Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 58
  1. #11

    Standaard

    Ah dan snap ik het.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Weet ik niet hoor, Palm guitars, De Plug, RebelRelic en The String hebben daar niet zo'n moeite mee.
    Mooi voorbeeld zijn ook Kauffmann en Guitarking. Die hebben gekozen voor niches plus optimale service. Dan kun je dus overleven.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ja bijvoorbeeld. Op de Amstelveense weg zit Sound Plaza, daar vind je Gretsches die je nergens anders gaat vinden en ze hebben altijd wel buizen amps van Nederlandse bouwers.
    Ik geloof dat er een plan was om een winkel te openen met 2e hands en gitaren van Nederlandse bouwers zoals Panucci, Haar, RR en noem ze maar op, geen idee hoe het daar mee staat.
    Je opent toch geen winkel om Squiers en snaren te verkopen? Je gaat geen strijd aan met Thomann en Bax.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja bijvoorbeeld. Op de Amstelveense weg zit Sound Plaza, daar vind je Gretsches die je nergens anders gaat vinden en ze hebben altijd wel buizen amps van Nederlandse bouwers.
    Ik geloof dat er een plan was om een winkel te openen met 2e hands en gitaren van Nederlandse bouwers zoals Panucci, Haar, RR en noem ze maar op, geen idee hoe het daar mee staat.
    Je opent toch geen winkel om Squiers en snaren te verkopen? Je gaat geen strijd aan met Thomann en Bax.
    Je kunt het proberen, maar het is natuurlijk kamikazewerk. In Kapelle zat vroeger de grootste muziekzaak van Zeeland. Toen Bax op 6 km afstand in Goes opende, was dat het begin van het einde. Ze hebben het nog lang volgehouden door onder meer contracten met fanfares en orkesten, maar het assortiment werd steeds schraler en minder bijzonder. Bovendien zijn de marges laag, dus je moet veel verkopen om minimaal de kosten te dekken. Twee jaar terug sloot de winkel. Opgevreten door Bax.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    wat een cynisme jongens....

    Als BAX iets niet levert is het service, er werken daar een stel debielen. Dat is mijn persoonlijke mening. Zou mooi zijn als die hele tent failliet gaat, zsm. Dat is dan mijn cynisme :-)

    Ik vind het wel mooi, een winkel erbij, om wat te proberen als je in de buurt bent. Dat wordt toch altijd beweerd, zelf spelen om te beslissen. Of als je voor je kind een gitaar gaat halen, ook handig, een winkel in de buurt. Leuker dan een doos bestellen.

    Zolang ze maar geen B spul gaan verkopen zoals Richwood, SX, Fazley, etc, ik vind het prima.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    wat een cynisme jongens....

    Als BAX iets niet levert is het service, er werken daar een stel debielen. Dat is mijn persoonlijke mening. Zou mooi zijn als die hele tent failliet gaat, zsm. Dat is dan mijn cynisme :-)

    Ik vind het wel mooi, een winkel erbij, om wat te proberen als je in de buurt bent. Dat wordt toch altijd beweerd, zelf spelen om te beslissen. Of als je voor je kind een gitaar gaat halen, ook handig, een winkel in de buurt. Leuker dan een doos bestellen.

    Zolang ze maar geen B spul gaan verkopen zoals Richwood, SX, Fazley, etc, ik vind het prima.
    A: Prinz zit uit logistiek oogpunt op een verkeerde locatie B: Prinz verkoopt spul dat bij de dozenschuivers ook verkrijgbaar is. C: Prinz moet zijn service ook nog bewijzen. D: met Thomann heb ik redelijke goede ervaringen met de service, ook in NL. E: ik heb geen slechte ervaringen met Bax, maar die zit bij mij om de hoek, dus als ik iets te mekkeren heb, doe ik dat meteen aan de balie. Dat helpt misschien meer dan online reclameren. Ik besef dat dat overigens geen graadmeter is.

    Het is geen cynisme, maar een realistische kijk op de businesscase van Prinz. Ik hoop dat ze het redden, maar de marges op muziekapparatuur zijn klein...
    Laatst gewijzigd door telerocker; 28 november 2019 om 18:16
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    ... Ik hoop dat ze het redden, maar de marges op muziekapparatuur zijn klein...
    Gewoon 10% Black Friday-korting op alles lees ik (code blackfriday10), dus het kan
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Jammer dat het alleen voor Amsterdammers is. Anders zou ik er misschien wel eens gaan kijken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    e.o en omgeving hè... ik kan me niet voorstellen dat je 80km gaat rijden voor zo een winkel, in deze fase van hun bestaan.

    Voor de gitaar in zijn algemeenheid vind ik het goed dat er winkels bijkomen. En ik vind het ook wel leuk om lokale ondernemers wat te gunnen. En ik heb niks tegen dozenschuivers, Thomann en Music Store bieden goede service. Bij onze vrienden van BAX gaat structureel veel mis, dat is jammer. Keymusic, die winkel snap ik niet zo goed, zit er 1 in Amsterdam Oost verstopt in een hotel en oefenruimte, daar kom ik nooit.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Dat is echt onzin enkel voor Amsterdammers, je kan parkeren bij de JC Arena en dan met de metro naar lijn 17 of 19 of je parkeert in Noord, met de pont naar centraal en dan een taxi.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top