Ik ken weinig van AC30's maar vind ze wel interessant om eens vanbinnen te bekijken, vandaar: weet er iemand welke de niet-PCB versies zijn?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    De oudjes, weet niet precies tot wanneer, en de HW's.
    Mijne is van 1983, die was op print.

    edit: overigens wel met buisvoetjes op het chassis.
    Laatst gewijzigd door tmms; 29 november 2019 om 18:17

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Ik ken weinig van AC30's maar vind ze wel interessant om eens vanbinnen te bekijken, vandaar: weet er iemand welke de niet-PCB versies zijn?
    70's dacht ik en dan later weer dacht ik maar je kunt het hier allemaal nalezen.

    http://www.voxshowroom.com/equipment/index.html

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    DVan voxen gaan m’n kiezen uit m’n bek vallen, zo schel.
    zit veel verschil in verschillende exemplaren van door de jaren heen. bestaan ook donkere voxen

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Te gekke docu! Anderton's had laatst een aardige vergelijking van de archetype (reissue) amps: Bassmann 59, JMT45 en Vox AC30. Ik vond de Vox de lekkerste van de drie.

    Als ik dit filmpje van Lee en Chappers zie, klinkt de Vox het beste met een les Paul. Die Lp zorgt er nog een beetje voor dat dat schelle getemd wordt doordat die humbuckers nog een beetje laag toevoegen aan het signaal. Desondanks een grote piep en fluitshow als je stiltes tussen de tonen door laat. Voor mij geen Vox...😝

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    :-)


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top