Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard Ontstaan van de Vox AC30


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Erg gave docu ! Thanx for posting 👌👍
    Met plezier gekeken !
    Dat de Engelse Voxen onbetrouwbaar zouden zijn heb ik vaker gehoord.
    Zijn de Korg versies degelijker ?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Die laatste vraag zou je aan iemand hier moeten vragen die beide heeft (bespeeld). Ik zou haast denken van wel
    Maar inderdaad; erg leuke docu!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Te gekke docu! Anderton's had laatst een aardige vergelijking van de archetype (reissue) amps: Bassmann 59, JMT45 en Vox AC30. Ik vond de Vox de lekkerste van de drie.

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Erg gave docu ! Thanx for posting ����
    Met plezier gekeken !
    Dat de Engelse Voxen onbetrouwbaar zouden zijn heb ik vaker gehoord.
    Zijn de Korg versies degelijker ?
    Ze zijn zó onbetrouwbaar dat er nog steeds 60s exemplaren gebruikt worden en in de handel zijn, check marktplaats maar.
    De anekdotes over amps die in de fik vliegen zijn heel stoer maar ook een beetje stigmatiserend. Iedere amp die normaal geventileerd wordt,vliegt niet zo maar in de fik. DUs alles met roostertjes is goed
    De Korg reissues uit jaren '90-'00 zijn ook Made in England trouwens. Die hebben veel mensen hoog zitten maar dat is nergens op gebaseerd. Circuit is fors anders dan de oude AC30s, veel cleaner en stijver en qua constructie: alle buizen op de PCB. Ook daar draaien er genoeg van, dus dat is geen drama, maar zoals ze gehyped worden soms, op fora: totaal onterecht.
    Vanaf de eerste in het buitenland geproduceerde reissues, de CC lijn, werd het circuit al een stuk dichterbij het origineel gemaakt en kwamen de eindbuizen weer op het chassis. Die eerste lijn werd dan weer uitgerust met een standby switch en iets minder sterke gelijkrichterbuizen, die dan nogal eens stuk gingen. Die kregen daardoor grotendeels onterecht een slechte naam op fora. Gewoon met je klauwwen van die standby switch afblijven en er is nooit iets aan de hand, het zijn prima amps.
    De C-lijn die daarna kwam heb ik weinig ervaring mee maar lijken qua betrouwbaarheid prima.
    In de CC tijd had je heel korte tijd de Heritage lijn (Handwired), mijn persoonlijke favoriet en nu heb je, in het C-tijdperk, de Handwired serie. Hoor je zelden of nooit klachten over, prima en betrouwbare amps.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    De Korg reissues uit jaren '90-'00 zijn ook Made in England trouwens. Die hebben veel mensen hoog zitten maar dat is nergens op gebaseerd.
    Ik vond de Korg echt wel goed, eigenlijk beter dan de 30th anniversary en veel beter dan veel 70's Voxen. Geluid is wel wat anders, lastig om dat te omschrijven. Uiteindelijk deed ik hem weg omdat het te dik klonk (een argument dat je nooit ergens leest haha) en ik het warme transparante van een Fender miste.
    Met de latere Chinese Voxen en de de HW heb ik nooit vriendjes kunnen worden, te veel snerpend hoog, alsof ze te veel hun best deden om als Vox te klinken (en dat deed de Korg zeker niet, die had zijn eigen ding)
    Aantal jaren geleden heeft Tony Bruno zijn magic op een Vox mogen botvieren, dat is een soort agressive Korg lijkt het. En ik heb ook nog een Evil Robot amp, die zit in hetzelfde ballpark.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 29 november 2019 om 09:57
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Wat vind je van de heritage-lijn Pepe? De EF-86 kant vind ik echt subliem.

    Té dik klinken. Je leest het inderdaad nooit, maar ik snap het volkomen. Ik hou er wel van

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Wat vind je van de heritage-lijn Pepe? De EF-86 kant vind ik echt subliem.
    Ik ken enkel de HW AC15 van mijn broer maar misschien is dat de Heritage... ik plug in, weet waar ik aan moet draaien en waar aan niet en meer weet ik er niet van haha.. en ik ken die amp niet in band context en dan kunnen dingen die je niet ok vind misschien ineens op zijn plek vallen dus ik wil daar niet te stellig over oordelen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ik bedenk me net, over snerpend hoog gesproken
    Ik zag bij Dijkman de AC10 en ik heb ooit een oude AC10 weggedaan maar spijt sindsdien, dus ik sluit dat ding aan en.. fokking hel... zelfs met de treble DICHT snerpte het dat het een lieve lust was. De verkoper zei, fijne amp hè! en ik zei, meen je dat echt? vind je DIT goed? en hij begon aan knoppen te draaien en uiteindelijk zei hij.. misschien is er iets mee aan de hand....

    Er was niks mee aan de hand maar ik dacht, ik denk dat de smaak van de consument veranderd is, de een houd van CD kwaliteit, de ander van zijn vinyl platen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Ik heb een C2 met Greenbacks, al twee jaar inmiddels zonder problemen. Het ding klinkt echt te gek, geen last van snerpend hoog, gewoon een dikke sound. Er zou nog wel iets meer laag in mogen, maar de amp ademt rauwe rock & roll.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top